ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Χριστόφορος Δουλγέρης

Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2014

Στο «πόδι» το πρόγραμμα διδασκαλίας στα σχολεία

Στο «πόδι» το πρόγραμμα διδασκαλίας στα σχολεία

Απόστολος Λακασάς

14:28 | 03 Οκτ. 2014
Το υπουργείο Παιδείας στήνει καβγά με την επιστημονική ένωση των βιολόγων για την ηλικία στην οποία οι μαθητές γυμνασίου πρέπει να μαθαίνουν για την αναπαραγωγή του ανθρώπου, την ίδια στιγμή που το μάθημα έχει γίνει μονόωρο στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου με αποτέλεσμα να αμφισβητείται τι πραγματικά μένει στους μαθητές. Από την άλλη, δύο ώρες την εβδομάδα και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου αφιερώνονται στη Γυμναστική (ενώ υπάρχει και η ενότητα της Φύσης και Ασκησης στο πλαίσιο των Βιωματικών Δράσεων που κάνουν οι μαθητές του γυμνασίου) ενώ θα αυξηθούν –από 1 στις 2– οι ώρες του μαθήματος στη Γ΄ Λυκείου με βάση τη νέα δομή του λυκείου και πρώτη χρονιά εφαρμογής το 2015-2016.
Η απόφαση, βέβαια, δικαιολογείται από τη βαρύτητα που δίνει ο νυν υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος στην άθληση των παιδιών, όμως ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι γυμναστές πλεονάζουν στα σχολεία, αλλά δεν μπορούν να διδάξουν άλλα μαθήματα στο σχολείο (πλην του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και της ερευνητικής εργασίας). Ο ίδιος λόγος φαίνεται να υπαγόρευσε την αύξηση των ωρών Πληροφορικής στην Γ΄ Λυκείου. Και όλα αυτά συνήθως ανακοινώνονται λίγο πριν από την έναρξη του σχολικού έτους, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται ο προγραμματισμός των σχολείων για την κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικούς.
Ειδικότερα, χθες η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) τοποθετήθηκε εκ νέου στο θέμα της διδασκαλίας του κεφαλαίου της αναπαραγωγής του ανθρώπου στο γυμνάσιο. Η ΠΕΒ σε πρώτη ανακοίνωσή της στις 23 Σεπτεμβρίου είχε αναφέρει ότι το κεφάλαιο καταργήθηκε από τη διδακτέα ύλη της Α΄ Γυμνασίου, για να λάβει την απάντηση –στις 26 Σεπτεμβρίου– από τον αρμόδιο υφυπουργό Παιδείας Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλο ότι «το κεφάλαιο απλά μεταφέρθηκε στη Β΄ Γυμνασίου».
Βέβαια, η κόντρα αναδεικνύει ευρύτερες παθογένειες της ελληνικής εκπαίδευσης, οι οποίες αφορούν την έλλειψη διαλόγου και ορθού προγραμματισμού. Ενδεικτικά:
– Η ΠΕΒ απάντησε στον κ. Δερμεντζόπουλο ότι «όχι μόνο η Ενωση αλλά και κανείς βιολόγος–εκπαιδευτικός δεν γνωρίζει την απόφαση για τη διδασκαλία του κεφαλαίου αυτού στη Β΄ Γυμνασίου που αναφέρει ο κ. υφυπουργός, παρά μόνο την απόφαση (αρ. πρωτ. 147346/Γ2, 16-09-2014), όπου το κεφάλαιο για την αναπαραγωγή του ανθρώπου αφαιρείται από τη διδακτέα ύλη της Βιολογίας Α΄ Γυμνασίου».
– Δεν υπήρξε πιλοτική εφαρμογή των αλλαγών. «Σε ποιες τάξεις και σχολεία έγινε η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος Βιολογίας και ποιο εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιήθηκε; Πού έχουν καταγραφεί τα αιτήματα εκπαιδευτικών και γονέων για το πότε θα διδάσκεται το κεφάλαιο της αναπαραγωγής του ανθρώπου, όπως ισχυρίζεται ο κ. Δερμεντζόπουλος;» ρωτάει η ΠΕΒ.
– Η Ενωση εστιάζει στο κρίσιμο θέμα των μονόωρων εβδομαδιαίων μαθημάτων και στην ουσιαστική τους αξία για το τι μένει τελικά στους μαθητές. «Ολοι τονίζουν ότι η διδασκαλία οποιουδήποτε μαθήματος μία μόνο ώρα εβδομαδιαίως αποτελεί υποβάθμιση του μαθήματος, κάτι που θεωρούμε ότι αποδέχεται και ο κ. υφυπουργός», λέει η ΠΕΒ.
– Οσο για την ανακοίνωση του υπουργείου ότι «για το σχολικό έτος 2014-2015 προβλέπεται για τη Β΄ Γυμνασίου μια συγκεκριμένη ύλη, η οποία από του χρόνου θα είναι ενισχυμένη με το αναπαραγωγικό σύστημα», η ΠΕΒ ρωτάει: «Θα θέλαμε να μας εξηγήσει ο κ. υφυπουργός ποια διδακτική ή παιδαγωγική αρχή δικαιολογεί το ένα σχολικό έτος, στις 20 διδακτικές ώρες που υπολογίζονται για ένα μονόωρο μάθημα, να διδάσκονται οι μαθητές δύο κεφάλαια και την επόμενη χρονιά, τις ίδιες διδακτικές ώρες να διδάσκονται τρία κεφάλαια!».
– Τέλος, μπορεί το υπουργείο Παιδείας να αποφάσισε ότι οι μαθητές είναι ώριμοι στα 14 τους, άρα στη Β΄ Γυμνασίου να μάθουν για το αναπαραγωγικό σύστημα του ανθρώπου, όμως η ΠΕΒ έχει άλλη άποψη. Επικαλούμενη τη διεθνή βιβλιογραφία και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) θεωρεί ότι οι μαθητές για το σχετικό θέμα έχουν ωριμάσει από τα 13 τους. Με αυτό το περιεχόμενο δημόσιου διαλόγου η χρονιά ξεκινά, ενώ πολλά σχολεία ανησυχούν μήπως κάποιος δάσκαλος έχει κάποιο ατύχημα και χρειαστεί να λείψει. Τα κονδύλια για αντικαταστάτες είναι ελάχιστα...

Πηγή: Καθημερινή
Κατηγορία άρθρου:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου