ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Χριστόφορος Δουλγέρης

Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015

Αριστείδης Μπαλτάς: Η παιδεία θα αντιμετωπιστεί ως δημόσιο αγαθό

Αριστείδης Μπαλτάς: Η παιδεία θα αντιμετωπιστεί ως δημόσιο αγαθό

18:15 | 28 Ιαν. 2015
Τελευταία ανανέωση 19:20 | 28 Ιαν. 2015
Θερμή υποδοχή επιφύλασσαν στον νέο υπουργό Παιδείας, ομότιμο καθηγητή του ΕΜΠ Αριστείδη Μπαλτά, οι δεκάδες εκπαιδευτικοί και πολίτες που είχαν συγκεντρωθεί στο υπουργείο Παιδείας.  Η αίθουσα, στην οποία έγινε η τελετή παράδοσης ήταν γεμάτη ενώ όταν μπήκε ο νέος υπουργός, οι συγκεντρωμένοι στο χώρο, σηκώθηκαν όλοι και άρχισαν να χειροκροτούν.
 
Εκ μέρους του συμβουλίου των διοικητικών υπαλλήλων του υπουργείου, για πρώτη φορά εκπρόσωπος υποδέχτηκε τον νέο υπουργό, τού έδωσε συγχαρητήρια, επικαλέστηκε την πρόσφατη «εντολή του ελληνικού λαού» και έθεσε τα αιτήματα του συλλόγου. Σημείωσε πάντως ότι «θα μας βρείτε όμως απέναντι σας, αν δεν εφαρμόσετε όσα υποσχεθήκατε».

Ο απερχόμενος υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος αφού ευχήθηκε καλή επιτυχία στον κ. Μπαλτά υπογράμμισε οτι θα δώσει όλους τους φακέλους. Και τόνισε οτι ο μεγαλύτερος άθλος ήταν οτι τα βιβλία και οι καθηγητές ήταν στη θέση τους υπογραμμίζοντας ότι ο ίδιος δεν υπέγραψε καμία απόλυση.

«Τουλάχιστον εδώ υπήρξε μια σοβαρή πολιτική διαδικασία ευγενική και σωστή, όχι όπως προχθές» είπε ο Αριστείδης Μπαλτάς παραλαμβάνοντας το χαρτοφυλάκιό του, σχολιάζοντας έτσι την αντίστοιχη διαδικασία παράδοσης στο Μέγαρο Μαξίμου κατά την οποία ο πρώην πρωθυπουργός απουσίαζε.

«Δεν θέλω να μπούμε σε συζήτηση επί διαφωνιών που είχαμε στο χώρο του Κοινοβουλίου» είπε ο Αριστείδης Μπαλτάς στη σύντομη ομιλία του. «Η δική μας κυβέρνηση είναι μια κυβέρνηση ρήξης και ανατροπής. Στην ιστορία όμως, δεν έχει υπάρξει απόλυτη ρήξη. Και η ρήξη σχετίζεται με την συνέχεια» τόνισε.

«Από τη μεταπολίτευση και μετά η Παιδεία αντιμετωπίζεται ευκαιριακά. Αντιμετωπίζεται απλά ως η σχέση ενός δασκάλου με ένα παιδί. Δεν αντιμετωπίζεται ως δημόσιο αγαθό. Αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε. Δεν μπορούμε να το αλλάξουμε την πρώτη ημέρα, ή τους πρώτους μήνες ή ίσως τα πρώτα χρόνια.

» Το πρόβλημα που έχει προτεραιότητα, η ανθρωπιστική καταστροφή σε σχέση με τα σχολεία και τους ανθρώπους τους; Τι γίνεται με τους εκπαιδευτικούς τους, τα καλοριφέρ, την καθαριότητα; Θα ξεκινήσουμε με βαθιές αλλαγές, που όμως  δεν θα είναι απλά αντίδραση σε παλαιότερες  πολιτικές. Είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, που πρέπει να αναληφθεί από την ίδια την κοινωνία. Το σχολείο πρέπει να είναι κύτταρο ζωής για την γειτονιά και την συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι» συνέχισε ο Αριστείδης Μπαλτάς.

«Είμαστε όμως απολύτως πολιτικά ανεξίθρησκοι. Δεν μας ενδιαφέρει τι ψήφισε καθένας, αλλά μόνο τα θέματα που έχουν σχέση με την προσωπική τιμιότητα. Εκεί θα είμαστε κάθετοι» δήλωσε και κατέληξε: «η λειτουργία του υπουργείου πρέπει να είναι χώρος δημιουργικότητας, ανεξαρτήτως στεγανών».

Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης μίλησε για ακύρωση του δημόσιου, δωρεάν και υψηλού επιπέδου σχολείου. «Το επίπεδο που παραλαμβάνουμε την παιδεία είναι αναντίστοιχο των αναγκών της κοινωνίας. Το παιδί από την στιγμή που γεννιέται κουβαλάει τρεις ανισότητες: τον τόπο του, το μορφωτικό και το οικονομικό επίπεδο των γονιών. Θα τηρήσουμε όλες τις δεσμεύσεις μας. Στηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς στηρίζεις την ραχοκοκαλιά του εκπαιδευτικού συστήματος» είπε χαρακτηριστικά.

«Το ανθρώπινο δυναμικό είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα» σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας Κώστας Φωτάκης και πρόσθεσε: «Αυτό που καλούμαστε να βρούμε είναι πώς θα φτάσουμε στο σημείο ώστε η γνώση να παράξει πλούτο και πώς αυτός θα επιστρέψει πίσω στην κοινωνία. Μια σειρά νομοθετημάτων κάνουν το πλαίσιο για την έρευνα να ασφυκτιά. Πρέπει να δούμε πώς θα ξεπεράσουμε αυτά τα εμπόδια».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου