kastoria

kastoria

Κυριακή, 31 Ιουλίου 2011

Ὁ μειλίχιος τρόπος τοῦ Βαρβαρόσσα(ΚΑΡΟΥΖΟΣ)

Ὁ μειλίχιος τρόπος τοῦ Βαρβαρόσσα


Un Poete sauvage avec un plomb dans Ι᾿ aile -TRISTAN CORBIERE

Γέροντας πιὰ καὶ πρώην καπνιστής
μοναχὸς μὲ τὰ γένια του στὸ ἄκαρπο τὸ ὕψος περπατώντας
ἀπὸ νέφη σὲ νέφη, τὸ ἀνθρώπινο, τί δρόμος,
μὲ μικρούτσικα βήματα κωμικὰ καὶ ξεβίδωτα
στὴν ἀλύπητη μουσική τους ἀκούγοντας
τὰ φτηνά του τὰ ξύλινα συρτοπάπουτσα
ὁ Βαρβαρόσσας τὸ συνήθιζε νὰ λέει: Μὲ συγχωρεῖτε,
τί νὰ κάνω, οἱ αἰσθήσεις μὲ πᾶνε στὶς αἰσθήσεις.
Ἔτσι μιλοῦσε, τίποτ᾿ ἄλλο δὲν ἔλεγε,
γλείφοντας μὲ λεπτὴ συγκίνηση τὰ χείλη.
Μαύρη μεγάλη τρύπα τὸν τυραννοῦσε
στὸ στῆθος πού ῾χε τώρα παλιώσει
ξεχειλώνοντας οἰκτρὰ τὸ κρέας!
Ὅλοι τὸν κλαίγαν ἀμίλητοι σὰν ἥμερο κι ἀξιοδάκρυτο
δράκο παρωχημένο
σὰν ἀπὸ αἰῶνες, ἀλήθεια, ξαφνιασμένο
καὶ μ᾿ εὐλάβεια κούφια τοῦ χάριζαν οἱ ψεῦτες
ἕνα κάποιο συμβατικὸ προσκύνημα.
Ἐκεῖνος ὅμως εἶχε μία φριχτὴ σοβαρότητα
δὲν ἔδινε σημασία στὸν εὐχάριστο σεβασμό τους -
ἄλλωστε ποτὲ δὲν ἐξαρτήθηκε-
μὰ ὑποφέροντας βαθιὰ τὸν ἑαυτό του
τὰ ὁράματα ποὺ χτυπιοῦνται σὰν κάποτε
τὰ φτερὰ τοῦ κόκορα πού ῾χε σφάξει τὰ κρασᾶτα
τίναζε ξάφνου κάποια στιγμὴ τὸ κεφάλι του πρὸς τ᾿ ἀπάνω
καὶ γινότανε κεῖνος ὁ παλιὸς κι ἀνελέητος τρόμος
ἀνοίγοντας τὸ στόμα του στὴν κατερήμωση
σὰν ἀποτρόπαιο τέρας τῆς χειμωνιάτικης Προϊστορίας
κι ἀποσποῦσε μ᾿ ἕνα κρὰκ τὴ μασέλα του
τὴν ἔριχνε μέσα σ᾿ ἕνα ποτήρι νερὸ δίχως εὐγένεια
δίχως κανένα σύμπλεγμα ποὺ τὸν ἔβλεπαν ὁλόγυρα
χτυποῦσε τὰ παλαμάκια κ᾿ ἔμπαινε σιγηλὴ κι ἀθέατη
μιὰ χανούμισσα δίκοπη στὸ βαθὺ μετάξι θροΐζοντας-
τί θλιβερὸ τὸ θέαμα ἡ γρήγορη ὑπόκλιση...-
καὶ ἔσπρωχνε κοντά του τὴν ἄσπρη καρέκλα.
Ἐκεῖνος τότε καθότανε (μὲ προσπάθεια ὁλοφάνερη)
κάνοντας ἀλλόκοτα κινήματα
καὶ στήλωνε τὰ μάτια του στὴ μασέλα.
Οἱ παριστάμενοι φεύγαν ἕνας-ἕνας με θεατρίνικους τεμενάδες
οἱ ὦρες περνοῦσαν ὁλοένα, κατὰ τὴν ἄσχημη
καὶ θλιβερὴ συνήθεια: τὴν πραγματικότητα.
Ἐκεῖνος ὅμως ἔμενε νὰ κοιτάζει βοερά τη μασέλα
Βουλιαγμένος

Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2011

Νάνος Βαλαωρίτης για τους "Αγανακτισμένους"

Αφαίρεση τριών μισθών από τους εκπαιδευτικούς!

Αφαίρεση τριών μισθών από τους εκπαιδευτικούς!

Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/07/2011
Ελένη Ζωγραφάκη και Θέμης Κοτσιφάκης*

Αρπαγή ενός ακόμα μισθού από τους εκπαιδευτικούς προβλέπεται με τις διατάξεις του νέου νόμου «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-15», που ψηφίστηκαν από την κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή στις 28 και 29 Ιουνίου 2011. Την ίδια ώρα που εκατοντάδες χιλιάδες λαού διαδήλωναν έξω από το κοινοβούλιο. Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση, προφανώς μέσα στο πλαίσιο της «κοινωνικής διαβούλευσης», που διακηρύσσει, απαντούσε με την πρωτοφανή αστυνομική βία και τους τόνους των χημικών προκειμένου να διαλυθεί η συγκέντρωση.
Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας για τις νέες απώλειες που θα έχουν οι εκπαιδευτικοί στο μισθό τους, διαβάζουμε στον παραπάνω νόμο τα εξής:
l Θεσμοθέτηση νέας κράτησης υπέρ ανεργίας 2% στο σύνολο των αποδοχών (άρθρο 38 παρ. 2α).
l Θεσμοθέτηση νέας κράτησης υπέρ του ΤΠΔΥ 1% στο σύνολο των αποδοχών επιπλέον της υπάρχουσας (άρθρο 38 παρ. 2β).
l Νέα φορολογική κλίμακα με μείωση του αφορολόγητου από 12.000  στα 8.000  (άρθρο 27).
l Έκτακτη εισφορά στα εισοδήματα από το 2010, 1% μέχρι 20.000  και 2% για εισοδήματα πάνω από 20.000  σε όλο το ποσό, (άρθρο 29).
Όπως διαπιστώνουμε και από τον παρακάτω πίνακα που δημοσιεύουμε, όλα τα παραπάνω μέτρα αντιστοιχούν σε απώλεια ενός ακόμα μισθού από το ισχνό εισόδημα των εκπαιδευτικών της χώρας. Να υπενθυμίσουμε πως με τα μέτρα του μνημονίου οι εκπαιδευτικοί είχαν ήδη υποστεί απώλεια άλλων δύο μισθών ετησίως ή ποσοστό μείωσης 12% στο ετήσιο εισόδημα. Σύνολο απώλειας μέχρι στιγμής τριών ολόκληρων μισθών από το ετήσιο εισόδημά μας ή ποσοστό μείωσης 20% στο ετήσιο εισόδημα!
Αν, βέβαια, υπολογίσουμε και την απώλεια που θα έχουν οι εκπαιδευτικοί από το πάγωμα της μισθολογικής τους εξέλιξης από 1/7/11 (40  το μήνα ή 480  το χρόνο), την αύξηση του ΦΠΑ σε πολλά είδη λαϊκής κατανάλωσης, την αύξηση του πετρελαίου με ό,τι αυτή συνεπάγεται, την αύξηση των τελών των αυτοκινήτων κ.λπ., η πραγματική αξία των εισοδημάτων πλήττεται σημαντικά.
Και βέβαια, ας σημειώσουμε πως σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς την τρόικα επίκειται η ψήφιση του νέου μισθολογίου, που εύστοχα τα συνδικάτα έχουν ονομάσει φτωχολόγιο, με το οποίο σχεδιάζεται η ακόμα μεγαλύτερη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων στο Δημόσιο (συνεπώς και των εκπαιδευτικών) και η σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα και την απόδοση.
Είναι πλέον φανερό πως, αν δεν ανατραπεί άμεσα αυτή η πολιτική, που ασκεί η κυβέρνηση με τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ, οι εκπαιδευτικοί αλλά και όλοι εργαζόμενοι στη χώρα μας θα βιώσουν μαύρες μέρες. Γιʼ αυτό με ενότητα και αντοχή να σχεδιάσουμε τη δική μας αντεπίθεση στην πολιτική αυτή, που καταστρέφει τη ζωή μας, το μέλλον των παιδιών μας, την ίδια τη χώρα. y
ΕΤΗΣΙΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΙΝ ΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΕΤΗΣΙΑ
ΜΕΙΩΣΗ
ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Άγαμος
2% 1% Νέα
Ετη Συνολικές Συνολικές Έκτακτη Καθαρές Συνολικές υπέρ υπέρ Συνολικές φορολ. Έκτακτη Καθαρές
Υπηρεσίας αποδοχές κρατήσεις εισφορά αποδοχές αποδοχές ανεργείας ΤΠΔΥ κρατήσεις κλίμακα εισφορά αποδοχές
2 18978 3587 475 14916 18978 380 190 4156 154 793 13875 1041
18 22818 4363 1139 17316 22818 456 228 5048 185 1392 16193 1123
33+ 26670 5113 1887 19670 26670 533 267 5913 431 2115 18211 1459

Έγγαμος με 2 παιδιά
2 19830 3734 44 16052 19830 397 198 4329 161 501 14839 1213
18 23670 4510 754 18405 23670 473 237 5220 192 1145 17113 1292
33 + 27522 5259 1507 20756 27522 550 275 6085 445 1868 19124 1632

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: ΔΗΜΙΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, εκπαιδευτικός

Τρίτη, 26 Ιουλίου 2011

Βιβλία για το καλοκαίρι (1)

Βιβλία για το καλοκαίρι (1)

Ημερομηνία δημοσίευσης: 03/07/2011
    Από τον ΑΝΤΑΙΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΔΗ

    Η Ελλάδα σε οικονομική, πολιτική, ηθική και πολιτισμική κρίση. Θα περίμενε κανείς ότι οι περίοδοι κρίσης είναι και περίοδοι περισυλλογής και σοβαρότητας: να αναλύσει ο καθένας τους γόρδιους δεσμούς του με το παρελθόν, τις εύθραυστες προοπτικές του για το μέλλον, να δει κριτικά τα πράγματα, να αναθεωρήσει τη στάση του απέναντι στη ζωή και τα κοινά.
    Κοίταζα τον κατάλογο με τα «Μπεστ-σέλερ του 2011» που δημοσίευσε μεγάλη απογευματινή εφημερίδα με αφορμή το καλοκαιρινό της αφιέρωμα στα βιβλία. Με την εξαίρεση του (έτσι κι αλλιώς αμφισβητούμενου) καινούργιου μυθιστορήματος του Ουμπέρτο Έκο και ίσως άλλων δύο τίτλων, τα υπόλοιπα είναι βιβλία της μιας και ανώδυνης χρήσης, βιβλία που δεν σε κάνουν καλύτερο ούτε σε βάζουν να αναθεωρήσεις τίποτα - το αντίθετο: σε αποβλακώνουν και σε αποκοιμίζουν. Και παρότι όλοι ξέρουμε ότι τέτοιου είδους κατάλογοι δεν αποτυπώνουν πάντα την αλήθεια της αγοράς, ο συγκεκριμένος κατάλογος αποτυπώνει άψογα την πολιτική, ηθική και πολιτισμική κρίση που ζούμε. Να μας φταίνε και σε αυτό οι κακοί ξένοι;
    Εννοείται, σήμερα και τις επόμενες Κυριακές θα περπατήσουμε στους αντίποδες.

    Βραβείο Νόμπελ 2010. Το νέο μυθιστόρημα του Μάριο Βάργκας Λιόσα, «Το όνειρο του Κέλτη» (μτφρ. Μαργαρίτα Μπονάτσου, εκδ. Καστανιώτη), είναι το πρώτο που έδωσε στα τυπογραφεία μετά τη βράβευσή του με το μεγαλύτερο βραβείο του κόσμου της λογοτεχνίας. Παίρνοντας ως βασικό του χαρακτήρα ένα υπαρκτό πρόσωπο, τον Ιρλανδό Ρότζερ Κέισμεντ, έναν από τους πρώτους Ευρωπαίους που κατήγγειλαν τη φρίκη της αποικιοκρατίας αλλά και μια εξαιρετικά σύνθετη προσωπικότητα, ο Λιόσα όχι μόνο διηγείται μια εκπληκτική ιστορία αλλά και αναλογίζεται πάνω στα θέματα του ηρωισμού και της προδοσίας, της αλήθειας και του ψεύδους, της σεξουαλικής ελευθερίας και της πουριτανικής καταπίεσης, στη σύγκρουση του ανθρώπου με την κρατική υποκρισία και τον εθνικιστικό κομφορμισμό. Από τα μείζονα έργα ενός συγγραφέα που, έτσι κι αλλιώς, είναι από τους πολύ μεγάλους της εποχής μας.
    Ισραηλινό μυθιστόρημα. Άλλο ένα πολύ σημαντικό μυθιστόρημα, που πολλοί κριτικοί των ΗΠΑ και της Ευρώπης τοποθετούν στα καλύτερα της δεκαετίας. Το «Στο τέλος της γης» (μτφρ. Λουίζα Μιζάν, εκδ. Καστανιώτη) του Ντάβιντ Γκρόσμαν δεν είναι απλώς ένα αντιπολεμικό μυθιστόρημα. Είναι ένα μυθιστόρημα για την αδυναμία του ανθρώπου να διαχειριστεί τον πόνο και τον θάνατο, ένα μυθιστόρημα για τον παραλογισμό της εποχής μας, ένα μυθιστόρημα για την ανάγκη να υπάρχει ανθρώπινη επαφή στο καλό και στο κακό. Ο κεντρικός χαρακτήρας του μυθιστορήματος έχει ήδη μπει στο πάνθεο των πιο πετυχημένων γυναικείων λογοτεχνικών χαρακτήρων. Χωρίς συζήτηση το καλύτερο μυθιστόρημα του φιλειρηνιστή Ισραηλινού συγγραφέα.
    Ιταλικά ταξιδιωτικά. Ο Αντόνιο Ταμπούκι ταξιδεύει και κρατάει σημειώσεις. Σημειώσεις για πράγματα που βλέπει ή που διαβάζει, και που κανένας ταξιδιωτικός οδηγός δεν αναφέρει ποτέ. Ο ίδιος δεν συγκεντρώνει την προσοχή του στα αξιοθέατα, δεν μιλά για ξενοδοχεία, δεν προτείνει διαδρομές. Ταξιδεύει και αναλογίζεται το πόσο μεγάλος και διαφορετικός είναι ο κόσμος μας, και πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη διαφορετικών ανθρώπινων πολιτισμών. Το «Ταξίδια και άλλα ταξίδια» (εκδ. Άγρα) μιλάει για ταξίδια αλλά ταυτόχρονα και για πολλά άλλα πράγματα: για βιβλία που διαβάστηκαν, για ανθρώπους που άφησαν το στίγμα τους σε τόπους που πήραν άλλες κατευθύνσεις, για ιστορικά επεισόδια που άλλαξαν τη μορφή τοπίων και πραγμάτων, για την ομορφιά που συχνά είναι δίπλα μας και δυσκολευόμαστε να εντοπίσουμε.
    Πορτογαλικό διήγημα. Το περίφημο μπαούλο του Πεσσόα εξακολουθεί να βγάζει θησαυρούς. Παρότι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέρος του έργου του ιδιόρρυθμου Πορτογάλου ποιητή έχει πλέον δημοσιευτεί και μεταφραστεί σε όλο τον κόσμο, ακόμα εμφανίζονται μικρά διαμάντια που, θα έλεγε κανείς, συμπληρώνουν κάποια κενά στο μεγάλο μωσαϊκό του ανθρώπου με τα χίλια πρόσωπα. Ο «Οδοιπόρος» (μτφρ. Μαρία Παπαδήμα, εκδ. Νεφέλη) είναι ένα κείμενο μόλις 57 σελίδων και θυμίζει τις ιστορίες μύησης με τις οποίες είναι γεμάτη η κλασική ευρωπαϊκή λογοτεχνία. Ένας μυστηριώδης Άντρας με τα Μαύρα θα μετατρέψει έναν νεαρό σε οδοιπόρο που αναζητά τη μοναδική Αλήθεια.
    Αιγυπτιακά διηγήματα. Ο Ασάα Αλ-Ασουάνι έγινε γνωστός σε όλο τον κόσμο με εκείνο το ωραίο μυθιστόρημά του «Το μέγαρο Γιακουμπιάν». Το «Θα ήθελα να ήμουν Αιγύπτιος» (μτφρ. Ευγενία Γραμματικοπούλου, εκδ. Πατάκη) που μόλις κυκλοφόρησε και στα ελληνικά, απαρτίζεται από την ομώνυμη νουβέλα (που, επί Μουμπάρακ, υπήρξε απαγορευμένη για αρκετά χρόνια) και από μια σειρά διηγήματα - τα πρώτα κείμενα που έγραψε ως συγγραφέας επιστρέφοντας από το Σικάγο όπου είχε πάει για μεταπτυχιακές σπουδές. Τα κείμενα αυτά, αξίζουν την προσοχή μας: εμπεριέχουν όλη τη γνωστή θεματική του συγγραφέα, δίνουν ενδιαφέρουσες όψεις της αιγυπτιακής πραγματικότητας και έχουν μια καθόλα ευπρόσδεκτη φρεσκάδα.
    Αγγλικό μυθιστόρημα. Μια «δύσκολη» οικογένεια έρχεται αντιμέτωπη με μια σειρά από σύγχρονα προβλήματα: τη δημοσιότητα, το χρήμα, το έγκλημα, τις παραφυάδες του παρελθόντος, τους ανεκπλήρωτους έρωτες, την ομοφυλοφιλία, τη θρησκεία. Τη χριστιανική, μουσουλμανική, εβραϊκή θρησκεία που μοιάζει να παίζει, ακόμα και στη Δύση, όλο και μεγαλύτερο ρόλο στη ζωή των ανθρώπων. Ασυνήθιστο μυθιστόρημα του πρωτοεμφανιζόμενου στην Ελλάδα Μάικλ Αρντίτι, αυτό το «Ο εχθρός του καλού» (μτφρ. Χρήστος Οικονόμου, εκδ. Πόλις) έχει το προσόν μιας συχνά τολμηρής και σίγουρα αντιδογματικής λογοτεχνικής περιδιάβασης.
    Γαλλικό μυθιστόρημα. Από τη φωτογραφία στη ζωγραφική και μετά στο βίντεο, ένας Γάλλος καλλιτέχνης μας δίνει την ευκαιρία να αναλογιστούμε τη ρηχότητα, τον καταναλωτισμό, την επιδερμικότητα της σύγχρονης δυτικής ζωής και κουλτούρας. Όλα αυτά στο μυθιστόρημα «Ο χάρτης και η επικράτεια» (μτφρ. Λίνα Σιπητάνου, εκδ. Εστία) που χάρισε στον Μισέλ Ουελμπέκ το σπουδαιότερο γαλλικό βραβείο, το Γκονκούρ του 2010. Όσοι αγαπούν τον Ουελμπέκ (που εδώ εμφανίζεται και ως χαρακτήρας του μυθιστορήματος) θα χαρούν να ανακαλύψουν ότι το συγκεκριμένο έργο είναι από τα καλύτερά του.
    Γαλλικό θρίλερ. Όσοι πάλι παρακολουθούν, από τα «Πορφυρά ποτάμια» και μετά, τα βιβλία του Ζαν-Κριστόφ Γκρανζέ, θα πλέουν σε πελάγη ευτυχίας με αυτό το «Ελέησόν με» (μτφρ. Ρίτα Κολαΐτη, εκδ. Καλέντη). Δολοφονίες που ακολουθούν ένα μακάβριο τελετουργικό, διεστραμμένοι βασανιστές που συνδέονται με τη χιλιανή χούντα και εκπαιδεύονται από πρώην ναζί, παιδιά με αγγελικές φωνές που δεν είναι ακριβώς αγγελούδια, και δύο περιθωριακοί αλλά πεισματάρηδες μπάτσοι που προσπαθούν να βρούνε απαντήσεις κυνηγημένοι από τα δικά τους φαντάσματα. Ο Γκρανζέ ξέρει να δημιουργεί ατμόσφαιρα και να τροφοδοτεί τη σωστή δόση σασπένς που χρειάζεται ένα θρίλερ για να κρατήσει ξυπνό τον αναγνώστη του.
    Γερμανικό αστυνομικό. Ο Φάιτ Χάινιχεν, Γερμανός εκδότης που παράτησε πατρίδα και επάγγελμα για να γίνει συγγραφέας πολιτικοποιημένων αστυνομικών μυθιστορημάτων που διαδραματίζονται όλα στην Τεργέστη, είναι από τους συγγραφείς που ξέρουν να γράφουν καλά, όπως ξέρουν και να κρατάνε ζωντανή την αγωνία (και την περιέργεια) του αναγνώστη. Το «Η ηρεμία του ισχυρότερου» (μτφρ. Αρετή Κοντογιώργη, εκδ. Καστανιώτη) είναι εξαιρετικά επίκαιρο, αφού μια άσχετη δολοφονία σ' ένα τρένο θα αποδειχθεί ότι έχει μεγάλη σχέση με την οικονομική κρίση που ζει η σημερινή Ευρώπη. Στα αξιοσημείωτα στοιχεία του μυθιστορήματος ένα επικίνδυνο πιτ-μπουλ.
    Ισραηλινό αστυνομικό. Η Μπάτυα Γκουρ ήταν πρώτα απ' όλα μια λαμπερή διανοούμενη, αριστερή δημοσιογράφος και φιλειρηνίστρια. Όταν πέθανε στα 58 της χρόνια άφησε πίσω της μια σειρά από αστυνομικά μυθιστορήματα που ανιχνεύουν τη σύγχρονη ισραηλινή πραγματικότητα. Το «Φόνος στο Κιμπούτς» (μτφρ. Κωνσταντίνος Παπαδάκης, εκδ. Πόλις) είναι ίσως το καλύτερό της, αφού έχει ένα εξαιρετικό θέμα: τη βαθμιαία μεταλλαγή των κιμπούτς, από κομμουνιστικό πείραμα κοινοκτημοσύνης και κοινής ζωής σε οικονομικού τύπου συνεταιρισμό. Γύρω από τα δύο εγκλήματα που θα κινήσουν τα νήματα της ιστορίας, το σημερινό στρατοκρατικό Ισραήλ με τη σύγκρουση γενεών και αντιλήψεων για το μέλλον της χώρας.
    Ελληνικά εγκλήματα. Η γνωστή σειρά ελληνικών αστυνομικών ιστοριών φτάνει αισίως στην τέταρτη εκδοχή της. Στα «Ελληνικά Εγκλήματα 4» (εκδ. Καστανιώτη) δεκαεννιά Έλληνες συγγραφείς συναγωνίζονται ο ένας τον άλλο γράφοντας με πλήρη ελευθερία ιστορίες που υπαγορεύει η ελληνική πραγματικότητα και η φαντασία τους. Στον τόμο υπάρχουν όλα τα πιθανά κι απίθανα φονικά σκεύη: μαχαίρια, βόμβες, ποντικοφάρμακα, πιστόλια, σφυριά, σκοινιά, χαρτοκόπτες, σκυλιά, μεταλλικοί πετεινοί. Αυτό όμως που κυρίως υπάρχει είναι η αίσθηση ότι το αστυνομικό στην Ελλάδα ξεπερνά την παιδική του φάση και ενηλικιώνεται. Ιδανικό για καλοκαιρινό ανάγνωσμα.

    Δευτέρα, 25 Ιουλίου 2011

    Ανδρέας Σμαραγδής(KASTORIA)

    ΜΠΡΕΧΤ(ΜΕΤ.ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΤΕΡΠΟΥ ΠΑΤΡΩΝΟΥ)

    Το άδικο βαδίζει σήμερα με σίγουρο βηματισμό.
    Οι καταπιεστές αναθαρρούν δέκα χιλιάδες χρόνια.
    Η βία διαβεβαιώνει:Έτσι όπως είναι θα παραμείνει.
    Καμιά φωνή πέρα από εκείνη των κρατούντων δεν ακούγεται
    Και η εκμετάλλευση στις αγορές φωνάζει: Τώρα μόλις αρχίζω.
    Αλλά πολλοί απ` τους καταπιεσμένους τώρα λένε:
    Ποτέ δεν γίνεται,αυτό που εμείς ποθούμε.
    Όποιος ακόμη ζει, δεν θάπρεπε να λέει: ποτέ!
    Το σίγουρο δεν είναι σίγουρο.
    Έτσι όπως είναι, δεν πρόκειται να μείνει.
    Όταν οι κρατούντες θα έχουν μιλήσει
    Θα μιλήσουν και οι καταφρονεμένοι.
    Ποιος τολμά να πει; ποτέ;
    Σε ποιον οφείλεται το ότι η καταπίεση παραμένει; Σε μας.
    Σε ποιον οφείλεται αν θα καταλυθεί; Σε μας και πάλι.
    Όποιος καταπατείται, αυτός θα πρέπει να ξεσηκωθεί!
    Όποιος είναι ο χαμένος, πρέπει να αγωνιστεί!
    Όποιος έχει αντιληφθεί την κατάστασή του,
    πως θα μπορούσαν να τον σταματήσουν;
    Γιατί οι νικημένοι του σήμερα γίνονται οι νικητές του αύριο
    Και απ` το ποτέ γίνεται: Σήμερα κιόλας!
    ΜΠΕΡ.ΜΠΡΕΧΤ

    Σάββατο, 23 Ιουλίου 2011

    4 ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΠ.ΜΠΡΕΧΤ(ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΧΡΥΣ.ΠΑΠΑΤΕΡΠΟΥ)


    Ο ανθόκηπος



    Πλάϊ στη λίμνη, ανάμεσα σε έλατα και ασημένιες λεύκες,

    Προστατευμένος από τοίχο και από θάμνους, ένας κήπος

    Τόσο σοφά σπαρμένος με λούλουδα για κάθε μήνα

    Που  απ` το Μάρτη ως τον Οκτώβρη διαρκώς ανθίζει.



    Εδώ, μέσ` στο ξημέρωμα, όχι πολύ συχνά, κάθομαι

    Και θάθελα κι εγώ, πάντοτε αν μπορούσα,

    Με οποιονδήποτε καιρό, καλό, κακό

    Αυτό ή εκείνο το ευχάριστο να δείχνω.









    Δάσκαλε, μάθαινε!



    Μην λες πολύ συχνά, πως έχεις δίκιο, δάσκαλε!

    Άσε τον μαθητή σου να το νιώσει!

    Όλη την ώρα την αλήθεια μην την καταπονείς:

    Δεν το αντέχει.

    Να ακούς όταν μιλάς!





      Διαβάζοντας Οράτιο



    Ακόμη και ο κατακλυσμός

    Δεν κράτησε αιώνια.

    Κάποτε μπλέχτηκαν

    Τα μαύρα ύδατα.

    Και βέβαια, πόσο Λίγοι

    Διήρκεσαν περισσότερο!





     Έπαινος της Διαλεκτικής





    Το άδικο βαδίζει σήμερα με σίγουρο βηματισμό.

    Οι καταπιεστές αναθαρρούν  δέκα χιλιάδες χρόνια.

    Η βία  διαβεβαιώνει:Έτσι όπως είναι θα παραμείνει.

    Καμιά φωνή πέρα από εκείνη των κρατούντων δεν ακούγεται

    Και  η εκμετάλλευση στις αγορές φωνάζει: Τώρα μόλις αρχίζω.

    Αλλά πολλοί απ` τους καταπιεσμένους τώρα λένε:

    Ποτέ δεν γίνεται,αυτό που εμείς ποθούμε.

    Όποιος  ακόμη ζει, δεν θάπρεπε να λέει: ποτέ!

    Το σίγουρο δεν είναι σίγουρο.

    Έτσι όπως είναι, δεν πρόκειται να μείνει.

    Όταν οι κρατούντες θα έχουν μιλήσει

    Θα  μιλήσουν και οι καταφρονεμένοι.

    Ποιος τολμά  να πει; ποτέ;

    Σε ποιον οφείλεται το ότι η καταπίεση παραμένει; Σε μας.

    Σε ποιον οφείλεται αν θα καταλυθεί; Σε μας και πάλι.

    Όποιος καταπατείται, αυτός θα πρέπει να ξεσηκωθεί!

    Όποιος είναι ο χαμένος, πρέπει να αγωνιστεί!

    Όποιος έχει αντιληφθεί την κατάστασή του,

    πως θα μπορούσαν να τον σταματήσουν;

    Γιατί οι νικημένοι του σήμερα γίνονται οι νικητές του αύριο

    Και απ` το ποτέ γίνεται: Σήμερα κιόλας!


    Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2011

    Το μπαούλο του Πεσόα

    Υπογράφουν για να εκτεθεί στην Πορτογαλία

    Το μπαούλο του Πεσόα


    Οι φίλοι του μεγάλου Πορτογάλου ποιητή Φερνάντο Πεσόα (1888 - 1935) αναζητούν το μπαούλο του, όπου φύλαγε τους θησαυρούς των 25.000 ποιητικών χειρογράφων του.
    Η διαδικτυακή πλατφόρμα, όπου μ'  ένα κλικ παραπάνω μεγαλώνουν οι πιθανότητες να βρεθεί  το φετίχ του Πορτογάλου ποιητή Η διαδικτυακή πλατφόρμα, όπου μ' ένα κλικ παραπάνω μεγαλώνουν οι πιθανότητες να βρεθεί το φετίχ του Πορτογάλου ποιητή Το διαστάσεων 103x49x50 «θησαυροφυλάκιό» του έχει «χαθεί» από το 2008, οπότε πουλήθηκε σε δημοπρασία προς 59.500 ευρώ. Το μόνο στοιχείο που είναι γνωστό, ο τόπος διαμονής του συλλέκτη - αγοραστή: η Βόρεια Πορτογαλία.
    Σε ποια ενέργεια προέβησαν οι φίλοι του ανά τον κόσμο; Εστησαν στο Διαδίκτυο την πλατφόρμα με τα στοιχεία www.findthetrunk.com, όπου μπαίνετε μέσα και υπογράφετε. Αν μαζευτούν 100.000 υπογραφές, τότε θα σταλούν στην υπουργό Πολιτισμού της Πορτογαλίας Γκαμπριέλα Καναβίλας, ώστε, όπως μας λέει ο συγγραφέας και μεταφραστής του Φερνάντο Πεσόα Γιάννης Σουλιώτης, «να πειστεί να το βρει και να το εκθέσει δημόσια σε τρόπον ώστε να γίνει και πάλι κτήμα του κόσμου».
    Ο Πεσόα έζησε μ' αυτό το ξύλινο μπαούλο, που δεν είναι φτιαγμένο από κάποιο ακριβό και σπάνιο ξύλο. Ομως τι σημασία είχε, αφού το κουβάλαγε μαζί του, λες και και όλη η μοίρα του, προσωπική και ποιητική, να είχε τη μορφή αυτού του αντικειμένου. Δέκα διαμερίσματα άλλαξε και σ' αυτές τις δέκα μετακομίσεις, το κειμήλιό του έβρισκε σε περίοπτη θέση τον «λιμένα» του.
    «Φύλαγε σ' αυτό», μας εξηγεί ο Γιάννης Σουλιώτης, «όλη του τη δουλειά και όχι μόνο: από χαρτιά που έγραφε τα βιβλία του μέχρι σημειώσεις σε χαρτάκια και αντίγραφα επιστολών που έστελνε. Ηταν φοβερά αυστηρός με τα χαρτιά και φύλαγε σχεδόν ό,τι έγραφε -ακόμη και μικρές σημειώσεις πίσω από φακέλους ή αποδείξεις και λογαριασμούς. Μετά το θάνατό του, βρέθηκε ακόμη κι ένα σημείωμα που έστελνε στην καθαρίστριά του».
    Συχνά θυμόμαστε τον αποθανόντα από τα αντικείμενα που αφήνει πίσω του. Τι συμβολίζει το μπαούλο του Φερνάντο Πεσόα, που κι αυτό συνέτεινε στην προσωπική του μυθολογία; «Είναι ένας ορατός τρόπος ανάμνησης της σημασίας της δουλειάς του στις νεότερες γενιές», αποκωδικοποιεί το εμπράγματο σύμβολο ο Γιάννης Σουλιώτης.
    Κι αυτόν τον ξύλινο «κουρσάρο» της μνήμης τον φαντάζεται ο συνομιλητής μας «να ταξιδεύει σ' όλον τον κόσμο, σε τρόπον ώστε ο Φερνάντο Πεσόα να συνεχίζει, σαν να ήταν ζωντανός, να διαδίδει τα λόγια του και να φέρει νέους θαυμαστές στα όνειρα και στην ποίησή του». Γι' αυτό ο φανατικός Ελληνας του Πορτογάλου προτρέπει: «Ελληνες φίλοι του, παρακαλείστε να υπογράψετε το αίτημα για την επιστροφή του μπαούλου του Πεσόα. Θα είναι το αντίδωρό μας στη μεγάλη προσφορά του!».

    ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

    <iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/_xCTDWVoFik" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2011

    Σύννεφο με Παντελόνια(ΜΑΓΙΑΚΟΦΣΚΙ)

    Σύννεφο με Παντελόνια
    (...)

    Μαντρωμένος μες στο γήινο κοπάδι

    σέρνω τον καθημερινό ζυγό μου

    Καβάλλα

    πάνω στο μυαλό μου

    "ο Νόμος" έχει θρονιαστεί

    Μια αλυσίδα κυκλώνει την καρδιά μου:

    "η Θρησκεία".

    (...)

    Φωνάζω...

    μα δεν είναι

    παρά μονάχα των κλειδιών ο θόρυβος!

    Ο μορφασμός του δεσμοφύλακα.

    Μου πετάει

    στην αιχμή μιας ακτίνας

    ένα κομμάτι σάπιο κρέας


    Καγχάζουν:

    "Α! Α!"

    κ εγώ πλανιέμαι

    μέσα στο παραλήρημα, μέσα στον πυρετό.

    Η γη, μια σιδερένια σφαίρα καταδίκου

    βροντοχτυπάει

    στο πόδι μου αλυσσοδεμένη


    Μου χει τα μάτια μου κλειδώσει

    το χρυσάφι.

    Ποιος θάθελε να οδηγήσει έναν τυφλό;

    Είμαι

    κλεισμένος

    για πάντα

    σε μια περιπέτεια παράλογη.

    (...)

    Spiegel: “Η Ελλάδα απειλείται από μαζική φτώχεια”

    .7.2011

    Spiegel: “Η Ελλάδα απειλείται από μαζική φτώχεια”

    Μείωση του βιοτικού επιπέδου κατά 40%, το 2015


    “Η Ελλάδα απειλείται από μαζική φτώχεια” γράφει το γερμανικό περιοδικό Spiegel, στον τίτλο του ρεπορτάζ του από την Αθήνα των συσσιτίων. Το περιοδικό αναφέρει, ότι η έσχατη ένδεια αυξάνει δραματικά με χιλιάδες ανθρώπους να συρρέουν σε τράπεζες τροφίμων και σε συσσίτια. “Εκτός από την οικονομική κατάρρευση, η χώρα απειλείται και από την κοινωνική χρεοκοπία”.


    “Ο αγώνας για την επιβίωση απαιτεί ακριβώς 29 λεπτά. Τόσο διαρκεί το μοίρασμα ενός πιάτου φαγητού από την εκκλησία στα συσσίτια της στο κέντρο της Αθήνας. Η ουρά των πεινασμένων μεγαλώνει συνεχώς και σε αυτή “στοιχίζονται” υπομονετικά άποροι όλων των ηλικιών. Άνεργοι, μητέρες με παιδιά, συνταξιούχοι και μετανάστες. "Δεν μπορούμε να αφήσουμε τους ανθρώπους να λιμοκτονήσουν», λέει ο πατέρας Ανδρέας , "υποφέρουν πάρα πολύ, διότι τους λείπει ακόμη κι ένα πιάτο φαΐ”. Σε λιγότερο από μισή ώρα, 1200 μερίδες φαγητού εξαφανίζονται στα άδεια στομάχια των πεινασμένων.


    Το Spiegel μιλάει με την 44χρονη Κατερίνα. Οκτώ μερίδες μπιζέλια, καρότα και πατάτες, μερικά γιαούρτια και ένα κομμάτι ψωμί είναι αρκετά για την ημέρα και την οικογένειά της. Η Κατερίνα εργαζόταν σε εργοστάσιο παρασκευής μπισκότων και δεν δηλώνει το πλήρες όνομα της. “Είναι ντροπή” λέει. Η Κατερίνα ήρθε από προάστιο της Αθήνας με το λεωφορείο κρατώντας την 7χρονη κόρη της, μόνο για αυτό το πιάτο φαγητό.”Δεν υπάρχει δουλειά” τονίζει. “Δεν σε παίρνουν ούτε για να μοιράζεις φυλλάδια...Η Ελλάδα βρίσκεται στο τέλος της”. Ο 62χρονος Σπύρος Ξαπλαντέρης, μένει εδώ και ένα χρόνο στην πλατεία. Το πουκάμισο του είναι βρώμικο, το παντελόνι του σχισμένο. Εργαζόταν στις αποθήκες του Χίλτον. “Με πονάει-λέει- αλλά τι μπορώ να κάνω; Δεν έχω χρήματα”. Ο Πατέρας Ανδρέας δηλώνει ότι το μεσημέρι προσέρχονται για το γεύμα περίπου 2000 άνθρωποι, το απόγευμα 1200 και το βράδυ περίπου 1000. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μην είναι κάθε φορά οι ίδιοι στην ουρά επειδή υπάρχουν πολλοί που περιμένουν. Τους τελευταίους μήνες οι Έλληνες στην ουρά του συσσιτίου αυξήθηκαν κατά 30%. Οι περισσότεροι τρώνε τις μερίδες τους εκεί, τόσο μεγάλη είναι η πείνα. Κάθονται σε τοίχους, πάνω σε περιττώματα περιστεριών, πάνω στο φρεσκοποτισμένο γκαζόν.

    Magnify Image

    “Την περασμένη εβδομάδα, γράφει το Spiegel, ο Γιώργος Παπανδρέου πέρασε τα μέτρα λιτότητας για να αποτρέψει τη χρεοκοπία και να προστατεύσει το ευρώ από τα χειρότερα. Αλλά μήπως οδηγεί τη χώρα του στο θάνατο;” Ο Σάββας Ρομπ όλης του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ δηλώνει στο περιοδικό ότι το φορτίο κατανέμεται άδικα. Η ζήτηση και η κατανάλωση καταστέλλονται και μικρές επιχειρήσεις κλείνουν. Ο αριθμός των ανέργων αυξήθηκε κατά 230.000 σε 2010 φτάνοντας το 14,8 τοις εκατό, και η ανεργία είναι σχεδόν συνώνυμη με την κοινωνική χρεοκοπία. Όποιος χάνει τη δουλειά του, είναι καταδικασμένος σε μακροχρόνια ανεργία. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 800.000 άνεργοι, αλλά σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μόνο περίπου 280.000 από αυτούς έχουν το δικαίωμα κρατικών ενισχύσεων. Αυτό σημαίνει μια δραματική αύξηση των αστέγων στην πρωτεύουσα μέχρι και 25 τοις εκατό.


    Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να αυξηθεί η επίσημη ανεργία στο 17 με 18 τοις εκατό, αλλά το πραγματικό ποσοστό των ανέργων θα είναι 22 με 23 τοις εκατό. "Αυτό σημαίνει 1,2 εκατομμύρια άνεργοι», λέει ο Σάββας Ρομπόλης. Κάτι τέτοιο συνέβη στην Ελλάδα το 1961, με την εκβιομηχάνιση της γεωργίας. Το αποτέλεσμα τότε ήταν ένα κύμα μετανάστευσης, κυρίως στη Γερμανία και σύμφωνα με τον κύριο Ρομπόλη, την ίδια απειλή αντιμετωπίζει η χώρα και σήμερα. Με μια διαφορά: Τότε έφευγαν απλοί, ανειδίκευτοι εργάτες, σήμερα υπάρχουν καλά εκπαιδευμένα άτομα με ακαδημαϊκά πτυχία. Ο Σάββας Ρομπόλης φοβάται μια «επιλεκτική μετανάστευση». “Εκτός από γαλάζια θάλασσα, ατελείωτες παραλίες και λίγο ελαιόλαδο και τυρί φέτα, η Ελλάδα έχει πολλά να προσφέρει οικονομικά”, σημειώνει το Spiegel, δεδομένου ότι ο κινητήρας της κοινωνίας είναι η ιδιωτική κατανάλωση. Πάνω από το 70 τοις εκατό της οικονομικής παραγωγής εξαρτώνται από αυτήν, σύμφωνα με νέα μελέτη του Friedrich-Ebert-Stiftung. Όμως, η κατανάλωση ήταν αισθητά μειωμένη κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2010 λόγω των περικοπών στους μισθούς και στις συντάξεις και το αποτέλεσμα ήταν, 65 000 λουκέτα σε επιχειρήσεις. Μέχρι το 2015 που τα μέτρα θα εφαρμόζονται. το βιοτικό επίπεδο εργαζομένων και συνταξιούχων, θα έχει μειωθεί κατά 40% σε σχέση με το 2008.


    Η Ελλάδα έχει αυτή τη στιγμή τον τρίο συντελεστή ΦΠΑ στην Ευρώπη, τις τρίτες υψηλότερες εισφορές κοινωνικής ασφάλισης και τον δεύτερο υψηλότερο φόρο βενζίνης. Δύο στους τρεις Έλληνες πληρώνουν κανονικά τους φόρους τους, παρά τις απόψεις που επικρατούν. Είναι κυρίως η μικρομεσαία τάξη που συνεισφέρει κάθε χρόνο στα κρατικά ταμεία περίπου 40 δις ευρώ σε φόρους. Την ίδια ώρα που ο φόβος οδηγεί τους ανθρώπους στους δρόμους και οι ουρές στα συσσίτια μεγαλώνουν διαρκώς κάποιοι παραμένουν αλώβητοι από την κρίση, σημειώνει το περιοδικό."Δεν έχω δει ποτέ κανέναν να πάει φυλακή για φοροδιαφυγή", λέει ο καθηγητής πολιτικών επιστημών Πάνος Καζάκος. Αυτό είναι που κάνει τους ανθρώπους να θυμώνουν.

    Κυριακή, 17 Ιουλίου 2011

    Σκλάβοι στην Ευρώπη του 21ου αιώνα

    Έντυπη Έκδοση


    Σκλάβοι στην Ευρώπη του 21ου αιώνα


    Δύο αιώνες μετά την κατάργηση της δουλείας, μια αποτρόπαιη πρακτική επανέρχεται, το εμπόριο ανθρώπων. Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ILO) του ΟΗΕ εκτιμά ότι, σε όλο τον κόσμο, πάνω από 12 εκατομμύρια άνθρωποι γίνονται αντικείμενα εκμετάλλευσης της εργασιακής δύναμής τους ενάντια στις επιθυμίες τους και σε απάνθρωπες συνθήκες.
    Οσον αφορά τις γυναίκες, η πλειονότητά τους αποτελεί θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης, ενώ πολλές άλλες έχουν υποδουλωθεί ως οικιακές βοηθοί. Αφορά επίσης την περίπτωση νέων και υγιών ατόμων τα οποία, μέσα από ποικίλα προσχήματα, βρίσκονται παγιδευμένα, με στερημένη την ελευθερία τους, με το σώμα τους να έχει χρησιμεύσει ως πρώτη ύλη για την τροφοδοσία του παράνομου εμπορίου ανθρώπινων οργάνων.
    Το δουλεμπόριο όμως εκτείνεται όλο και πιο πολύ, παγιδεύοντας άτομα που θα υποστούν εκμετάλλευση της εργασιακής δύναμής τους σε τομείς της παραγωγής ιδιαίτερα απαιτητικούς σε φτηνά εργατικά χέρια: τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, την εστίαση, τη γεωργία και την οικοδομή.
    Σε αυτό ακριβώς το θέμα, το εμπόριο των εργατών-σκλάβων, ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (OSCE) αφιέρωσε μια διεθνή διάσκεψη, που έγινε στη Βιέννη στις 20 και 21 Ιουνίου, με τη συμμετοχή πολιτικών

    «ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΧΩ ΔΕΙ ΤΟΣΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ ΝΑ ΚΛΑΙΝΕ», ΛΕΕΙ Η Π. ΚΑΛΑΠΟΘΑΡΑΚΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΟΙΖΩ

    Έντυπη Έκδοση


    «ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΧΩ ΔΕΙ ΤΟΣΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ ΝΑ ΚΛΑΙΝΕ», ΛΕΕΙ Η Π. ΚΑΛΑΠΟΘΑΡΑΚΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΟΙΖΩ * ΠΡΟΣΚΡΟΥΕΙ ΣΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΤΟ 99% ΤΩΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΩΝ ΓΙΑ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟ

    Ο υπερχρεωμένος της διπλανής πόρτας, στα όρια της αντοχής του


    Το ακούν συχνά-πυκνά οι άνθρωποι που τους τελευταίους μήνες συντρέχουν τους υπερχρεωμένους καταναλωτές στην προσπάθεια για επίτευξη εξώδικης ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων χρεών τους.
    Είναι άνθρωποι που μέχρι χθες είχαν τις δουλειές τους, πλήρεις μισθούς ή συντάξεις και εκπλήρωναν κανονικά τις υποχρεώσεις τους προς τις τράπεζες Είναι άνθρωποι που μέχρι χθες είχαν τις δουλειές τους, πλήρεις μισθούς ή συντάξεις και εκπλήρωναν κανονικά τις υποχρεώσεις τους προς τις τράπεζες Υπερχρεωμένοι οφειλέτες. Δύο λέξεις πίσω απ' τις οποίες κρύβονται χιλιάδες άνθρωποι της διπλανής πόρτας -γιατί περί αυτού πρόκειται- με τη δική του ξεχωριστή ιστορία ο καθένας, που πορεύονται όμως σε δρόμους παράλληλους.
    Ανθρωποι στα όρια της αντοχής τους και πέρα απ' αυτά, πίσω απ' τους αριθμούς, τα ποσοστά, τους δείκτες - στο 13% με 14% έφτασε ο δείκτης για τα δάνεια σε καθυστέρηση, από το 10% που ήταν στα τέλη του 2010.
    «Εγώ είπα, πρώτη φορά έχω δει τόσους άντρες να κλαίνε», λέει η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, γενική διευθύντρια της Ενωσης Καταναλωτών «Η Ποιότητα της Ζωής».
    Μιλάει για όλους αυτούς που φτάνουν στα γραφεία της ΕΚΠΟΙΖΩ, η οποία μαζί με άλλες 20 ενώσεις καταναλωτών και δικηγορικούς συλλόγους ανά τη χώρα μετέχουν στο δίκτυο υποστήριξης καταναλωτών σε θέματα

    Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2011

    ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟ ΠΩΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ(ΟΙΚΟΤΟΥΡΙΣΜΟ-ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ),ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ(ΠΟΛΥ ΘΕΤΙΚΟ ΑΥΤΟ),ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ  ΠΟΥ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ (ΔΗΜΟΣ ,ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ,ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΚΤΛ) ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ???
    ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ? ΕΙΝΑΙ ΜΗΠΩΣ ΤΟΣΟ ΔΑΠΑΝΗΡΟ?
    ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ!! ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΙΜΝΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΟΥΝ!!!
    ΑΣ ΤΟ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝ ΛΙΓΟ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ!!
    ΚΑΛΑ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ!
    ΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ!!

    ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΦΩΤΙΑΔΗΣ

    Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2011

    Δάσκαλε, μάθαινε!

    Δάσκαλε, μάθαινε!



    Μην λες πολύ συχνά, πως έχεις δίκιο, δάσκαλε!

    Άσε τον μαθητή σου να το νιώσει!

    Όλη την ώρα την αλήθεια μην την καταπονείς:

    Δεν το αντέχει.

    Να ακούς όταν μιλάς!





    ΜΠ.ΜΠΡΕΧΤ(ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΤΕΡΠΟΥ ΠΑΤΡΩΝΟΥ)

    Bertolt Brecht(ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ)



    +Bertolt Brecht











    Μην απαιτείτε  και πολύ εξυπνάδα





    Μην απαιτείτε και πολύ εξυπνάδα:


    Δεν  είναι απαραίτητη και τόση εξυπνάδα, για να διακρίνεις


    Ότι το ένα  είναι περισσότερο απ` το κανένα.





    Μην υπολογίζετε μόνο στην αξιοπιστία:


    Τον ένα και μοναδικό του βοηθό


    Κανείς δεν πρόκειται  να εγκαταλείψει.





    Μην πιστεύετε μόνον στους τολμηρούς:


    Για να σώσουν τη ζωή τους


    Οι περισσότεροι τολμούν πέρα απ` το μέτρο.










     Υ.Γ (ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΙΑΔΗ)
    ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΠΟΛΥ  ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΤΕΡΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΗΓΗΜΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΠΡΕΧΤ ΠΟΥ ΜΟΥ  ΕΣΤΕΙΛΕ .
    ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΙΜΗ!

    ΣΚΙΤΣΟ ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦ. Ο ΔΡΟΜΟΣ

    Γ. Α. Προκρούστης
    Γ. Α. Προκρούστης

    Πάμπλο Νερούδα - Ο άνεμος στο νησί (el viento en la isla

    Σάββατο, 9 Ιουλίου 2011

    ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ!!!!

    ΣΥΝΔΗΜΟΤΗΣ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΓΙΑΤΙ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΔΙΑΜΕΝΕΙ (ΠΕΡΙΟΧΗ ΨΑΡΑΔΙΚΩΝ)ΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΚΑΙ
    ΕΤΣΙ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΠΑΡΚΙΝΚ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ!!!!!!!!!
    ΕΥΤΥΧΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΝ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ ΤΗΝ<ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ>
    ΤΕΛΙΚΑ ΣΤΟΝ ΑΜΟΙΡΟ ΤΟΥΤΟ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΜΑΛΛΟΝ  ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΔΕΙΝΑ!!!!
    ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΠΡΟΚΟΠΗ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ!!!!

    Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011

    ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΠΑΠΑΤΕΡΠΟΥ -ΠΑΤΡΩΝΟΥ( ΔΙΗΓΗΜΑ) ΟΙ ΧΕΛΩΝΕΣ

       Οι χελώνες

            Τους είχε πέσει στην κλήρωση ένα σπιτάκι στις εργατικές κατοικίες.
     Διόρωφο,γωνιακό, σε μια σειρά πανομοιότυπων κουκλίστικων σπιτιών, πέντε στη σειρά.
     Όλα είχαν μία μικρή έκταση αυλής μπρος- πίσω. Το δικό τους περιβαλλόταν από τρεις
     μεριές με κήπο. Ευνοημένοι λοιπόν, μεγαλύτερος χώρος για λουλούδια και λαχανόκηπο
     στη διάθεσή τους. Οι περισσότεροι ένοικοι, εργάτες στα λιγνιτωρυχεία ήταν, γνωστοί
     μεταξύ τους, αν όχι καρδιακοί φίλοι.
         Ο Μάκης, πατέρας με τρία παιδιά  στο δημοτικό, περίμενε χρόνια και χρόνια αυτό
     το σπίτι. Τώρα μπορούσε να κάνει όνειρα για τη διαμόρφωση του χώρου, ανθόκηπο σίγουρα
     μπροστά στην είσοδο, λαχανικά στην πίσω αυλή, έμενε χώρος για μερικά οπωροφόρα στα πλάγια.
     Επειδή δε είχε και ανατολικό προσανατολισμό, σκέφτηκε να φυτέψει αμυγδαλιές και δαμασκηνιές,
     ίσως και καμιά μηλιά, θα συμβουλευόταν πρώτα τον γεωπόνο της εταιρείας.
        Το σχέδιο άρχισε να πραγματοποιείται  αμέσως μετά την εγκατάστασή τους. Βοηθούσαν όλοι,
     γυναίκα και παιδιά. Χαίρονταν  ακόμη και οι γείτονες. Εκτός βέβαια από την ένοικο του ακριβώς
     απέναντι σπιτιού. Μια γυναίκα, γύρω στα πενήντα, με μεγάλα παιδιά και άντρα που έλειπε όλη μέρα`
     σχεδόν  κανείς δεν τον είχε δει να μπαινοβγαίνει.
             Η "απέναντι", όπως την αποκαλούσαν τα παιδιά του Μάκη, δεν έκανε τίποτα άλλο όλη
     τη μέρα από το να κάθεται μπροστά στην πόρτα και να παρατηρεί τους πάντες. Όλα την ενοχλούσαν:
     Η τσάπα που έσκαβε το χώμα, το φτυάρι που ανακάτευε την κοπριά για να ρίξουν στα φυτά, τα παιδιά
     που γελούσαν... Σωστό μαρτύριο... Μάταια προσπαθούσε η γυναίκα του Μάκη να την καλοπιάσει,
     να την καλέσει για ένα φλιτζάνι καφέ τις ώρες της σχόλης... Ακατάδεκτη και κακιά. Φαρμάκι είχε
     για τον καθένα, και το κακό είναι, πως πρώτη και καλύτερη τους είχε μάθει όλους!
       Το μόνο που ήξεραν γι αυτήν, ήταν πως δούλευε σαν καθαρίστρια σε μία τράπεζα και πως σύντομα
     θα έβγαινε στη σύνταξη. Τα παιδιά της εμφανίζονταν σπάνια` φαίνεται πως δεν έμεναν πια μαζί.
         Ήταν Άνοιξη, ο Μάκης είχε δώσει ήδη μορφή στον κήπο του` τα δέντρα μικρά ακόμη, ο λαχανόκηπος
     όμως και ο ανθόκηπος σωστό κόσμημα σ` όλη την περιοχή. Μια μέρα, ο Βενιαμίν της οικογένειας,
     πρόσεξε κάτι να κινείται πίσω από τα φρεσκοφυτεμένα  μαρούλια. Κάτι έκανε έναν ανεπαίσθητο θόρυβο,
     σαν τη γιαγιά στο χωριό, όταν έσερνε τις παντόφλες για να μην τους ξυπνήσει. Σρρρ... και πάλι:
     Σρρρρ... Ανήσυχος κάλεσε τη μαμά, και τότε, εκεί, ακριβώς πίσω απ` τα μαρούλια ανακάλυψαν
     δύο χελώνες! Χελώνες; Στην αυλή τους; Πώς; Και από πού;
         Αποφάσισαν να περιορίσουν με πυκνό διχτυωτό πλέγμα τον λαχανόκηπο και να τις αφήσουν
     να γυρίζουν στο μικρό οπωρώνα. Γρήγορα μαθεύτηκε σ` όλη τη γειτονιά το καινούργιο απόκτημα
     της οικογένειας. Έρχονταν μικροί μεγάλοι, να θαυμάσουν τους νέους ένοικους του κήπου.
     Και ήταν τόσο όμορφες!
     Μόνο η απέναντι ένοικος δεν ενδιαφέρθηκε να μάθει κάτι για τα φιλήσυχα ζωάκια, δεν έδειξε
     όμως και να ενοχλείται από την παρουσία τους...
          Έφτασε ο Σεπτέμβρης, ο καιρός εξακολουθούσε να είναι ζεστός και ξηρός, ο Μάκης και
     η οικογένεια χαίρονταν τον κήπο και τις χελώνες, όταν κάποιο πρωινό, ενώ πότιζε η γυναίκα
     του τα φυτά, ανακάλυψε κάπου κοντά στη μηλιά, οκτώ μικρά πλασματάκια. Χελωνίτσες ήταν,
     τόσο μικροσκοπικές και αστραφτερές, σωστά κομψά,πολύτιμα κοσμήματα σε γυναικεία πέτα!
          Το νέο τώρα διαδόθηκε με αστραπιαία ταχύτητα!  Φώναξαν  κτηνίατρο, να μάθουν ήθελαν,
     πώς έπρεπε να συμπεριφερθούν στα νεογέννητα, πώς θα μπορούσαν να τα προφυλάξουν από εχθρούς
     και κακουχίες... Για πρώτη φορά πλησίασε και η "απέναντι" γειτόνισσα. Όχι ότι έδειξε καλοσύνη
     ή ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα χελωνάκια... Κάτι δεν άρεσε στο βλέμμα της, στον Βενιαμίν,
     και πάλι.  Το εξομολογήθηκε το βράδυ στο σπίτι, να τον καθησυχάσουν φρόντισαν οι γονείς.
        Το επόμενο πρωί,τα χελωνάκια όλα είχαν εξαφανιστεί. Και τα σημάδια στο φρεσκοποτισμένο
     χώμα έδειχναν ίχνη από γυναικείες γαλότσες...
       Τρόπο δεν είχαν να αποδείξουν τίποτα. Κατά διαβολική σύμπτωση όμως, για τίποτα δεν γκρίνιαξε
     από τότε η "απέναντι"...

    Τετάρτη, 6 Ιουλίου 2011

    ΠΕΡΙ ΒΙΑΣ

    Η ΦΤΩΧΕΙΑ , ΑΝΕΡΓΙΑ ,Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΑΜΗΛΟΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥΣ ,Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΜΟΡΦΗ ΒΙΑΣ!!!!!!!!!

    ΡΕΝΕ ΜΑΓΚΡΙΤ

    ΕΚΑΤΟ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ

    Το μυστήριο πίσω από το έργο του Μαγκρίτ


    Μήλα, καπέλα και πίπες, τοποθετημένα σε ασυνήθιστα περιβάλλοντα, ίσως να περιέχουν καλά κρυμμένα στοιχεία για τη ζωή του ζωγράφου


    Η αυτοκτονία της μητέρας του φαίνεται οτι επιρέασε βαθιά το έργο του Ρενέ Μαγκρίτ
    Η αυτοκτονία της μητέρας του φαίνεται οτι επιρέασε βαθιά το έργο του Ρενέ Μαγκρίτ

    Με μια πρώτη ματιά τα έργα του Ρενέ Μαγκρίτ μπορεί να μοιάζουν με ένα παιχνίδι μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης. Οι ευφυείς συνθέσεις του με καθημερινά αντικείμενα, όπως μήλα, καπέλα και πίπες, τοποθετημένα σε ασυνήθιστα περιβάλλοντα, ίσως να περιέχουν καλά κρυμμένα στοιχεία για την ίδια του ζωή.

    Σε αυτή τη μυστηριώδη και αρκετά σκοτεινή πτυχή της ζωής του εστιάζει η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση έργων του Βέλγου ζωγράφου -μετά από είκοσι χρόνια- με τίτλο "Rene Magritte: The Pleasure Principle" (Η Αρχή της Απόλαυσης), η οποία εγκαινιάστηκε την Παρασκευή στην γκαλερί Τέιτ Λίβερπουλ στην Αγγλία.

    Ο Μαγκρίτ έλεγε ότι οι εικόνες του δεν κρύβουν κάτι, παρότι σε κάποιους πίνακες δηλώνει ακριβώς το αντίθετο. Οπως όταν ζωγραφίζει μια πίπα και από κάτω γράφει "Αυτό δεν είναι μια πίπα". "Η ζωγραφική μου είναι ορατές εικόνες που δεν κρύβουν κάτι - προκαλούν μυστήριο και, πράγματι, όταν κάποιος βλέπει έναν από τους πίνακές μου, θέτει στον εαυτό του αυτήν την απλή ερώτηση: Tι σημαίνει αυτό; Οι πίνακές μου δεν σημαίνουν κάτι, επειδή και το μυστήριο δεν σημαίνει κάτι - είναι απλά άγνωστο".

    Οταν ο Ρενέ Μαγκρίτ ήταν 13 ετών, η μητέρα του αυτοκτόνησε πνίγοντας τον εαυτό της στον ποταμό Σαμπρ. Αυτή δεν ήταν η πρώτη απόπειρα. Είχε δοκιμάσει πολλές φορές να αυτοκτονήσει, γεγονός που έκανε τον σύζυγό της Λεοπόλντ να την κλειδώνει στο δωμάτιο. Μια μέρα δραπέτευσε και εξαφανίστηκε για μέρες. Αργότερα, ανακαλύφθηκε η σορός της στο ποτάμι.

    Το μυστήριο πίσω από το έργο του Μαγκρίτ

    Σύμφωνα με κάποιους, ο μικρός Μαγκρίτ ήταν παρών όταν ανασύρθηκε η σορός της από το ποτάμι και εκείνη ήταν καλυμμένη από το φουστάνι της. Ισως αυτή η εικόνα να τον στοίχειωσε και αυτή να αποτυπώνεται στο έργο "Les amants" (Οι εραστές) με τους εραστές που φιλιούνται, καθώς τα κεφάλια τους είναι τυλιγμένα σε υφάσματα.

    Πάντως, είτε ο Μαγκρίτ είδε τη σοκαριστική εικόνα της αυτοκτονίας της μητέρας του είτε όχι, το γεγονός έρχεται και επανέρχεται σαν εμμονή και σε άλλα έργα του, όπως στο "L' assassin menace" (Ο απειλητικός δολοφόνος), με τη ματωμένη-δολοφονημένη γυμνή γυναίκα. Ή τη γυναίκα που φοράει τη χειρουργική μάσκα μέσα στο ντουλάπι στον πίνακα "Ο Μυστικός Παίκτης".

    Η γκαλερί Τέιτ, συγκεντρώνοντας πάνω από 100 έργα του Μαγκρίτ -μερικά από αυτά εκτίθενται για πρώτη φορά στη χώρα- μαζί με σχέδιά του, κολάζ, πρώιμα έργα του για διαφημιστικούς σκοπούς, σπάνιες φωτογραφίες και προσωπικά του βίντεο, φιλοδοξεί να αποκαλύψει μέρος της πηγής έμπνευσής του και να προσφέρει μια νέα ανάγνωση στον κόσμο του σουρεαλιστή και ντανταϊστή ζωγράφου.

    Ο Ρενέ Μαγκρίτ ήταν πάντα πολιτικός επαναστάτης και αντιφασίστας. Οταν τελείωσε ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος, μπήκε στο βελγικό Κομμουνιστικό Κόμμα. Για τις πολιτικές πεποιθήσεις του σε σχέση με το έργο του έλεγε: "Η κομμουνιστική μου άποψη είναι εντελώς δική μου. Η τέχνη μου έχει αξία στο σημείο που αντιτίθεται στο ιδεώδες της μπουρζουαζίας, στο όνομα της οποίας η ζωή εξαφανίζεται".

    ΣΟΦΙΑ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ
    sostyl@pegasus.gr

    Καλα εσυ σκοτωθηκες νωρις (αποσπασμα)ΧΡΟΝΗΣ ΜΙΣΣΙΟΣ

    Κυριακή, 3 Ιουλίου 2011

    ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ

    ΝΑΝΟΣ ΒΑΛΑΩΡΙΤΗΣ


    ΤΡΟΙΑ


    Πόσοι στο πέλαγος, πόσοι πνιγμένοι

    κι’ όσοι γυρίζοντας θα ναυαγήσουν –

    όλοι περίμεναν να σ’ αντικρύσουν.

    Μονάχα ο θάνατος δεν περιμένει.


    Στις αμμουδιές, θυμήσου, οι πεθαμένοι,

    καθώς περνάς, γυρεύουν να μιλήσουν.

    Κείνα που χτίσαμε θα μας γκρεμίσουν.

    Μοιάζει να νίκησαν οι νικημένοι.


    Τούτη την άνοιξη, κανείς δεν ξέρει!

    Ο ποταμός μου γέμιζε το στόμα

    κι’ ο ήλιος με κρατούσε από το χέρι.


    Τ’ άλογα γύριζαν χωρίς το σώμα.

    Όταν ξανάρθαμε το καλοκαίρι,

    Θε μου, πώς άλλαζαν οι πύργοι χρώμα!

    Σάββατο, 2 Ιουλίου 2011

    Από τον ΕΥΓΕΝΙΟ ΑΡΑΝΙΤΣΗ

    Είσοδος υπηρεσίας- 02/07/2011





    • W

      Το ψηφίο W ενσωματώθηκε επίσημα στη γαλλική γλώσσα το 1964 - μισόν αιώνα αργότερα, την περασμένη Τετάρτη, 29 Ιουνίου, ενσωματώθηκε επίσης στον οδικό κώδικα του κέντρου των Αθηνών, ορατό απ' τους δορυφόρους που κατέγραφαν το πεδίο της μάχης. Τελικά αποδείχτηκε ότι δεν επρόκειτο για W αλλά για πελώριο αντεστραμμένο Μ που χρησίμευε μέχρι πρότινος σαν έμβλημα του παραπλήσιου εστιατορίου της αλυσίδας McDonald's και τώρα είχε ξεριζωθεί, ανατραπεί και μεταφερθεί στο μέσον της οδού Βασιλέως Γεωργίου υπό μορφήν οδοφράγματος.
      ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ συνειρμών για την παντοκρατορία των Media, το ανάποδο Μ έδινε λαβή στην ανάπτυξη μεταφορικών συσχετίσεων παντός είδους καθώς ο πόλεμος μαινόταν σε ολόκληρη την περιοχή μ' ένα πρωτόγνωρο ακόμη και για την αθηναϊκή πραγματικότητα ξέσπασμα βιαιοτήτων της Αστυνομίας, για τις οποίες ο ξένος Τύπος έγραψε ότι «δύσκολα θα γίνονταν δεκτές σε οποιαδήποτε

    Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2011

    ΦΟΡΤΙΑ (Κ.ΧΑΤΖΗΦΩΤΙΑΔΗΣ)

    ΦΟΡΤΙΑ

    ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΑ ,ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ,
    ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΙΑ ΜΕ ΠΟΝΟ, ΚΑΚΙΑ ,ΦΟΒΟ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΑ ,
     ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΦΟΡΤΩΜΕΝΑ,
    ΤΟ ΑΧΘΟΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ.

    ΤΑΣΕΙΣ,ΕΝΤΑΣΕΙΣ,ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΕΝΙΟΤΕ ΚΑΙ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ,
     ΦΟΡΤΙΑ ΓΑΛΑΖΙΑ,ΠΡΑΣΙΝΑ ,ΚΟΚΚΙΝΑ ΚΑΙ ΕΣΧΑΤΑ ΤΑ ΜΑΥΡΑ
     ΦΟΡΤΙΑ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΑ ΓΙΑ ΚΑΚΟ ΚΑΙ ΠΑΝΙΚΟ,
    ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΑΛΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ,ΔΕΝ ΤΟΝ ΜΠΟΡΩ!!
      



    ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 1988  ΣΤΗ ΛΗΜΝΟ ΣΤΗΝ 88 ΕΜΑ
    Κ.ΧΑΤΖΗΦΩΤΙΑΔΗΣ

    ΒΑΡΝΑΛΗΣΠρόλογος (Σκλάβοι Πολιορκημένοι)

    Πρόλογος (Σκλάβοι Πολιορκημένοι)


    Πάλι μεθυσμένος εἶσαι, δυόμιση ὥρα τῆς νυχτός.
    Κι ἂν τὰ γονατά σου τρέμαν, ἐκρατιόσουνα στητὸς
    μπρὸς στὸ κάθε τραπεζάκι.«-Γειά σου Κωσταντὴ βαρβᾶτε!»
    «-Καλησπερούδια, ἀφεντικά, πῶς τὰ καλοπερνᾶτε;»

    Ἕνας σοὔδινε ποτήρι κι ἄλλος σοὔδινεν ἐλιά.
    Ἔτσι πέρασες γραμμὴ τῆς γειτονιᾶς τὰ καπελιά.
    Κι ἂν σὲ πείραζε κανένας - ἂχ ἐκεῖνος ὁ Τριβέλας!-
    ἔκανες πὼς δὲν ἔνιωθες καὶ πάντα ἐγλυκογέλας.

    Χτὲς καὶ σήμερα ἴδια κι ὅμοια, χρόνος μπρός, χρόνια μετά...
    Ἡ ὕπαρξή σου σὲ σκοτάδια ὅλο πηχτότερα βουτᾷ.
    Τάχα ἡ θελησή σου λίγη, τάχα ὁ πόνος σου μεγάλος;
    Ἄχ, ποὖσαι νιότη, ποὔδειχνες πῶς θὰ γινόμουν ἄλλος!