ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Χριστόφορος Δουλγέρης

Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2015

ΟΙΚΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και ΤΟ «ΑΟΡΑΤΟ ΧΕΡΙ» ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ. Η Περίπτωση του PISA (Ελλάδα-Κύπρος)

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟ PISA!!!
Ανοιχτή επιστολή στον Αντρέα Σλάισερ, διευθυντή του Προγράμματος PISA
Το βιβλίο ήταν στο τυπογραφείο, όταν εντόπισα την ανοιχτή επιστολή στην ιστοσελίδα «Εκπαιδευτική Λέσχη»: http://www.e-lesxi.gr/#!testpisa/c1ihd, σε μετάφραση του Πέτρου Μενδώνη που γράφει (Πρόσβαση, 17.2.2015):
«Σε αυτή την επιστολή… ακαδημαϊκοί, εκπαιδευτικοί και γονείς από όλο τον κόσμο εκφράζουν έντονη ανησυχία για τις επιπτώσεις των τεστ PISA και… ζητούν την αναστολή διεξαγωγής τους. Η πρωτοβουλία …(συγκέντρωσε πολύ γρήγορα πάνω από) 2.300 υπογραφές… Η προέλευση των υπογραφών από μια ευρεία γκάμα χωρών, δείχνει ότι στις μέρες μας μερικά από τα πιο σημαντικά προβλήματα της εκπαιδευτικής πολιτικής ξεπερνούν τα εθνικά σύνορα(…) Δε θα ήταν άραγε ένας καλός τρόπος προώθησης των συλλογικών μας θέσεων για την εκπαιδευτική πολιτική η συλλογική υιοθέτηση αυτού του κειμένου και η οργανωμένη συγκέντρωση υπογραφών;».
Το βιβλίο, πάνω στη «στιγμή», είναι μια συλλογική υπογραφή. Ισχυριζόμαστε ότι καθιερώνονται «οίκοι αξιολόγησης» και στην εκπαίδευση. Ο ΟΟΣΑ και το PISA, ακραιφνείς εκφραστές του νεοφιλελευθερισμού «είναι εδώ». Σε μια εποχή πρωτόγνωρης ανθρωπιστικής κρίσης, έρχονται να μας «πάρουν μέτρα»! Όταν η εκπαίδευση αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στοιχειώδους λειτουργίας, είναι κοινωνική αναλγησία και «παιδαγωγικός κανιβαλισμός» να ασχολούμαστε με το «τρόπαιο της Φιλανδίας». Είναι ως εάν καταβάλλουμε τη δαπάνη συμμετοχής για να μας μιλήσουν για τις επιπτώσεις των μνημονίων στην εκπαίδευση και την κατάταξη της χώρας σε μια από τις τελευταίες θέσεις. Το PISA φετιχοποιεί τις μετρήσεις, τις συγκρίσεις και τις κατατάξεις στο πλαίσιο ενός οικουμενικού ανταγωνιστικού μαραθώνιου επιδόσεων. Υποβαθμίζει τις γνώσεις σε πληροφορίες. Κατασκευάζει καταστάσεις ζωής. Είναι ένα μονοπωλιακό υπερεθνικό πρόγραμμα «παρακυβέρνησης» της εκπαίδευσης και διαμορφώνει τη νεοφιλελεύθερη καπιταλιστική ατζέντα της εκμετάλλευσης, της οδύνης και της ανομολόγητης βίας. ΟΟΣΑ, PISA, Danielson Group, Common Ground, McKinsey & Company, κ. α. είναι το «μακρύ χέρι» της αγοράς. Εκεί στο Υπουργείο Παιδείας, ακούει κανείς;


Ο Γιώργος Μαυρογιώργος γεννήθηκε στο Βοτονόσι-Μετσόβου το 1944. Φοίτησε στο Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς (1964). Το 1964, έτος ίδρυσης της Φιλοσοφικής Σχολής Ιωαννίνων ήταν πρωτοετής φοιτητής. Από το 1964 μέχρι το 2010, για 46 χρόνια, ήταν στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, με τις ιδιότητες του φοιτητή, βοηθού, επιμελητή, λέκτορα και τις άλλες βαθμίδες, μέχρι τη βαθμίδα του Καθηγητή (1992). Το διάστημα 1978-1980 έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Σκωτία. Εκτός από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, δίδαξε στο ΕΚΠΑ (Παιδαγωγικά Τμήματα), τη ΣΕΛΕΤΕ/ΑΣΠΑΙΤΕ, το ΕΑΠ και το Τμήμα ΕΠΑ του Πανεπιστημίου Κύπρου (2011). Του έχει απονεμηθεί ο τίτλος του ομότιμου καθηγητή και δεν ξέρει τι να τον κάνει! Υπήρξε άμισθος αντιπρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου (2008-2013). Υπήρξε για πολλά χρόνια τακτικός συνεργάτης του Περιοδικού «Σύγχρονη Εκπαίδευση». Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην «Πολιτική Kοινωνιολογία της Εκπαίδευσης» (Εκπαιδευτική Πολιτική,  Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, Αξιολόγηση, ΤΠΕ και Εκπαίδευση, κ. α.). 
Έχει δημοσιεύσει τα βιβλία: Εκπαιδευτικοί και Διδασκαλία, Σύγχρονη Εκπαίδευση.  Εκπαιδευτικοί και Αξιολόγηση, Σύγχρονη Εκπαίδευση. Εκπαιδευτική Πολιτική και Στρατηγικές Νομιμοποίησης, Τυπογραφείο Πανεπιστημίου Iωαννίνων. Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών και Επιμορφωτική Πολιτική, Τυπογραφείο Πανεπιστημίου Iωαννίνων. Τα παραπάνω έχουν εξαντληθεί. Διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης των   υποψηφίων εκπαιδευτών/τριών ΣΕΚ, του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Σε συνεργασία με άλλους, Kριτική Παιδαγωγική και Eκπαιδευτική Πράξη, Gutenberg. Modalities of Administration of Schools with one-Teacher and Multigrade Classes in Greece, Case Study (Unesco), Ioannina.  Σε συνεργασία με άλλους, Methods of Running One-Teacher Schools and Multi-Grade Classes in Greece: A Case Study (Unesco), Ioannina. Έχει δημοσιεύσει πάρα πολλά άρθρα.

ΠΗΓΗ:http://ocelotos.gr/bibliopvleio/index.htm?~~mode=product&~~id=48038462#!/ΟΙΚΟΙ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΣΤΗΝ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-και-ΤΟ-«ΑΟΡΑΤΟ-ΧΕΡΙ»-ΤΗΣ-ΑΓΟΡΑΣ-Η-Περίπτωση-του-PISA-Ελλάδα-Κύπρος/p/48038462

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου