Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Οταν τα παιδιά μαθαίνουν να μισούν

Οταν τα παιδιά μαθαίνουν να μισούν

Της Βασιλικής Λεοντοπούλου

13:16 | 27 Απρ. 2015
Δεν είναι ένα κείμενο που αφορά το διάσημο bullying, είναι ένα κείμενο που αφορά το μίσος για τη μάθηση.
Βρίσκομαι στην εκπ/ση 9 χρόνια, ήμουν και μαθήτρια δημοσίου σχολείου και όχι ιδιωτικού. Οι γονείς μου είχαν πλουτίσει κάμποσα φροντιστήρια για να με βοηθήσουν να περάσω τις τάξεις και τις εξετάσεις.
Τα σχολεία που πήγαινα έβλεπα καθηγητές μεγάλους σε ηλικία, κουρασμένους, άλλοι του "συστήματος" που δεν ήθελαν να δουλέψουν ή τουλάχιστον δεν μπορούσαν. Μηδενική παιδαγωγική κατάρτιση εν έτη 1990....
Διορισμός το 2007 σε ακριτικό νησί για 6 έτη, και μετάθεση, λίγο καλύτερα τα πράγματα στην Αθήνα γιατί έχουν αρχίσει να υπάρχουν εκπαιδευτικοί "ανοιχτά μυαλά". Μονο που....
Το εκπαιδευτικό σύστημα με τα θετικά και τα αρνητικά του, έχει παραμείνει παρόμοιο αν όχι και χειρότερο από το 1990. Καμμία μέριμνα για την ουσία, πάντα επικρατούσε και επικρατεί το "φαίνεσθαι" στην  εκπαιδεύση, ιδιάιτερα την τελευταία δεκαετία. Οι συνεχείς εξετάσεις, η πίεση στους καθηγητές να βγάλουν την ύλη επιδρά και στους μαθητές. Κανένας δεν μιλάει πια για ολιστική προσέγγιση της μάθησης, πάλι εξετάσεις, και πάλι εξετάσεις. Καμμία μέριμνα για την πίεση που ασκείται στους μαθητές.
Πού είναι το σχολείο που μαθαίνει το μέτρο και όχι την υπερβολή;
Που είναι το σχολείο που μαθαίνει αυτό που χρειάζεται να μάθει ο μαθητής για εφόδιο στη ζωή και όχι για τις εξετάσεις;
Το σχολείο μας βγάζει παιδιά μου μισούν.....Ας το αλλάξουμε
Πως θα ήταν άραγε ένα σχολείο, που μαθαίνει την ουσία των Αρχαίων Ελληνικών όσο χρειάζεται και όσο πρέπει για την ηλικία των μαθητών;
Πως θα ήταν ένα σχολείο που μαθαίνει την ουσία των Μαθηματικών όσο χρειάζεται και όσο πρέπει;
Πως θα ήταν να υπάρχουν εργαστήρια σ' όλα τα σχολεία, φυσικής, μουσικής, καλλιτεχνικών, αίθουσα γυμναστικής;
Πως θα ήταν οι καθηγητές να μπαίνουν στο σχολείο μ'ένα χαμόγελο στα παιδιά που κατάφεραν να τους μάθουν το "μέτρο" που δίδαξαν οι αρχαίοι φιλόσοφοι;
Ίσως ν'αρχίσουμε να σκεφτόμαστε για ποιοτικότερη διδακτέα ύλη, περιορισμός της έκτασής της και διδασκαλία σε βάθος.
* Η Βασιλική Λεοντοπούλου είναι γλύπτρια και ζωγράφος
Πηγή: AlfaVita

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου