ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Χριστόφορος Δουλγέρης

Κυριακή, 31 Μαΐου 2015

ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΤΑΞΗ Ο ΝΕΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ; ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕΛΕΤΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ…

Ριζικές αλλαγές στο θεσμό του σχολικού συμβούλου ετοιμάζει το υπουργείο παιδείας σύμφωνα με πληροφορίες του “e-mesara.gr”.
Συγκεκριμένα, αλλάζει ριζικά ο ρόλος τους και θα έχει χαρακτήρα υποστηρικτή των εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένες γεωγραφικές ενότητες σχολείων (μεγέθους περίπου 10 μεγάλων σχολικών μονάδων), αλλά και θα έχει και διδακτικό ωράριο σε σχολική μονάδα (περίπου 25 έως 30 ώρες μηνιαίως).
Πέρα από τα επιστημονικά του προσόντα εξετάζεται το ενδεχόμενο να έχουν γνώμη – μοριοδότηση στην επιλογή του και οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων της γεωγραφικής ενότητας που θα επιθυμεί να αναλάβει θέση. Αν ισχύσει αυτό, τότε θα καταργηθεί η συνέντευξη. Κάτι σχετικό δηλαδή με το αντίστοιχο που θα ισχύσει στους Διευθυντές Εκπαίδευσης.
Ήδη η θητεία των σχολικών συμβούλων έχει παραταθεί και οι οποίες αποφάσεις αναμένεται να γνωστοποιηθούν εντός του καλοκαιρού.
Ζ. Κ.
ΠΗΓΗ:http://www.e-mesara.gr/index.php/2014-01-29-19-20-37/10439-2015-05-30-19-53-11

Γερμανία: Χιλιάδες διαδηλωτές ζητούν καλύτερες αμοιβές για τους εκπαιδευτικούς

“Γιατί αμείβονται λιγότερο αυτοί στους οποίους εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας από αυτούς στους οποίους εμπιστευόμαστε τα λεφτά μας;”. Με  αυτό το κεντρικό σύνθημα χιλιάδες διαδηλωτές  κατέβηκαν  την Πέμπτη στους δρόμους της Φρανκφούρτης  διαμαρτυρόμενοι για τους μισθούς  των εκπαιδευτικών.
Περίπου 16.000 διαδηλωτές στην Φρανκφούρτη έστειλαν σαφές μήνυμα προς την εργαδοσία: “Είμαστε πάντα πρόθυμοι να διαπραγματευτούμε, αλλά χωρίς μία δίκαιη αντιμετώπιση και μία αποδεκτή έκβαση των διαπραγματεύσεων δεν μπορούμε να δώσουμε τέλος στην απεργία μας”.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει δημοσιεύσει το σωματείο ver.di, εργαζόμενοι στον χώρο της εκπαίδευσης με πολύχρονη κατάρτιση και απαιτητικό ωράριο εργασίας υποαμείβονται σημαντικά. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να βρουν και μία δεύτερη δουλειά καθώς η πρώτη δεν επαρκεί.
Για τους περισσότερους εκπαιδευτικούς αποτελεί “άτυπο κανόνα” η συνεχής μετεκπαίδευση που καλύπτεται με δικά τους έξοδα και με χρήση του ελεύθερου χρόνου τους. Το σωματείο ver.di απαιτεί την επίσημη αναγνώριση των επιπλέον προσόντων.
Όσον αφορά τον κλάδο των κοινωνικών λειτουργών, περίπου το 75% δεν έχει υπογράψει συλλογικές συμβάσεις.

 ΠΗΓΗ:http://www.presspublica.gr/germania-xiliades-diadilotes-zjtoun-kalyteres-amoives-gia-ekpaideftikous/

Διαφωνεί με τους «αιώνιους» φοιτητές ο Γρ. Ψαριανός αλλά πήρε πτυχίο μετά από 42 χρόνια

Διαφωνεί με τους «αιώνιους» φοιτητές ο Γρ. Ψαριανός αλλά πήρε πτυχίο μετά από 42 χρόνια

Από το Left

21:13 | 28 Μάιος. 2015
Τελευταία ανανέωση 21:13 | 28 Μάιος. 2015
Πολλές φορές μας έχει εκπλήξει ο κ. Ψαριανός. Αυτή τη φορά ο βουλευτής του Ποταμιού που πολλάκις έχει "χτυπηθεί" στα έδρανα της Βουλής για το νομοσχέδιο της Παιδείας και που μετά μανίας έχει υπερασπιστεί (όπως και το υπόλοιπο νεοφιλελεύθερο τσούρμο του Ποταμιού) τις διαγραφές των αποκαλούμενων "αιώνιων" φοιτητών, παίρνει επιτέλους πτυχίο στα 61 του χρόνια.
«Έχω κάνει Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή Πειραιώς. Είμαι οικονομολόγος, μπήκα το '72 και το '76 χρώσταγα δύο μαθήματα και τα πέρασα τώρα. 42 χρόνια μετά πήρα το πτυχίο μου», δήλωσε ο Γ. Ψαριανός σε βραδυνή τηλεοπτική εκπομπή την ώρα που εναντιώνεται σφοδρά, όπως και το κόμμα του, στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Παιδεία. Για ακόμη μία φορά το κόμμα του Σταύρου παγιδεύεται μέσα στις αντιφάσεις του.
Ας θυμίσουμε μερικά από τα λεγόμενα του κ. Ψαριανού σε πρόσφατη εμφάνισή του στην εκπομπή "Ανατροπή":
Πηγή: Left

Τι ονειρεύονται αλήθεια τα παιδιά σήμερα; «Ονειρεύομαι να μην είμαι πάρα πολύ φτωχή…

Τι ονειρεύονται αλήθεια τα παιδιά σήμερα; «Ονειρεύομαι να μην είμαι πάρα πολύ φτωχή…»

17:48 | 30 Μάιος. 2015
Ίσως όταν είμαστε εμείς παιδιά τα όνειρά μας να ήταν αλλιώτικα…
Θέλαμε να γίνουμε από αστροναύτες έως πιλότοι και από γιατροί έως δικηγόροι.
Αλήθεια τα σημερινά παιδιά τι ονειρεύονται;
Διαβάστε την παρακάτω έκθεση μικρής μαθήτριας του Δημοτικού Σχολείου και θα καταλάβετε: «Θα ήθελα να ταξιδεύω στο μέλλον γιατί θα ήθελα να δω πως θα είμαι και που θα είμαι στο μέλλοντα. Τι θα κάνω; Ελπίζω να έχω ένα σπίτι και δουλειά. Ελπίζω να είμαι καλά και να μην είμαι πάρα πολύ φτωχή…»
Πηγή εικόνας: Νομικά Ανάλατα
Πηγή Κειμένου: e-messara.gr

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ Κ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ Κ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες ,
 Στην επιστολή δεν υπάρχει καμία προσωπική αιχμή για κανένα συνάδελφο. Υπάρχει μόνο το ερώτημα εάν το αυτονόητο  της δημοκρατικής αντιπροσώπευσης των συναδέλφων/σσών στο υπηρεσιακό συμβούλιο επιλογής στελεχών τηρήθηκε από τον κ. Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ανεξάρτητα από το ποιοι αντιπροσωπεύουν τις παρατάξεις, παραθέτοντας τα αποτελέσματα των εκλογών και συγκεκριμένα στοιχεία. Η θέση μας ήταν και θα είναι  πάντα η ίδια, όποια και αν ήταν και θα είναι τα αποτελέσματα για την παράταξή μας: Η προάσπιση της δημοκρατίας, του τελειότερου συστήματος διακυβέρνησης και αντιπροσώπευσης αποτελεί για τον καθένα μας υπέρτατο καθήκον, όπου και αν ανήκουμε. Δεν το επικαλούμαστε όποτε μας βολεύει και οπότε δεν μας βολεύει κάνουμε τα στραβά μάτια και βάζουμε σε λειτουργία τον ανεμιστήρα της λασπολογίας. Αν η υπεράσπιση της δημοκρατικής αντιπροσώπευσης (απλή αναλογική, εκλογικό μέτρο, όπως αναλύεται στην επιστολή προς τον κ. Περιφερειακό διευθυντή) αποτελεί όπως αναφέρεται σε επιστολή συναδέλφισσας «συνδικαλιστική αθλιότητα»  θα το κρίνουν οι συνάδελφοι.
Ευχόμαστε στο υπηρεσιακό συμβούλιο επιλογής στελεχών καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο του.
«Η δημοκρατία είναι το χειρότερο πολίτευμα, με εξαίρεση όλα τα άλλα» (Ουίνστον Τσώρτσιλ,  Βρετανός πρωθυπουργός 1874-1965)
                                                                                    Με εκτίμηση

                                              Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καστοριάς

Σάββατο, 30 Μαΐου 2015

Οι «καλοί μαθητές» και οι... άλλοι

Οι «καλοί μαθητές» και οι... άλλοι

mathites.jpg

MαθητέςΗ έρευνα πάνω στον εκπαιδευτικό θεσμό έχει διαπιστώσει ότι η σχολική επίδοση είναι συνάρτηση της κοινωνικής προέλευσης των μαθητευόμενων
Στο «Κοινωνικό Συμβόλαιο» το 1762, ο Ζαν Ζακ Ρουσό τονίζει πως στη «φυσική» κατάσταση οι άνθρωποι γεννιούνται ίσοι και πως οι εγγενείς διαφορές που υπάρχουν στα προσωπικά «χαρίσματα» δεν θέτουν σε κίνδυνο την κοινωνική ισότητα, εφόσον η κοινωνία ανταμείβει τους ανθρώπους σύμφωνα με την αξία τους και όχι σύμφωνα με την καταγωγή και την οικονομική τους κατάσταση.
Σύμφωνα με τον ίδιο συγγραφέα, μια «φυσική αριστοκρατία» εμφανίζεται, όταν η κοινωνία καταργεί τα προνόμια που αποτελούν τη βάση της «τεχνητής αριστοκρατίας», μια έκφραση ταυτόσημη με την κληρονομικώ δικαίω αριστοκρατία.
Στα χνάρια του Ρουσό, o Τόμας Τζέφερσον στο Προοίμιο της Αμερικανικής Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας γράφει ότι «όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ίσοι», δηλαδή ότι όλοι γεννιούνται με τα ίδια ηθικά και πολιτικά δικαιώματα, απλά είναι προικισμένοι με διαφορετικές-άνισες ικανότητες και προσόντα.
Σύμφωνα με τον Τζέφερσον, κανένα τεχνητό εμπόδιο δεν πρέπει να εμποδίζει τους ανθρώπους να πετύχουν την κοινωνική θέση που τους αξίζει, σύμφωνα με τα χαρίσματά τους.
Την ίδια περίπου περίοδο, άλλοι διανοητές της ίδιας θεωρητικής γραμμής υποστήριξαν ότι η ευκαιρία για τον σχηματισμό μιας κοινωνίας χωρίς κοινωνικο-οικονομικές ανισότητες μπορεί να κερδηθεί από την εξάπλωση και την καθιέρωση του κοινού δημόσιου σχολείου, που παρέχει στον καθένα ίσες ευκαιρίες να προοδεύσει, με την προϋπόθεση βέβαια να διαθέτει τις δυνατότητες-χαρίσματα, για να διακριθεί.
Το σχολείο -σύμφωνα με την παραπάνω άποψη- παρουσιάζεται σαν τον «Μεγάλο εξισωτή», που -λειτουργώντας μέσα σε πνεύμα ισότητας και αμεροληψίας- δίνει σε όλους, με βάση πάντα τα χαρίσματα που διαθέτουν, τη δυνατότητα να επιτύχουν στη ζωή.
Το γεγονός ότι κάποιοι επιτυγχάνουν και κάποιοι αποτυγχάνουν, σε μια κοινωνία όπου έχουν εφαρμοστεί οι αρχές της αξιοκρατίας, οφείλεται στις εγγενείς διαφορές ικανοτήτων και σε καμιά περίπτωση δεν έχει ευθύνη η κοινωνία ή το σχολείο.
Η διακήρυξη της αστικής ισότητας συμβάδιζε με την εφεύρεση της βιολογικής ανισότητας που αποκτά την «επιστημονική» της θεμελίωση στην ίδια περίπου εποχή. Εχουμε ήδη περάσει από την «τεχνητή» στη «φυσική αξιοκρατία».
Η βασική αντίληψη που είναι ριζωμένη μέσα κι έξω από το σχολείο, σε δασκάλους και εκπαιδευόμενους, στην κοινωνία όλη, είναι αυτή που εξηγεί την ανισότητα στη σχολική απόδοση σαν φυσική, καθώς την αποδίδει συγχρόνως στην έλλειψη ή ύπαρξη «φυσικών» χαρισμάτων στους μαθητευόμενους.
Σύμφωνα μ’ αυτό το ιδεολόγημα, ο μαθητευόμενος που συνδέει τη σχολική του ζωή με επιτυχία στα σχολικά αποτελέσματα είναι αυτός που έχει διαλεχτεί από την πρόνοια ή το μετά βίας λαϊκοποιημένο ομοίωμά της, τη Φύση, και είναι «προορισμένος» για τη σχολική επιτυχία.
