ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Χριστόφορος Δουλγέρης

Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2014

Ο υπερβολικός έπαινος στο παιδί καταστρέφει την επιτυχία του

Ο υπερβολικός έπαινος στο παιδί καταστρέφει την επιτυχία του

17:52 | 01 Δεκ. 2014
Τελευταία ανανέωση 03:18 | 02 Δεκ. 2014
Οι γονείς που επαινούν πάρα πολύ τα παιδιά τους θα μπορούσαν στην πραγματικότητα  να εμποδίζουν την ανάπτυξή τους, λένε τώρα κάποιοι ειδικοί.
Ακόμα και τα μικρά παιδιά είναι ευάλωτα στον υπερβολικό έπαινο  – και ειδικά τα κορίτσια.
Και η αφθονία συγχαρητηρίων σε νέους για να κάνουν κάποιες τετριμμένες πράξεις στην πράξη τους αποθαρρύνει, συνεχίζουν.
Αυτό συμβαίνει επειδή τα παιδιά δυσανασχετούν με τον έπαινο μόλις ολοκληρώσουν μια απλή εργασία.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι γονείς να βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο να στρέψουν τα παιδιά τους μακριά από το να μαθαίνουν, σύμφωνα με ένα νέο βιβλίο με τίτλο Nurture Shock.
Ο περιττός έπαινος μπορεί επίσης να κάνει τους νέους να μην γνωρίζουν πόσο σκληρά πρέπει πραγματικά να δουλέψουν για ένα πραγματικό επίτευγμα.
Έρευνες των γονέων αποκαλύπτουν ότι υπάρχει πλέον μια σύγχρονη τάση να λένε στα παιδιά τους, πόσο λαμπροί και ταλαντούχοι είναι, ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη τους και, επομένως, να επιτύχουν στους στόχους τους.
Όμως, επαινώντας ένα παιδί για να είναι καλός σε κάτι πριν από την προσπάθεια του, μπορεί να το κάνουμε να αποτύχει, καθώς θα αρχίσει να πιστεύει ότι δεν χρειάζεται να εργαστεί σκληρά για αυτό – ή μπορεί να συσσωρεύει περιττή πίεση πάνω σε αυτό το ζήτημα.
Οι συγγραφείς του βιβλίου λένε πως για να πετύχουν τα συγχαρητήρια αυτά πρέπει να είναι περιορισμένα, ειλικρινή και σχετικά με την προσπάθεια και όχι για το επίτευγμα.
Οι ίδιοι επικαλούνται μια ανάλυση 150 μελετών στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, που έχει διαπιστώσει ότι οι σπουδαστές που επαινέθηκαν υπερβολικά, αντιπάθησαν το ρίσκο, έκαναν λιγότερη προσπάθεια και πήραν λιγότερες πρωτοβουλίες.
Μελέτες από την Carol Dweck, μια καθηγήτρια στο Στάνφορντ, έχουν δείξει ότι λέγοντας σε ένα παιδί πως είναι λαμπρό μυαλό, το κάνεις να έχει μειωμένη απόδοση.
Σε μία μελέτη 400 εννιάχρονων παιδιών, αν τους έλεγαν τας εξής: «είστε έξυπνοι για αυτό«, πριν από ένα τεστ, μειώθηκε η βαθμολογία τους κατά 20 τοις εκατό.
Οι βαθμοί έξυπνων κοριτσιών, ειδικότερα, πέφτουν όταν τους λένε πριν από τις εξετάσεις ότι είναι έξυπνες. Κι αυτό επειδή αισθάνονται πίεση για να το πετύχουν.
Ένας από τους συγγραφείς δήλωσε: «Οι έπαινοι έχουν γίνει ένα είδος πανάκειας για τις ανησυχίες των σύγχρονων γονιών».
Εν τω μεταξύ, ολοένα και περισσότεροι Βρετανοί ακαδημαϊκοί ισχυρίζονται ότι η εκπαίδευση υπονομεύεται από το καθεστώς του «όλοι πρέπει να έχουν βραβεία«  και τον υπερ-έπαινο στα σχολεία.
Μια πρόσφατη έκθεση ισχυρίστηκε ότι τα συστήματα ανταμοιβών στο σχολείο – τα οποία παρέχουν αυτοκόλλητα, γλυκά, ακόμα και κουπόνια αγορών για την καλή δουλειά ή τη συμπεριφορά τους – σκοτώνει τον ζήλο της μάθησης των παιδιών.
Κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα παιδιά πιστεύουν ότι δωροδοκούνται.
Αυτοί θα προτιμούσαν να αισθάνονται ότι αυτοί βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου αντί άμεσα να επαινούνται και να ανταμείβονται.
Οι ειδικοί λένε ότι τα βραβεία θα πρέπει να συνδέονται με ειδικά κατορθώματα, πάνω από τα κανονικά, αλλιώς ένα βραβείο για κάτι απλό απαξιώνει την έννοια της ανταμοιβής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου