Κυριακή 11 Μαΐου 2014

ΑΝΕΡΓΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ - ΑΥΡΙΟ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ Τάπερ μοιρασμένο στα τρία

Έντυπη Έκδοση 

ΑΝΕΡΓΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ - ΑΥΡΙΟ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Τάπερ μοιρασμένο στα τρία

«Οταν μπαίνω στο σπίτι, με αγωνία πατάω το διακόπτη να δω αν κόπηκε το φως. Το ρεύμα πάει πάλι για διακοπή. Δεν αντέχω να ξαναζήσω τα περσινά. Ξαφνικά έσβησε το φως. Ηταν βράδυ, τα παιδιά ευτυχώς είχαν κοιμηθεί. Εγώ ήμουν μόνη μου στο σαλόνι - εκεί κοιμάμαι, γιατί δεν έχω κρεβάτι.
Με σπασμένο καρότσι, η Αγγελική κουβαλάει τα δυο της παιδιά ψάχνοντας για δουλειά και στέγηΜε σπασμένο καρότσι, η Αγγελική κουβαλάει τα δυο της παιδιά ψάχνοντας για δουλειά και στέγηΕίπα, εντάξει, δεν θα είναι για πολύ καιρό. Κι όμως, πέρασαν τρεις μήνες χωρίς ρεύμα. Μαγείρευα σε γκαζάκι, τα κορίτσια τα έκανα μπάνιο σε μία συγγενή. Εγώ έκανα με κρύο νερό. Ευτυχώς ήταν καλοκαίρι», λέει η Αγγελική. Είναι άνεργη μητέρα 23 ετών και μεγαλώνει μόνη της δύο παιδιά.
Η μικρή της κόρη, παρούσα στη συζήτηση, ξεκαρδίζεται στα γέλια. Οταν είσαι 1,5 έτους όλα τα προβλήματα λύνονται με μια σοκολάτα. «Τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν. Προσπαθώ να μην τα βάλω μέσα στα προβλήματα». Με δανεικά κατάφερε πέρσι το φθινόπωρο να πληρώσει το λογαριασμό του ρεύματος. Οχι όμως και το ενοίκιο. «Μπορεί να βρεθώ στο δρόμο ανά πάσα στιγμή. Η σπιτονοικοκυρά μου έδειξε κατανόηση. Μήνες έχω να πληρώσω το ενοίκιο. Είχα υποσχεθεί πως θα φύγω μέχρι τον Απρίλιο. Τελικά με άφησε να μείνω και τις γιορτές. Τώρα όμως πρέπει να αφήσω το σπίτι, υποχρεώνομαι».
Οταν έγινε μητέρα, στα 20, αναγκάστηκε να αφήσει τη σχολή κομμωτικής στον ΟΑΕΔ «ένα χρόνο πριν πάρω το χαρτί». «Ηθελα να τελειώσω το λύκειο, αλλά ο πατέρας μου επέμενε να σταματήσω στο γυμνάσιο και να βρω δουλειά. Πέρασα δύσκολα παιδικά χρόνια. Ευτυχώς έχω ακόμα στο πλευρό μου τη μητέρα μου. Ο,τι μπορεί μας δίνει. Αλλά δεν μπορεί και πολλά. Ζω με 150 ευρώ το μήνα. Ευτυχώς γράφτηκα στο Κοινωνικό Παντοπωλείο της Γλυφάδας και παίρνω από εκεί πάνες και γάλα. Τα εμβόλια τα κάνουν στο Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού».
Η απόφαση του συντρόφου της να φύγει από το σπίτι, έφερε κι άλλες δυσκολίες. «Πριν πήγαινα και δούλευα ως διανομέας φυλλαδίων. Μου έλεγε "καλά, πας για τέσσερα ευρώ και δουλεύεις;". Τι να έκανα; Ούτε αυτά δεν είχαμε. Εκείνος δεν δούλευε, δεν νοιαζόταν για τα παιδιά, δεν τα έχει καν αναγνωρίσει». Κραυγή αγωνίας: «Τώρα αν δεν βρω ένα σπίτι, να γράψω τα κορίτσια στον παιδικό σταθμό, δεν μπορώ να πάω για δουλειά. Πού θα τα αφήσω;» Στιγμές απόγνωσης: «Εχουμε μείνει χωρίς φαγητό. Χωρίς τίποτα. Υπήρχε βδομάδα που μέσα στο ντουλάπι είχα μόνο ένα πακέτο μακαρόνια σκέτα. Τάπερ από τη γειτόνισσα, μοιρασμένο στα τρία. Πέρασε άλλη μια ημέρα».
Τότε έμαθε για την κοινωνική υπηρεσία του δήμου Γλυφάδας και απευθύνθηκε, όπως λέει, στην κοινωνική λειτουργό. «Μου είπαν ότι θα μου τηλεφωνήσουν. Δεν με πήρε ποτέ κανείς. Τηλεφώνησα στο Χαμόγελο του Παιδιού, μου έδωσαν τρεις αριθμούς από τρεις ξενώνες. Κατάφερα να βρω τους υπεύθυνους από τον έναν. "Κάντε μία αίτηση" μου είπαν, "κι αν εγκριθεί, θα μπείτε". "Μα θα μείνω στο δρόμο" τους είπα. Δεν έκαναν πίσω. Ξεκίνησα να μαζεύω τα χαρτιά. Κάθε πρωί, με τα παιδιά μαζί, μέσα στο σπασμένο καρότσι. Τρένα, τρόλεϊ, λεωφορεία, έσπασε κι αυτό, και τώρα με δυσκολία μετακινούμαι. Πέρασα βδομάδες στο δρόμο μέχρι να μαζέψω όλα τα χαρτιά από τον δήμο και την εφορία, μέχρι να κάνουμε όλες τις ιατρικές εξετάσεις που ζητάνε. Τώρα δεν ξέρω τι θα γίνει. Φοβάμαι για το σήμερα και για το αύριο. Θα ήθελα να βρεθεί ένα σπίτι για μένα και σιγά σιγά θα σηκωθώ στα πόδια μου. Είμαι νέα και έχω όρεξη για δουλειά».

Στον καιάδα της ανεργίας, στο σκοτάδι της αναλγησίας
Στα 29 της χρόνια, μητέρα δύο παιδιών και ήδη έγκυος στο τρίτο, έμεινε χωρίς δουλειά και μετά από λίγο και χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, αφού η ΔΕΗ διέκοψε την παροχή. Η ιστορία της 29χρονης συγκίνησε την κοινή γνώμη της Κρήτης αλλά και το Δήμο Ηρακλείου, που έδωσε χθες εντολή σε συνεργείο ηλεκτρολόγων να επανασυνδέσουν το ρεύμα.
Την υπόθεση αποκάλυψε στον τοπικό Τύπο η Ενωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων νομού Ηρακλείου. Εκεί μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Η συγκεκριμένη συναδέλφισσα, αφού πετάχτηκε στον καιάδα της ανεργίας, αφού αδυνατεί να ξαναβρεί δουλειά και λόγω της διογκωμένης ανεργίας και μια παραπάνω λόγω των αυξημένων υποχρεώσεών της να μεγαλώσει 2 μωρά παιδιά (πόσω μάλλον τώρα που είναι εγκυμονούσα ξανά), αντιμετωπίζει εδώ και 2 χρόνια και την έλλειψη παροχής ηλεκτρικού ρεύματος! Δεν είναι βέβαια ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία περίπτωση που συναντάμε.
»Την ώρα που η κατάσταση για τους ανέργους, τους απλήρωτους, τους χαμηλοσυνταξιούχους γίνεται τραγική και οδηγεί σε γεγονότα όπως το συγκεκριμένο, η κυβέρνηση εξακολουθεί να κοροϊδεύει τη φτωχολογιά. Μέσω των δήθεν κοινωνικών τιμολογίων, απλώνουν το βρόμικο χέρι τους στην αλληλεγγύη, θα μεταφέρουν ξανά στο λαό τα βάρη της "κοινωνικής ευαισθησίας" τους.
»Η ευαισθησία που δείχνουν για το ρεύμα είναι υποκριτική όταν:
* Τον τελευταίο χρόνο οι αυξήσεις στο ρεύμα έφθασαν στο 18,7% και στο 50% την τελευταία 5ετία.
* 1.000.000 καταναλωτές κάνουν διακανονισμό του χρέους στη ΔΕΗ γιατί δεν έχουν να πληρώσουν, γίνονται 350.000 διακοπές, από τους οποίους 140.000 δεν το ξανασυνδέουν, δηλαδή μένουν στο σκοτάδι.
* Εργαζόμενοι και άνεργοι μένουν χωρίς ρεύμα λόγω αδυναμίας πληρωμής και η κυβέρνηση δίνει σχεδόν τζάμπα ρεύμα σε βιομήχανους και μεγαλοεπιχειρηματίες».
Με την ανακοίνωσή τους, οι υπάλληλοι καλούν τη ΔΕΗ να αποκαταστήσει την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος σε κατοικίες όσων οικογενειών αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς, αλλά και να απαγορευτεί η διακοπή της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος στις κατοικίες των εργατικών - λαϊκών οικογενειών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου