ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Χριστόφορος Δουλγέρης

Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014

Πάπας: Οι κομμουνιστές μας έκλεψαν τη σημαία

Πάπας: Οι κομμουνιστές μας έκλεψαν τη σημαία

Ο πάπας Φραγκίσκος ισχυρίστηκε ότι οι κομμουνιστές είναι «κρυφοί χριστιανοί», οι οποίοι σφετερίστηκαν το κήρυγμα του Ευαγγελίου κατά της φτώχειας.

Ο επικεφαλής της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, του οποίου η οξεία κριτική στον καπιταλισμό του έχει δώσει το προσωνύμιο του «μαρξιστή», τόνισε σε συνέντευξή του την Κυριακή ότι ο κομμουνισμός «έκλεψε» την σημαία του χριστιανισμού.
Ο 77χρονος ποντίφικας, μιλώντας στην εφημερίδα IlMessaggero της Ρώμης, σημείωσε ότι «η σημαία των φτωχών είναι χριστιανική. Η φτώχεια βρίσκεται στο επίκεντρο της διδασκαλίας του Ευαγγελίου».
Οι δηλώσεις του έγιναν μετά από ερώτηση που του έγινε διαμέσου ιστοτόπου του περιοδικούEconomist ότι ακούγεται σαν λενινιστής, όταν ασκεί κριτική στον καπιταλισμό και καλεί σε ριζοσπαστικές οικονομικές μεταρρυθμίσεις.
Αναφερόμενος σε αποσπάσματα από την Βίβλο για την ανάγκη προστασίας των πτωχών, των αρρώστων και όσων έχουν ανάγκη, ο Πάπας σημείωσε ότι «οι κομμουνιστές ότι όλα αυτά είναι κομμουνισμός. Σίγουρα, είκοσι αιώνες αργότερα. Έτσι, όταν μιλούν, κάποιος μπορεί να τους πει: Μα τότε είσαι χριστιανός».
- See more at: http://left.gr/news/papas-oi-kommoynistes-mas-eklepsan-tin-simaia#sthash.o7a4SKYQ.dpuf

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ο Μ. Apple

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ο Μ. Apple

11:20 | 30 Ιουν. 2014
Διαβάσαμε εδώ το θεωρητικό πλαίσιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και είδαμε το όνομα M. Apple να εμφανίζεται με μεγάλη συχνότητα στις παραπομπές (24 φορές σε 50 σελίδες). Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα παρατίθενται σε εισαγωγικά και μεγάλα τμήματα των κειμένων του. 
Από την πρώτη ανάγνωση, ο M. Apple μοιάζει να είναι το θεωρητικό μυαλό πίσω από το πλαίσιο της αξιολόγησης. Θα περιμέναμε, λοιπόν, στα γραπτά του να υπερασπίζεται την ανάγκη για τη μέτρηση της απόδοσης των δασκάλων, να επιρρίπτει στους εκπαιδευτικούς μεγάλο μέρος της ευθύνης για τα προβλήματα της εκπαίδευσης, να είναι ίσως και κατά των συνδικάτων που αντιστέκονται στις αλλαγές. 
Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο! Ο Michael Apple, που υπήρξε πρόεδρος του σωματείου εκπαιδευτικών της περιοχής του στην αρχή της καριέρας του, αποτελεί έναν από τους βασικότερους αντιπάλους των νεοφιλελεύθερων, νεοσυντηρητικών (όπως ο ίδιος τις ονομάζει) εκπαιδευτικών πολιτικών που εφαρμόζονται τελευταία σε διάφορες χώρες. 
Για του λόγου το αληθές, ας δούμε τι γράφει ο M. Apple στην εισαγωγή ενός πρόσφατου βιβλίου του (σ.σ. η μετάφραση δική μου) [Apple, M. (2014) Official Knowledge, Democratic Education in a Conservative Age, 3rd ed., Routledge]: 
...Την εποχή που ήμουν Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης, μου ζητήθηκε να δώσω μια διάλεξη σε δασκάλους και διευθυντές σχολείων στην οποία επρόκειτο να αναφερθώ κριτικά στις πολιτικές που προτείνονταν για την εκπαίδευση και στο πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε τα σχολεία μας να ανταποκρίνονται καλύτερα στις κοινωνίες εδώ και αλλού. Αφού μου δόθηκε η πρόσκληση, κάποιοι από το Πολιτειακό Υπουργείο Εκπαίδευσης της Βικτόρια ήρθαν να με ακούσουν στο Πανεπιστήμιο να μιλάω, σε πιο ακαδημαϊκή κατεύθυνση, σχετικά με τις πολιτικές και τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων πρακτικών στην εκπαίδευση. Μερικές μέρες μετά από αυτή την ομιλία, η πρόσκλησή μου ακυρώθηκε. «Οι υπηρεσίες μου δεν ήταν πια αναγκαίες.» Αυτά που είχα να πω ήταν «αρκετά αμφιλεγόμενα». 
Το πλαίσιο αυτής της απόφασης ήταν το εξής: Η νεοφιλελεύθερη κυβέρνησης της Πολιτείας είχε την πρόθεση να επιβάλλει πολιτικές όπως: μισθοί δασκάλων και διευθυντών ανάλογα με την απόδοση, αυξημένη υποστήριξη στα ιδιωτικά σχολεία, επιχειρηματικά μοντέλα διοίκησης, πολιτικές κατά του συνδικάτου και τέτοια... 
Το συνδικάτο των δασκάλων και των διευθυντών ήταν εντελώς αντίθετο σε αυτές τις πολιτικές, αλλά η κυβέρνηση ήταν ανυποχώρητη στην εφαρμογή τους και αρνήθηκε να τις διαπραγματευτεί. Έκανε επίσης ξεκάθαρο ότι δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένη με το να συζητούνται αυτά τα θέματα δημόσια. 
Ας είμαστε ειλικρινείς. Είναι μια δύσκολη εποχή για την εκπαίδευση. Νεοφιλελεύθερες και νεοσυντηρητικές πολιτικές έχουν μεγάλη επίδραση στα σχολεία, στους διευθυντές, στους δασκάλους, σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό. (...) Κάτω από την επιρροή αυτών που αποκτούν αυξημένη δύναμη στην εκπαίδευση και σε ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, ό,τι  δημόσιο είναι, υποτίθεται, κακό και ό,τι ιδιωτικό, καλό. Προωθούνται περικοπές δαπανών, περικόπτονται θέσεις εργασίας, σημειώνονται επιθέσεις στους εκπαιδευτικούς σε όλα τα επίπεδα όπως επίσης στην αυτονομία τους και στους οργανισμούς τους, επιβάλλονται επιχειρηματικά μοντέλα ανταγωνιστικότητας, ελέγχου και μέτρησης, η συνεχής ανασφάλεια έχει γίνει κανονικότητα. Η απώλεια του σεβασμού στον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών είναι εντυπωσιακή. 
(...) Ανάμεσα στα πιο αμφιλεγόμενα, για την κυβέρνηση, θέματα που ανέδειξα ήταν η πληρωμή των δασκάλων με βάση την απόδοσή τους. (...) Οι συντηρητικές κυβερνήσεις και τα στελέχη της δημόσιας εκπαίδευσης δεν επιθυμούν να λάβουν υπόψη τους τα αντεπιχειρήματα ενάντια στη εφαρμογή της, πριν την επιβάλλουν σε δασκάλους και διευθυντές. Πιο κριτικά, μόλις λίγες αδιάσειστες αποδείξεις υπάρχουν για να υποστηρίξουν τη χρήση της. Το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας δείχνει ότι δεν έχει αυξήσει τις επιδόσεις. Αντίθετα, δημιουργεί συνθήκες ανταγωνισμού μεταξύ των δασκάλων και διευθυντών σε μια εποχή που οι συνεργατικές σχέσεις είναι αυξημένα σημαντικές. (...)
[πρόλογος σελ. xii – xiii]
Και συνεχίζει λίγο πιο κάτω ο M. Apple:
Για τις συντηρητικές κυβερνήσεις σε περιοχές όπως η Μαδρίτη –και το Λονδίνο, η Αθήνα, η Λισσαβόνα, μεγάλες πόλεις και ολόκληρες πολιτείες στις Η.Π.Α. και σε πολλές άλλες χώρες– η κρίση, η εξαθλίωση και η απώλεια των κεκτημένων δυνατοτήτων του λαού, μπορεί να επιλυθεί  μόνο με τη θρησκεία της αγοράς. Συρρίκνωσε το κράτος, αφαίρεσε το δίχτυ προστασίας, εφάρμοσε κανόνες αγοράς, απόλυσε τους δημοσίους υπαλλήλους, κάνε τους ανθρώπους πιο ανασφαλείς αφαιρώντας το δικαίωμα στις προσιτές δαπάνες υγείας, μείωσε τις συντάξεις, μείωσε τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης,  θέσε σε διαθεσιμότητα τους δασκάλους, (...).  
Δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί αυτές οι πολιτικές έχουν τόση δύναμη αν δεν πάμε περισσότερο βαθιά στους δημιουργικούς τρόπους με τους οποίους η Δεξιά έχει εργαστεί στο να αλλάξει τον κοινό μας νου, ώστε οι σημασίες των λέξεων (...) να μεταμορφωθούν δραστικά. (...) Λέξεις όπως δημοκρατία, ισότητα και ελευθερία ξεκοιλιάστηκαν, απομονώθηκαν από την ιστορία τους και τα κοινωνικά κινήματα που τις καθιέρωσαν ως σημαντικά στοιχεία στη διαμόρφωση πιο προοδευτικών κοινωνικών και εκπαιδευτικών πολιτικών.
[πρόλογος σελ. xviii]
Τελικά, είναι προφανές: ο M. Apple, όχι μόνο δεν μπορεί να υποστηρίζει θεωρητικά το πλαίσιο της συγκεκριμένης αξιολόγησης αλλά στέκεται και αρνητικά απέναντί του.  Και φυσικά, τώρα θα ρωτήσετε: και πώς δικαιολογείται η τόσο συχνή παρουσία του M. Apple στις παραπομπές του θεωρητικού πλαισίου της αξιολόγησης; Πρόκειται για σύγχυση των συντακτών ή για προσπάθεια πρόκλησης σύγχυσης στους αναγνώστες μέσω αποσπασματικών παραπομπών; Μήπως συμβαίνει κάτι άλλο; Η συζήτηση στην εκπαιδευτική κοινότητα και ο χρόνος θα δείξουν...
Επιπλέον πηγές πληροφοριών για τον Μ.W.Apple:
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Apple (στα αγγλικά)
http://www.e-lesxi.gr/#!apple/czi1
http://www.e-lesxi.gr/#!sifandos/c1x53 
Δ.Θ.Κ.
εκπαιδευτικός
Κατηγορία άρθρου:

Φορείς και δήμοι ετοιμάζουν «οδοφράγματα» στο ξεπούλημα

ντυπη Έκδοση 

ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΤΟΥ, ΔΙΑΦΗΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΗ ΠΑΡΑΛΙΕΣ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ NATURA, ΣΑΝ ΛΟΝΔΡΕΖΙΚΟ REAL ESTATE

Φορείς και δήμοι ετοιμάζουν «οδοφράγματα» στο ξεπούλημα

Ο κοινόχρηστος χαρακτήρας και η ελεύθερη πρόσβαση σε παραλίες, οικοσυστήματα, αρχαιολογικούς χώρους θα είναι παρελθόν εάν επιτευχθεί η διαδικασία πώλησης από το ΤΑΙΠΕΔ συνολικής έκτασης 181 χιλιάδων στρεμμάτων!
Την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ απεργάζεται το σχέδιο πώλησης 90 παραλιών σε όλη την Ελλάδα, οι δήμοι και οι τοπικοί φορείς, ανά τη χώρα, στήνουν το δικό τους πλάνο, με στόχο την ακύρωση οποιασδήποτε αγοραπωλησίας. Από την άλλη πλευρά, αν το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ολοκληρώσει τη διαδικασία της πώλησης των δημόσιων παραλιών, «ο πυρήνας του φυσικού και πολιτιστικού κεφαλαίου της χώρας, υγρότοποι, ευπαθή οικοσυστήματα, ενάλιες και παράκτιες αρχαιότητες, τοπία και φυσικοί σχηματισμοί, για πρώτη φορά στην ιστορία χάνουν τον κοινόχρηστο χαρακτήρα τους και οι πολίτες την ελεύθερη πρόσβαση σ' αυτά», λέει χαρακτηριστικά η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νάντια Βαλαβάνη, η οποία έχει ασχοληθεί εντατικά με το συγκεκριμένο θέμα.
Ο χάρτης με τις προς πώληση παραλίες αριθμεί 90 «ακίνητα», τα οποία είναι διάσπαρτα από τη μία ώς την άλλη άκρη της ελληνικής ακτογραμμής: Από τη Χαλκιδική και την Πιερία, μέχρι τις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Επτάνησα και τα Δωδεκάνησα. «Μέσα σ' αυτά τα χιλιάδες τετραγωνικά που έχουν περάσει στο Ταμείο συγκαταλέγονται οι ομορφότερες παραλίες του τόπου μας, έκτασης 31 εκατ. τ.μ.
Το ΤΑΙΠΕΔ λες και είναι λονδρέζικο property & real estate διαφημίζει από τις σελίδες του «το περίφημο "Castello Bibelli" στη Ρόδο για το οποίο ο ενδιαφερόμενος αγοραστής ενημερώνεται πως πρόκειται για ακίνητο με ιδιαίτερη πολιτιστική αξία».
Την ίδια γνώμη, ωστόσο, δεν έχει ο δήμαρχος Ρόδου Στάθης Κουσουρνάς. «Υπάρχει απόφαση της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Ν. Αιγαίου, η οποία είναι αντίθετη με την πώληση των παραλιών, με την οποία ο Δήμος Ρόδου συντάσσεται απόλυτα, καθώς πιστεύουμε στο δημόσιο και κοινόχρηστο χαρακτήρα των παραλιών. Ενδεχομένως θα συμφωνούσαμε στη βελτίωση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, που θα βοηθούσε στην καλύτερη συντήρηση των παραλιών, όσον αφορά στην καθαριότητα και διατήρηρη του φυσικού τους κάλλους, αλλά όχι στο ξεπούλημά τους, για να εξυπηρετηθεί η μαύρη τρύπα του χρέους», λέει στην «Κ.Ε.».
Και περιοχές Natura
Ανάμεσα στις παραλίες που βγαίνουν στο σφυρί είναι κι αυτές που ανήκουν στις λεγόμενες προστατευόμενες περιοχές του δικτύου NATURA. Μία εξ αυτών βρίσκεται και στην Κέρκυρα, στην κοινωνία της οποίας ήδη έχουν ενεργοποιηθεί ισχυρά αντανακλαστικά αντίδρασης όσον αφορά στις επικείμενες αγοραπωλησίες του ΤΑΙΠΕΔ. «Δεν αντιδρούμε απλώς σε μία τέτοια προοπτική, είμαστε κάθετα αντίθετοι.
»Το ΤΑΙΠΕΔ βάλθηκε να ξεπουλήσει ό,τι ομορφότερο έχει η Κέρκυρα. Ο Ισσός, για παράδειγμα, είναι ένας μοναδικός βιότοπος, στον οποίο υπάρχει λιμνοθάλασσα και μία λωρίδα γης όπου φύεται ένα μοναδικής ομορφιάς κεδρόδασος, το οποίο προσελκύει, εκτός των άλλων, έναν απίστευτο όγκο φυσιολατρικού τουρισμού από όλο τον κόσμο.
Εχουν ήδη κινητοποιηθεί οι πάντες, θα υπάρξουν ισχυρές αντιδράσεις από όλους τους τοπικούς φορείς του νησιού, κι αν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε κίνηση θα βρουν μπροστά τους σύσσωμο τον κερκυραϊκό λαό. Αλλωστε, στις τελευταίες εκλογές πήραμε το τιμόνι του δήμου με ποσοστό 58%, ακριβώς γιατί εκφράσαμε τη θέση ότι θα αγωνιστούμε για την προάσπιση της δημόσιας περιουσίας», λέει ο δήμαρχος Κέρκυρας, Κώστας Νικολούζος.
«Με τις τελευταίες αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (ΦΕΚ τ. Β 1387/30.5.14) ολοκληρώθηκε το "πέρασμα" στο ΤΑΙΠΕΔ περίπου 1.000 ακινήτων, σύμφωνα με αντίστοιχη μνημονιακή υποχρέωση. Συγκεκριμένα με το ΦΕΚ 1020 πέρασαν 97.280 στρ., με το ΦΕΚ 2883 33.600 στρ., με το ΦΕΚ 3025 8.464 στρ., με το ΦΕΚ 571 3.588 στρ. και τέλος με το ΦΕΚ 1387 38.350 στρ. Σύνολο στρεμμάτων 181.282 ή 181,3 τετραγωνικά χιλιόμετρα ή το 0,14% της ελληνικής γης (συνολική έκταση της Ελλάδας 132 εκατ. στρ.).
»Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος, η έκταση της Σαμοθράκης είναι 178 τετρ. χλμ. ή της Τήνου 195 τετρ. χλμ., δηλαδή, με απλά λόγια, χάνουμε έκταση σχεδόν ίση με της Σαμοθράκης ή της Τήνου».
«Κι όλα αυτά συμβαίνουν με απίστευτη προχειρότητα», όπως χαρακτηριστικά σχολιάζει στην «Κ.Ε.» ο αντιδήμαρχος Νάξου, Δημήτριος Λιανός. «Οι εκτάσεις που πωλούνται στο νησί μας δεν είναι δημόσιες αλλά κοινόχρηστες. Γιατί πρόκειται για αλυκές. Πέραν τούτου, υπάρχει ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που εκφράζει την αντίθεσή της στις επικείμενες πωλήσεις, ενώ έχουν ήδη προβεί και σε έγγραφη διαμαρτυρία προς το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και σε διά ζώσης συνάντηση για αυτό το θέμα».
Ελλάδα, όπως Μο ζαμβίκη...
Ο,τι δεν κατάφερε να κάνει στη αφρικανική νήσο ο Ολλανδός πρίγκιπας, θα το πραγματοποιήσει στη χώρα μας, με την αμέριστη υποστήριξη βεβαίως της ελληνικής κυβέρνησης. Πρόσφατα 9 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση προς τους αρμόδιους υπουργούς σχετικά με την παράνομη εκχώρηση δημόσιας παραλίας στο Δορούφι με κοινή υπουργική απόφαση προς όφελος ιδιωτικής βίλας του Ολλανδού βασιλιά, όπως αναφέρουν στο περιέχομενο της ερώτησής τους.
Με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος, Δημόσιας Τάξης, Ναυτιλίας, τον περασμένο Μάρτιο, εγκρίθηκε η αδειοδότηση, «κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη» και επικαλούμενοι το «δημόσιο συμφέρον», εγκατάστασης συστήματος ασφαλείας και λιμενικών εγκαταστάσεων σε ακίνητο ιδιοκτησίας του Βίλεμ-Αλεξάντερ Κλάους, πρίγκιπα διαδόχου του θρόνου της Ολλανδίας και νυν βασιλιά της Ολλανδίας, στο Δορούφι του Δήμου Ερμιονίδος.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση: «Εγκρίνεται για λόγους εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος και προστασίας της δημόσιας ασφάλειας η εγκατάσταση συστήματος ασφαλείας σε εκτός σχεδίου ακίνητο στην περιοχή Δορούφι της δημοτικής ενότητας Κρανιδίου Δήμου Ερμιονίδας, περιγραφόμενο στην από 8/1/14 αίτηση (σχετ. Νο 13) και σε τμήμα ομόρου ακινήτου οικίας αποκλειστικής χρήσης του ολλανδικού κράτους, καθώς και η λήψη μέτρων προστασίας θαλάσσιας πρόσβασης, κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη, σύμφωνα με τη μελέτη που συνοδεύει την παρούσα. Η παρούσα επέχει και θέση άδειας δόμησης για την κατασκευή της περίφραξης και των συναφών λιμενικών έργων στα εν λόγω ακίνητα».
Οι βουλευτές επικαλούνται σχετικά δημοσιεύματα κι όπως αναφέρουν, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες των οργανώσεων της τοπικής κοινωνίας, οι εργασίες στον αιγιαλό κάτω ακριβώς από το ακίνητο του Ολλανδού βασιλιά συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, ενώ περιμετρικά του ακινήτου, όπως και στο μικρό λιμένα, έχουν τοποθετηθεί κάμερες παρακολούθησης και φυλάκια για τους άνδρες της ασφάλειας, καθώς και πινακίδες, οι οποίες απαγορεύουν την ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα στους πολίτες.
Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, «περίπου έναν χρόνο πριν η ολλανδική πρεσβεία στην Αθήνα αιτήθηκε την εγκατάσταση συστήματος ασφαλείας και τη λήψη μέτρων προστασίας της θαλάσσιας πρόσβασης στην εν λόγω βίλα στην Ερμιόνη, καταθέτοντας σχετική μελέτη στην αρμόδια αρχή».
Σημειώνουν, επίσης, μαρτυρία από την τοπική «Παρέμβαση Πολιτών Ερμιονίδας», όπως καταγράφεται στα ΜΜΕ: «Είναι χαρακτηριστικό ότι μέλος μας με τα μικρά παιδιά του που προσέγγισε το χώρο του αιγιαλού (δημόσιος χώρος) δέχτηκε ερωτήσεις από άτομο χωρίς διακριτό δημόσιο ρόλο και όση ώρα παρέμεινε στην παραλία ήταν υπό τη συνεχή εποπτεία. Είναι σαφές ότι σκοπός είναι η ολική απαγόρευση πολιτών στο δημόσιο χώρο της παραλίας και τελικά η μετατροπή της σε αμιγώς ιδιωτική». Και εξηγούν, ακόμη, ότι σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα αυτό που στήθηκε κυριολεκτικά μέσα σε μια νύχτα ήταν ένα ιδιωτικό λιμάνι με «κατάληψη» και αποκλεισμό της δημόσιας παραλίας κάτω από την, έκτασης 5 στρεμμάτων, ιδιωτική έκταση που περιβάλλει τη βίλα της ολλανδικής βασιλικής οικογένειας.
Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ολλανδός γαλαζοαίματος έδρασε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και στη νήσο Μοζαμβίκη, όπου και είχε αγοράσει ένα ακίνητο. Εκεί όμως δεν ολοκλήρωσε τα σχέδιά του, λόγω ισχυρών αντιδράσεων...

Σοπενχάουερ: Για τις διαφορές μεταξύ των ηλικιών


Σοπενχάουερ: Για τις διαφορές μεταξύ των ηλικιών

10:09 | 28 Ιουν. 2014
Ήδη απ’ την παιδική μας ηλικία διαμορφώνεται το υπόβα­θρο της αντίληψής μας για τον κόσμο, και ταυτόχρονα η ρηχότητα ή το βάθος της: αργότερα συμπληρώνεται και ολοκληρώνεται, χωρίς όμως να αλλάζει στην ουσία της.
Άρα οι ηθικές και πνευματικές αξίες δε μας έρχονται απέξω, αλλά προέρχονται απ’ τα βάθη της ίδιας μας της ύπαρξης.
Καμιά παιδαγωγική και κανένας Πεσταλότσι (Ελβετός παιδαγωγός) δεν μπορεί από ένα τούβλο να δημιουργήσει έναν σκεπτόμενο άνθρωπο: ποτέ και σε καμία περίπτωση! Όποιος γεννήθηκε τούβλο, τούβλο θα πεθάνει. [... ]
Όταν είμαστε νέοι, έχουμε την αυταπάτη ότι κατά τη διάρ­κεια της ζωής μας τα σημαντικά γεγονότα και οι σοβαροί άνθρωποι θα εμφανίζονται μπροστά μας με νταούλια και βιολιά: όταν όμως γερνάμε και κοιτάζουμε αναδρομικά τη ζωή μας, συνειδητοποιούμε ότι καθετί το σημαντικό μπήκε σ’ αυτήν απαρατήρητο κι απ’ την πίσω πόρτα.
Μπορεί επίσης, απ’ όσα έχουμε δει μέχρι τώρα, να συγκρί­νουμε τη ζωή μ’ ένα κεντημένο ύφασμα. Στο πρώτο μισό της ζωής μας βλέπουμε την καλή του πλευρά, στο δεύτερο μισό βλέπουμε την πίσω όψη του: κι αυτή δεν είναι πολύ όμορφη, είναι όμως πολύ πιο διδακτική, γιατί εκεί βλέ­πουμε το πώς συσχετίζονται μεταξύ τους τα νήματα. [... ]
3-train
Κάθε προικισμένος άνθρωπος, κάθε άνθρωπος που δεν ανήκει στα θλιβερά 5/6 της ανθρωπότητας που είναι εκ φύσεως μειονεκτικά, όταν περάσει τα σαράντα είναι δύσκολο να μη δείξει κάποια στοιχεία μισανθρωπισμού. Γιατί κρίνοντας απ’ τον εαυτό του, έχει καταλήξει στα συμπεράσματά του σχετικά με τους άλλους κι έχει ανα­καλύψει, πως σε ότι αφορά το κεφάλι αλλά και την καρ­διά, πολλές φορές μάλιστα και τα δύο, έχει φτάσει σ’ ένα επίπεδο που οι άλλοι αδυνατούν να φτάσουν γι’ αυτό και αποφεύγει την οποιαδήποτε σχέση μαζί τους. Για τον ίδιο λόγο, ο καθένας αγαπάει ή μισεί τη μοναξιά του, με άλλα λόγια την παρέα με τον εαυτό του, ανάλογα με το πόσο αξίζει ο ίδιος. [...]
Όταν είμαστε νέοι, ότι και να μας λένε οι άλλοι θεωρούμε πως η ζωή είναι ατέλειωτη και χρησιμοποιούμε το χρόνο μας απερίσκεπτα- όσο μεγαλώνουμε όμως, αρχίζουμε να κάνουμε οικονομία. Γιατί προς τα τέλη της ζωής μας, κάθε μέρα που ζούμε μας προκαλεί μια αίσθηση που μοιάζει μ’ αυτήν που έχει σε κάθε του βήμα ο εγκληματίας, όταν τον πάνε στο ικρίωμα.
Από τη σκοπιά της νιότης, η ζωή φαίνεται να εκτείνεται στο άπειρο μέλλον- απ’ τη σκοπιά των γηρατειών όμως, φαίνεται ότι δεν είναι παρά ένα σύντομο παρελθόν- άρα στην αρχή η ζωή μάς δίνει την εντύπωση ότι τα πράγματα είναι πολύ μακριά, σαν να κοιτάζουμε τον κόσμο ανάποδα μέσα από τον αντικειμενικό φακό του τηλεσκοπίου- ενώ προς το τέλος της ζωής είναι σαν να την κοιτάζουμε απ’ τον προσοφθάλμιο. Για να καταλάβουμε πόσο μικρή είναι η ζωή, πρέπει να έχουμε χρόνια στην πλάτη μας, πρέπει δηλαδή να έχουμε ζήσει πολύ. - Όταν είμαστε νέοι, ο ίδιος ο χρόνος φαίνεται να κυλάει πολύ πιο αργά- γι’ αυτό και το πρώτο τέταρτο της ζωής μας δεν είναι μόνο το ευτυχέ­στερο αλλά και το πιο παρατεταμένο- αφήνει πίσω του πιο πολλές αναμνήσεις. Κάθε άνθρωπος έχει να σου πει πολύ περισσότερα πράγματα για το πρώτο τέταρτο της ζωής του παρά για τις δύο επόμενες περιόδους μαζί. Μάλιστα, όπως συμβαίνει στην άνοιξη του έτους, έτσι και στην άνοιξη της ζωής, οι μέρες είναι κουραστικά μεγάλες- το φθινόπωρο όμως, είτε του έτους είτε της ζωής, αν και οι μέρες είναι μικρές, είναι πιο χαρούμενες και πιο ομοιόμορ­φες. Όταν η ζωή φτάσει στο τέλος της, δεν ξέρουμε καν πού έχουμε μείνει. [...]
surreal-photography-robert-jahns-19
Όσο περισσότερο ζούμε, τόσο λιγότερα γεγονότα μάς φαίνονται σημαντικά, ή αρκετά σπουδαία, για να θέλουμε να τα θυμόμαστε αργότερα, να τα κρατήσουμε δηλαδή σταθερά στη μνήμη μας: γι’ αυτό και μόλις περάσουν, τα ξεχνάμε. Περνάει λοιπόν ο χρόνος έτσι, χωρίς ν’ αφήνει ίχνη. [... ] Όσα πράγματα κάναμε στο παρελθόν, τα γεγο­νότα που συνέβησαν πριν από χρόνια, μοιάζουν με αντι­κείμενα στην ακτή, που για τον ναυτικό που απομακρύνε­ται γίνονται κάθε λεπτό που περνάει όλο και μικρότερα, λιγότερο αναγνωρίσιμα και λιγότερο ευδιάκριτα. Απ’ την άλλη μεριά, συμβαίνει καμιά φορά η μνήμη και η φαντα­σία να φέρνουν στο μυαλό μας κάποια παλιά ξεχασμένη σκηνή τόσο ζωντανά, σαν να συνέβη μόλις χτες- μας φαί­νεται έτσι πολύ κοντινή. [...]
Όσο μεγαλώνουμε ζούμε με όλο και λιγότερη συνείδηση. Τα πράγματα έρχονται και παρέρχονται χωρίς να μας κάνουν εντύπωση· σαν ένα έργο τέχνης που το έχουμε δει χιλιάδες φορές: κάνουμε αυτό που πρέπει να κάνουμε και μετά δεν ξέρουμε αν το έχουμε κάνει ή όχι. Και καθώς η ζωή γίνεται όλο και πιο ασυναίσθητη, επιταχύνεται και η γενικότερη ασυνειδησία, οπότε η ζωή περνάει όλο και πιο γρήγορα. [...] Οι ώρες του παιδιού διαρκούν περισσό­τερο απ’ τις μέρες του ηλικιωμένου. Γι’ αυτό και ο χρόνος της ζωής μας κινείται κι ο ίδιος επιταχυντικά, σαν μια μπί­λια που κυλάει σε κεκλιμένο επίπεδο- κι όπως σ’ έναν περιστρεφόμενο δίσκο η ταχύτητα κάθε σημείου εξαρτάται απ’ την απόστασή του απ’ το κέντρο, το ίδιο συμβαί­νει και με το χρόνο των ανθρώπων: όσο πιο πολύ απέχει από την αρχή της ζωής, τόσο πιο γρήγορα κινείται. [...] Ο χρόνος μάς φαίνεται πάντα πολύ λίγος και οι μέρες περ­νάνε σαν αστραπή.
Μιλάω βέβαια για ανθρώπους και όχι για γερασμένα ζώα. Απ’ αυτή την επιτάχυνση της ροής του χρόνου, στις μεγάλες ηλικίες εξαφανίζεται η ανία, ενώ απ’ την άλλη μεριά αμβλύνονται τα πάθη και οι συνέπειές τους, γι’ αυτό και σε γενικές γραμμές, το άχθος της ζωής είναι μικρότερο απ’ ότι στα νεανικά χρόνια, υπό την προ­ϋπόθεση της καλής υγείας: γι’ αυτό και τη χρονική περί­οδο που προηγείται της αδυναμίας και των δυσκολιών της προχωρημένης ηλικίας την ονομάζουν «τα καλύτερα χρό­νια». Απ’ την άποψη της άνεσης αυτό μπορεί να είναι αλή­θεια: η νεανική ηλικία ωστόσο έχει το πλεονέκτημα, ότι τα πάντα προκαλούν εντύπωση και το καθετί γράφεται στη συνείδηση ζωντανά και έντονα, ότι είναι τα πιο παρα­γωγικά χρόνια για το πνεύμα, αφού αποτελούν την ανθι­σμένη του άνοιξη. [...]
Γενικά μπορεί κανείς να πει ότι τα πρώτα σαράντα χρό­νια της ζωής μάς δίνουν το κείμενο, τα επόμενα τριάντα τα σχόλια πάνω στο κείμενο, τα οποία μας επιτρέπουν να καταλάβουμε για πρώτη φορά σωστά το νόημα, τις ανα­φορές, τα ηθικά διδάγματα και τις λεπτές έννοιες του κει­μένου.
sopenh
Προς τα τέλη της ζωής, συμβαίνει κάτι ανάλογο μ’ αυτό που γίνεται στο τέλος ενός χορού μεταμφιεσμένων: πέφτουν οι μάσκες. Τότε βλέπεις καθαρά ποιους ακρι­βώς είχες συναναστραφεί στη διάρκεια της ζωής σου. Γιατί τότε βγαίνουν οι χαρακτήρες των ανθρώπων πραγ­ματικά στο φως, οι πράξεις έχουν επιτέλους καρποφορή­σει, τα επιτεύγματα έχουν σωστά εκτιμηθεί και καθετί το ψεύτικο έχει γκρεμιστεί. Για όλα αυτά βέβαια χρειαζόταν πρώτα απ’ όλα χρόνος. [...]
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι γενικά, και ανεξάρτητα από τις επιμέρους συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες, η νιότη χαρακτηρίζεται από μια κάποια μελαγχολία και θλίψη, ενώ τα γηρατειά αντίθετα χαρακτηρίζονται από μια σχε­τική ευθυμία: και ο λόγος γι’ αυτό δεν είναι άλλος απ’ το γεγονός ότι ο νέος υπηρετεί δουλικά τον δαίμονα εκείνο, που δεν τον αφήνει ούτε στιγμή ήσυχο. Στο ίδιο αίτιο μπο­ρεί να αποδοθεί σχεδόν κάθε δυστυχία που καταδυνα­στεύει ή απειλεί τον άνθρωπο. Ο ηλικιωμένος όμως είναι χαρούμενος και γαλήνιος, μοιάζει με κάποιον που μετά από πολλά χρόνια έχει απαλλαγεί από τα δεσμά του, και κινείται πια ελεύθερα. - Από την άλλη μεριά ωστόσο πρέ­πει να ειπωθεί ότι, όταν σβήνει το σεξουαλικό ένστικτο, χάνεται ο πραγματικός πυρήνας της ζωής, και το μόνο που μένει είναι το κέλυφος' η ζωή δηλαδή μοιάζει με μια κωμωδία, που ξεκινάει με κανονικούς ηθοποιούς, και μετά συνεχίζει να παίζεται μέχρι το τέλος από κούκλες που έχουν φορέσει τα ρούχα των ανθρώπων.

tempx_schopenhauer
  ~ Άρθουρ Σοπενχάουερ – Η τέχνη να επιβιώνεις
Κατηγορία άρθρου:

Κυριακή, 29 Ιουνίου 2014

«Έφυγε» ο θρύλος της soul, Bobby Womack

«Έφυγε» ο θρύλος της soul, Bobby Womack

Σε ηλικία 70 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο θρύλος της soul μουσικής Bobby Womack.

Την είδηση της απώλειας του πετυχημένου καλλιτέχνη επιβεβαίωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας που συνεργαζόταν, ενώ ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά τα αίτια του θανάτου του. Η καριέρα του Womack διήρκησε περισσότερα από 50 χρόνια.
Ανάμεσα στα πιο γνωστά κομμάτια που ερμήνευσε ήταν το Looking for Love, That’s the Way I Feel About Cha και Woman’s Gotta Have it
- See more at: http://left.gr/news/efyge-o-thrylos-tis-soul-bobby-womack#sthash.vttXplvl.dpuf

Ανοιχτό γράμμα προς τον υπουργό Παιδείας

Ανοιχτό γράμμα προς τον υπουργό Παιδείας

11:27 | 29 Ιουν. 2014
Κύριε Υπουργέ, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας εκπροσωπώντας τους γονείς χιλιάδων μαθητών, σας ζήτησε από την προηγούμενη εβδομάδα συνάντηση, προκειμένου να εκθέσουμε το σύνολο των τραγικών ΑΜΕΣΩΝ προβλημάτων που μαστίζουν την δημόσια εκπαίδευση. Παρά τις καθημερινές οχλήσεις μας (γραπτές και τηλεφωνικές) δεν μας δώσατε καμία απάντηση, ούτε καν αρνητική!
Δεν βρίσκεται χρόνο για να συναντήσετε τους εκπροσώπους των γονιών, γιατί προφανώς δεν το θεωρείτε απαραίτητο, Προφανώς έχουμε αγεφύρωτες απόψεις για το τι συμφέρει τους μαθητές, και το γνωρίζουμε.
Κύριε Υπουργέ,
Είπατε: «Θα κάνω αυτά που απαιτείται να γίνουν.»
1. Διαπιστώνετε εγκαίρως, ότι θα υπάρξουν 22.000 μπορεί και 24.000 κενά εκπαιδευτικών (δήλωση σας στο MEGA). Απαιτείται λοιπόν ή όχι η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού που θα στελεχώσει τα σχολεία και φέτος και του χρόνου και του αλλουνού ….έτσι που να μην βιώνουμε κάθε χρόνο έναν μαύρο Σεπτέμβρη, παρά προχωράτε σε ελάχιστες προσλήψεις και αυτές με ελαστικές σχέσεις εργασίας; Είναι κακό τα παιδιά μας να έχουν τον δικό τους εκπαιδευτικό από την αρχή της χρονιάς ή μήπως είναι κακό να αποκτήσουνε μόνιμη δουλειά με δικαιώματα άνθρωποι που παιδεύονται από τεράστια ανεργία και υποαπασχόληση;
2. Τι θα κάνετε με τις συγχωνεύσεις; Θα πάρετε πίσω ΟΛΕΣ τις συγχωνεύσεις (ΦΕΚ 1329/26.5.2014) ή ΑΠΑΙΤΟΥ ΝΤΑΙ συγχωνεύσεις για “παιδαγωγικούς” λόγους;
3. Αυτές τις ημέρες οι 85.000 μαθητές της Α΄ τάξης των Λυκείων και των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν με την περιβόητη αντιπαιδαγωγική «τράπεζα θεμάτων» (Τ.Θ.Δ.Δ.). Τα δημοσιεύματα μιλούν για ΒΑΤΕΡΛΩ με 4 στα 10 παιδιά να κόβονται! Ποια είναι τα ακριβή στοιχεία κύριε Υπουργέ;
Απαιτείται λοιπόν ή όχι να μην μετρήσουν τα θέματα αυτά στην φετινή τελική βαθμολογία; Θα πάρετε πίσω την Τράπεζα Θεμάτων και το νόμο για το ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ που συνθλίβει τους μαθητές;
4. Θεωρείται ότι μπορεί να γίνει μάθημα με 25+ παιδιά σε κάθε τμήμα; Σύμφωνα, δε, με την ισχύουσα νομοθεσία σε κάθε μαθητή προβλέπεται 1,5 τ.μ. από την σχολική αίθουσα. Τολμάμε να κάνουμε σύγκριση με την προβλεπόμενη από τους κανονισμούς αναλογία «αμνοεριφίων» ανά τ.μ στους στάβλους της ελληνικής επικράτειας, που είναι περισσότερο από 2τ.μ. ανά ζώο. Ενώ, είναι νωπό στις μνήμες μας το παράγγελμα του ΚΕΕΛΠΝΟ στην έξαρση της γρίπης να υπάρχει τουλάχιστον 2 τ.μ. ανά μαθητή για λόγους υγείας.
Απαιτείται λοιπόν ή όχι μείωση του πλήθους των μαθητών ανά τάξη, με 15 για τις πρώτες τάξεις τους Δημοτικού και 20 για τις υπόλοιπες τάξεις και βαθμίδες;
5. Τι προτίθεστε να κάνετε προκείμενου να λύσετε το οξυμένο κτηριολογικό πρόβλημα του σχολικού δικτύου; Θεωρείται ότι ωφελεί το λαό το πρόγραμμα ΕΣΠΑ «JESSICA», σύμφωνα με το οποίο μεγαλοεργολάβοι και τράπεζες θα πληρώνονται από το ελληνικό Δημόσιο, μέσω ετήσιου αντιτίμου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για να χτίσουν σχολεία πάνω σε δημόσια γη; Αλήθεια, τι σημαίνει ότι αυτοί οι όμιλοι θα έχουν και την ευθύνη λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης τους για 25 χρόνια!; Ποίον ωφέλησε τελικά η μείωση της κρατικής χρηματοδότης στην πρώην ΟΣΚ Α.Ε. από το ΠΔΕ κατά 80% και το προσωπικό της κατά 70,6%;
6. Το πρόβλημα της ασφαλούς και δωρεάν μεταφοράς που αφορά 230.000 μαθητές, είναι ιδιαίτερα οξυμένο. Τίθεται πλέον ζήτημα για την ίδια την φοίτηση των μαθητών στα σχολεία τους, την ύπαρξη σχολείων όπως τα μουσικά και τα καλλιτεχνικά, Προτίθεστε να το λύσετε με μόνιμο, δωρεάν και ασφαλή τρόπο σε συνεργασία με το Υπ. Εσωτερικών; Απαιτείται λοιπόν ή όχι κατάργηση της ΚΥΑ 24001/2013 που βάζει μαθητές, ακόμα και δημοτικού, και πάντως βαριά φορτωμένους, να περπατούν χιλιόμετρα ή να μετακινούνται με ΜΜΕ; Ρωτάμε αν γίνει ένα σοβαρότερο ατύχημα απ’ αυτά που ήδη καταγράφει η Τροχαία, …,θα αναλάβετε εσείς την ευθύνη;
7. Ο προκάτοχός σας είχε δηλώσει 3 φορές ότι θα βρεθεί ΕΣΠΑ για την σίτιση όλων των μαθητών, αλλά ακόμα και σήμερα χιλιάδες παιδιά υποσιτίζονται και γίνονται αντικείμενο φθηνής «φιλανθρωπίας» από μ.κ.ο. Με έρευνα της ΑΣΟΕΕ (2013) η δωρεάν διανομή ενός κανονικού γεύματος, για όλα τα δημοτικά σχολεία και για ένα σχολικό έτος, υπολογίζεται ότι θα κόστιζε 400 εκ. €, δηλ. το 0,22%του ΑΕΠ. Μπορεί να πεινάνε τα παιδιά μας, όμως βρέθηκαν 900 εκ. € για την έκθεση – εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ πριν από λίγους μήνες! Βρέθηκαν 146 εκ. € για το ψηφιακό σχολείο 2014-15, Βρέθηκαν 2,5 εκ. € για τη δημιουργία της Τράπεζας Θεμάτων κ.ο.κ. Απαιτείται λοιπόν ή όχι να δοθούν κονδύλια σε δημόσιες υποδομές (π.χ. των Δήμων) προκειμένου να σιτιστούν τα παιδιά με ένα πλήρες γεύμα μέσα στα σχολεία, χωρίς την παρέμβαση «φιλανθρώπων»;
8. Η υποχρηματοδότηση της δημόσιας Εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι τραγική. Πρώτη φορά η κρατική δαπάνη για την εκπαίδευση υπολείπεται της δαπάνης των οικογενειακών προϋπολογισμών, Η υποχρηματοδότηση οδηγεί στη de facto ιδιωτικοποίηση δομών και υπηρεσιών της, την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε συνδυασμό μάλιστα με την Αξιολόγηση και την αποκέντρωσή του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ οδηγεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.
Απαιτείται λοιπόν ή όχι, έκτακτη κρατική χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκών λειτουργίας του σχολείου;
Κύριε Υπουργέ,
Είπατε: «Πρώτα από όλα πρέπει να υπάρξει ηρεμία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Χωρίς ηρεμία δεν μπορεί να γίνει τίποτα».
Εμείς Λέμε: «Όταν παιδιά πεινάνε, όταν έφηβοι διώχνονται από το σχολείο, όταν αυξάνει η παιδική εργασία, όταν εκπαιδευτικοί μένουν άνεργοι, όταν κινδυνεύουν ζωές, τότε η ηρεμία είναι προνόμιο λίγων.»
Κατηγορία άρθρου:

Σάββατο, 28 Ιουνίου 2014

Μετεξεταστέο το υπ. Παιδείας

Έντυπη Έκδοση 

ΘΟΡΥΒΗΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ

Μετεξεταστέο το υπ. Παιδείας

Στο παρά ένα προαναγγέλλει αλλαγές και πάλι το υπουργείο Παιδείας, στον τρόπο βαθμολόγησης της Α' Λυκείου. Θορυβημένοι οι παράγοντες του υπουργείου από τα δημοσιεύματα του Τύπου, για παταγώδη αποτυχία του νέου συστήματος βαθμολόγησης και της Τράπεζας Θεμάτων, καθησυχάζουν γονείς και μαθητές, κάνουν λόγο για τεχνικό λάθος και εξαγγέλλουν βελτιώσεις και τροποποιήσεις.
Τα στοιχεία καθηγητών της Αττικής έδειχναν ότι περίπου 15.000 μαθητές θα κληθούν να δώσουν ξανά τον Σεπτέμβιο, καθώς δεν εξασφάλισαν το πολυπόθητο «δεκάρι» για τα βασικά μαθήματα. Τώρα αναμένεται ότι θα μειωθούνΤα στοιχεία καθηγητών της Αττικής έδειχναν ότι περίπου 15.000 μαθητές θα κληθούν να δώσουν ξανά τον Σεπτέμβιο, καθώς δεν εξασφάλισαν το πολυπόθητο «δεκάρι» για τα βασικά μαθήματα. Τώρα αναμένεται ότι θα μειωθούνΕνα σύστημα, που από την καθιέρωσή του, τον περασμένο Σεπτέμβριο, αποδοκιμάστηκε από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές και στην πρώτη του εφαρμογή αποδείχτηκε προβληματικό.
Σύμφωνα με την οδηγία που έστειλε η ομάδα υποστήριξης του πληροφοριακού συστήματος «myschool» του υπουργείου Παιδείας προς τους λυκειάρχες, ζητείται να προβούν σε νέα έκδοση των αποτελεσμάτων με τις βαθμολογικές επιδόσεις, και διευκρινίζει ότι: «Μέχρι τώρα, στις Φυσικές Επιστήμες, αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) είχε βαθμό κάτω από τη βάση, τότε παραπεμπόταν στο μάθημα. Τώρα στις Φυσικές Επιστήμες, αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) είχε βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος "Φυσικές Επιστήμες", που προκύπτει από τα 3 κλαδικά μαθήματα, είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται».
Λάθος αλγόριθμος
Τελικά, με νεότερη ανακοίνωση, το υπουργείο Παιδείας απέδωσε σε τεχνικό λάθος το πρόβλημα με τη χαμηλή βαθμολόγηση των γραπτών της Α' Λυκείου. Το λάθος, όπως αναφέρεται, εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να πέφτουν κάτω από τη βάση. Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.
Πηγές του υπουργείου Παιδείας τόνιζαν ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων, ενώ επισήμαναν ότι δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των μαθητών αν δεν υπάρξει μεγαλύτερο δείγμα ή, ακόμη, και τα τελικά αποτελέσματα. Να σημειωθεί, βέβαια, ότι πολλά σχολεία έχουν επισημοποιήσει τα αποτελέσματα και έχουν δώσει στους μαθητές τα απολυτήριά τους.
Τα στοιχεία καθηγητών της Αττικής έδειχναν ότι περίπου 15.000 μαθητές θα κληθούν να δώσουν ξανά τον Σεπτέμβιο, καθώς δεν εξασφάλισαν το πολυπόθητο «δεκάρι» για τα βασικά μαθήματα. Τώρα, με τις παρεμβάσεις αυτές, εικάζεται ότι ο αριθμός αυτός θα μειωθεί αισθητά.
Επιμένει στο θεσμό
Ωστόσο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επισημαίνει ότι, εάν χρειαστεί, θα υπάρξουν διορθώσεις, αποκλείει όμως την κατάργηση του θεσμού. «Εμείς πιστεύουμε στο θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε, θα δούμε όμως ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε, αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες», τόνισε ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, από τη Ρόδο, όπου συμμετείχε στη Σύνοδο των πρυτάνεων.
Για το ζήτημα αυτό η ΟΛΜΕ τόνισε: «Τα αποτελέσματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α' τάξης των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείου φαίνεται να επιβεβαιώνουν, δυστυχώς, την καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση με την υλοποίηση διατάξεων του νέου αντιεκπαιδευτικού ν. 4186 που ψηφίστηκε τον Σεπτέμβρη του 2013 (Τράπεζα θεμάτων, νέος τρόπος προαγωγής, κ.λπ.), κινούμενη στα πλαίσια της πολιτικής της Ε.Ε. που επιδιώκει την παραπέρα προσαρμογή της εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς και του κεφαλαίου.
»Επιβεβαιώνεται ο ταξικός προσανατολισμός του νέου συστήματος, γιατί από τα πρώτα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν φαίνεται πως αποκλείονται περισσότεροι μαθητές, που προέρχονται από περιοχές με χαμηλότερη οικονομική κατάσταση. Απαιτούμε: Να επανέλθει άμεσα ο προηγούμενος τρόπος προαγωγής των μαθητών της Α' Λυκείου, να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων και να καταργηθεί ο ν. 4186/13».
* Για το θέμα των μετεγγραφών των φοιτητών, μεθαύριο Δευτέρα θα οριστικοποιηθούν οι νέες διατάξεις, που έχουν στόχο να επωφελούνται οι οικογένειες με οικονομικά προβλήματα, αλλά και να ολοκληρώνεται η διαδικασία της μετεγγραφής γρήγορα και χωρίς αναβολές. Ως σήμερα οι μετεγγραφές καθυστερούσαν πολύ στα πανεπιστήμια υποδοχής λόγω του μεγάλου αριθμού των πρωτοετών φοιτητών τους, με αποτέλεσμα πολλές φορές οι δικαιούχοι να χάνουν έως και εξάμηνο.
Στο ΙΚΑ 915 από ΑΣΕΠ του 2008
Στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ διορίζονται οι 915 επιτυχόντες των προκηρύξεων 8Κ/2008 και 9Κ/2008 του ΑΣΕΠ, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, γεγονός που δίνει λύση σε μια πολυετή εκκρεμότητα.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο, στο πλαίσιο του προγραμματισμού προσλήψεων για το 2014, λαμβάνοντας υπόψη τις προτεραιότητες που έχουν τεθεί για την κάλυψη των αναγκών της δημόσιας διοίκησης, τις αυξημένες ανάγκες των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας, προχώρησε στα ακόλουθα:
1. Εκδοση των αποφάσεων κατανομής για την απορρόφηση 331 και 226, αντίστοιχα, επιτυχόντων του διαγωνισμού της προκήρυξης 8Κ/2008 στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
2. Εκδοση και ολοκλήρωση της απόφασης κατανομής προσωπικού στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από τους επιτυχόντες της 9Κ/2008 προκήρυξης, με την οποία τοποθετούνται οι συνολικά 358 επιτυχόντες.
Με τον τρόπο αυτό επανορθώνεται η αδικία έναντι των μη διορισθέντων επιτυχόντων των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 8Κ/2008 και 9Κ/2008, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό, τονίζει η ανακοίνωση του υπουργείου.
«Αποκαθιστούμε μια αδικία πολλών ετών και παράλληλα ενισχύουμε μία νευραλγική υπηρεσία του Δημοσίου. Σύντομα, όλοι οι αδιόριστοι επιτυχόντες -Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης- σε παρελθόντες διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ θα έχουν τη δυνατότητα να προσληφθούν σε υπηρεσίες που έχουν υψηλές ανάγκες στελέχωσης και βρίσκονται στην πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης του πολίτη», δήλωσε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης.

Πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο η Κόστα Ρίκα

Πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο η Κόστα Ρίκα

Πρωτιά

10:20 | 28 Ιουν. 2014
Με την εθνική ομάδα της πιο ευτυχισμένης χώρας στον κόσμο θα αναμετρηθεί η ομάδα της Ελλάδας στο Μουντιάλ. Σύμφωνα με μια ανεξάρτητη ερευνητική ομάδα στη Βρετανία, που στοχεύει στην οικοδόμηση μιας νέας οικονομίας, με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον, η Κόστα Ρίκα είναι το πιο ευτυχισμένο μέρος του πλανήτη. Την ίδια στιγμή η Ελλάδα καταλαμβάνει την 84η θέση.
Η ευτυχία είναι κεντρικό σημείο ολοένα και περισσότερων ερευνών. Ενώ οι οικονομολόγοι μετρούν την ευημερία ενός έθνους σε σχέση το ΑΕΠ, υπάρχει ένα αυξανόμενο κίνημα που χρησιμοποιεί ένα διαφορετικό μέτρο, την «Ακαθάριστη Εθνική Ευτυχία».

Προσπαθώντας να ξεφύγει από τη σύνδεση ΑΕΠ-ευτυχίας, η έρευνα αυτή παίρνει ως μέτρο εθνικής ευημερίας το Δείκτης Ανθρώπινης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, η οποία συγχωνεύει τρεις παράγοντες: τη διάρκεια ζωής, το μορφωτικό επίπεδο, και προσαρμοσμένο πραγματικό εισόδημα. Η έκθεση καλύπτει το 99% του πληθυσμού.

«Η ζωή είναι καλή»
Η Βρετανική ομάδα έρευνας χρησιμοποίησε το "Happy Planet Index", το οποίο περιλαμβάνει τις χώρες με τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους. Συγκεκριμένα, το Happy Planet Index (HPI) είναι ένας δείκτης ευημερίας των ανθρώπων καθώς και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κάθε χώρας που παρουσιάστηκε από το New Economics Foundation (NEF) τον Ιούλιο του 2006. Ο δείκτης δίνει προοδευτικά υψηλότερες βαθμολογίες σε έθνη με χαμηλότερο οικολογικό αποτύπωμα.

«Η έκθεση έδειξε ότι οι κάτοικοι της Κόστα Ρίκα έχουν τον υψηλότερο βαθμό ικανοποίησης από τη ζωή τους και το δεύτερο υψηλότερο προσδόκιμο ζωής του νέου κόσμου», ανέφερε η οργάνωση σε ανακοίνωσή της.

Παράλληλα, σύμφωνα με το  CNN, η ομάδα δήλωσε ότι η Κόστα Ρίκα έχει αρκετά μικρό οικολογικό αποτύπωμα που σημαίνει ότι η χώρα αποτυγχάνει ελάχιστα να επιτύχει το στόχο της. Καταναλώνει, δηλαδή, σχεδόν όσο μερίδιο φυσικών πόρων της αναλογεί.

Η χώρα της Κεντρικής Αμερικής, είναι πλούσια σε τροπικά δάση και παρθένες παραλίες. Επίσης, σύμφωνα με το Travel Channel, η Κόστα Ρίκα είναι η πιο ευτυχισμένη χώρα στη Γη, καθώς δεν έχει στρατό, οι πολίτες έχουν προσδόκιμο ζωής 79,3, και είναι περιτριγυρισμένη από ένα πανέμορφο φυσικό σκηνικό με παραλίες, ηφαίστεια, τροπικά δάση, και αρκετά καλές καιρικές συνθήκες το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου. 
«Pura vida» είναι ένα τοπικό ρητό εκεί, που σημαίνει «η ζωή είναι καλή». Είναι, ακόμα, χαρακτηριστικό ότι ο πρόεδρός της, Όσκαρ Άριας Σάντσεζ, κέρδισε το Νόμπελ Ειρήνης το 1987 για την προσπάθεια του να βοηθήσει στον τερματισμό των εμφυλίων πολέμων σε αρκετές χώρες της Κεντρικής Αμερικής.

Η έρευνα, η οποία εξέτασε 143 χώρες, συμπεριέλαβε και άλλα κράτη της Λατινικής Αμερικής στις εννέα πρώτες θέσεις. Την Κόστα Ρίκα ακολουθούν η Δομινικανή Δημοκρατία, η Τζαμάικα, η Γουατεμάλα και το Βιετνάμ.
Οι αναπτυγμένες χώρες μένουν πίσω 
Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 84η θέση. Ωστόσο, σύμφωνα με τη μελέτη, οι περισσότερες από τις ανεπτυγμένες χώρες φαίνεται να υστερούν κατά πολύ.

Έτσι, η Βρετανία βρίσκεται στην 74η θέση και οι Ηνωμένες Πολιτείες στην 114η θέση, λόγω της υπερβολικής κατανάλωσης και του τεράστιου οικολογικού αποτυπώματος. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι, σύμφωνα με την έρευνα, οι ΗΠΑ ήταν η πιο πράσινη και ευτυχισμένη χώρα πριν από 20 χρόνια.

Άλλα πολυπληθέστερα κράτη, όπως η Κίνα και η Ινδία, είχαν χαμηλότερο δείκτη, γεγονός που δικαιολογείται από την εδραίωση καπιταλιστικών μοντέλων ανάπτυξης που βασίζεται.

Όπως δήλωσε ο Νικ Μαρκς στο CNN, «καθώς ο κόσμος αντιμετωπίζει την βαθιά οικονομική κρίση, επιταχύνοντας την κλιματική αλλαγή και την επικείμενη κορύφωση της παραγωγής πετρελαίου, χρειαζόμαστε απεγνωσμένα μια νέα πυξίδα για να μας καθοδηγήσει». Επιπλέον, ο Μαρκς προέτρεψε όλες τις χώρες να κάνουν μια συλλογική παγκόσμια αλλαγή πριν ο υπερκαταναλωτικός τρόπος ζωής μας, μας βυθίσει στο χάος μιας μη αναστρέψιμης κλιματικής καταστροφής.
Κοινωνική και ψυχολογική ευημερία

Η τελευταία έκθεση του Happy Planet Index που παρουσιάστηκε το 2012 τοποθέτησε για δεύτερη φορά στην πρώτη θέση την Κόστα Ρίκα. Παρόλα αυτά, δεν είναι η μόνη έκθεση που τοποθετεί τη συγκεκριμένη χώρα υψηλά στην κατάταξη της ευτυχίας. Η Κόστα Ρίκα καταλαμβάνει τη 12η θέση και σε μια πιο πρόσφατη έρευνα των Ηνωμένων Εθνών που κυκλοφόρησε την επίσημη λίστα πιο ευτυχισμένων κρατών του 2013. Αν και αυτή η έρευνα συμπεριέλαβε ένα αριθμό διαφορετικών παραμέτρων για τη μέτρηση της γενικότερης ευτυχία κάθε χώρας, όπως το ΑΕΠ, το προσδόκιμο ζωής, την ελευθερία, και ακόμη και τη συνολική γενναιοδωρία και κοινωνική υποστήριξη, η Κόστα Ρίκα κέρδισε και σ’ αυτή την περίπτωση μια καλή θέση.

Παρόλο που πολλοί αμφισβητούν το κατά πόσο η ευτυχία μπορεί να αναλυθεί σε μονάδες μέτρησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας  του Happy Planet Index, τα πιο σημαντικά πράγματα στον κόσμο δεν είναι η οικονομική ευημερία, αλλά η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και η αρμονικές κοινωνικές σχέσεις.

Όπως είχε δηλώσει παλιότερα στο Forbes ένας επικεφαλής επιστήμονας του ινστιτούτου Gallup, «η Κόστα Ρίκα κατατάσσεται πολύ ψηλά στην κοινωνική και ψυχολογική ευημερία. Είναι πιθανώς σημαντικό ότι οι άνθρωποι αφιερώνουν περισσότερη αξία και χρόνο στην κοινωνική συνοχή και έτσι, αναπτύσσουν καλύτερες σχέσεις. Τα καθημερινά, απλά θετικά συναισθήματα κατατάσσονται πολύ ψηλά εκεί».