Οι «άλλοι», που δεν τα «καταφέρνουν», προφανώς -σύμφωνα με την ίδια αντίληψη- δεν δέχτηκαν την επίσκεψη του πνεύματος.
Σε μια συλλογική έρευνα (Φραγκουδάκη-Μίχα-Ανθογαλίδου), απαντώντας σε σχετικό ερωτηματολόγιο, οι δάσκαλοι επικαλέστηκαν κατά 80% ως αιτία εγκατάλειψης του σχολείου πνευματικές και χαρακτηρολογικές ιδιαιτερότητες των μαθητών, με λίγα λόγια μια «αναγκαία και φυσική επιλογή».
Στο πλαίσιο αυτό, η τρέχουσα αντίληψη της σχολικής επίδοσης και του βαθμού που την απεικονίζει, είναι χαρακτηριστικό ιδεολογικό στοιχείο των σύγχρονων εκπαιδευτικών συστημάτων, με την έννοια ότι συσκοτίζεται η κοινωνική γένεση του δεδομένου «επίδοση» και συνεπώς η ευθύνη του σχολείου στη γένεσή του και προβάλλει στη θέση της η επίδοση ως έκφραση των δυνατοτήτων του μαθητή.
Η αφετηρία της επίδοσης τοποθετείται στο εσωτερικό του μαθητή, στην ατομική του «ζώνη ευθύνης». Στο πλαίσιο αυτό ο βαθμός του μαθητή θεωρείται ότι απεικονίζει την αξία του.
Στο μέτρο που ο καθένας θεωρείται ότι είναι υπεύθυνος για την αξία του, ο μαθητής είναι υπεύθυνος για τον βαθμό του. Σαν να εξαρτιόταν αποκλειστικά από τις δυνατότητές του.
Παράλληλα, αποτέλεσμα του αδιόρατου τρόπου εγχάραξης της καλλιέργειας που κατακτιέται στον οικογενειακό κύκλο είναι η ενίσχυση της πεποίθησης ότι η επιτυχία του ευνοημένου παιδιού συνδέεται με τη «φυσική» του υπεροχή.
Το πολιτιστικό κεφάλαιο εμφανίζεται με τα χαρακτηριστικά του έμφυτου και του αποκτημένου, παρ’ όλο που είναι κοινωνικό προϊόν. Του έμφυτου, όπως σημειώνει ο Μπουρντιέ, εφόσον η «φυσική υπεροχή» είναι στο βάθος ο τρόπος κάτω από τον οποίο εκδηλώνεται το «καλά αποκτημένο» πολιτιστικό κεφάλαιο, και του αποκτημένου, εφόσον δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι υπεξαιρέθηκε με κάποια κληρονομική δολιότητα.
Η έρευνα, όμως, πάνω στον εκπαιδευτικό θεσμό έχει διαπιστώσει ότι η σχολική επίδοση είναι συνάρτηση της κοινωνικής προέλευσης των μαθητευόμενων.
Η παραδοσιακή αντίληψη που ερμήνευε τη σχολική επιτυχία με τις εγγενείς νοητικές ικανότητες και την αποτυχία με την απουσία τους, δέχτηκε συντριπτικά χτυπήματα στο επίπεδο της θεωρίας από δεκάδες αναλύσεις, μελέτες και στατιστικά στοιχεία που απέδειξαν ότι η κοινωνική ανισότητα διευθύνει τη σχολική.
Αυτό που λέμε νοημοσύνη φαίνεται να είναι μια «ειδική ευαισθησία» που διαμορφώνει ή δεν διαμορφώνει στο παιδί το περιβάλλον του και με την οποία «ευαισθησία» αυτό «αντιλαμβάνεται» και «αντιδρά» στις εμπειρίες του. Αλλά αυτό είναι ζήτημα μαθησιακής παρέμβασης, είναι αγωγή που προέρχεται από το κοινωνικό περιβάλλον στο παιδί. Επομένως, η σχολική επιτυχία ή η αποτυχία δεν γίνεται κατανοητή, παρά μόνον εάν τη θεωρήσουμε ένα φαινόμενο κοινωνικά προσδιορισμένο.
Οταν η διαφοροποίηση ερμηνεύεται με την αναπόδεικτη παραδοχή ότι υπάρχουν ή απουσιάζουν στους μαθητευόμενους ορισμένα ατομικά/έμφυτα χαρίσματα, τότε ερμηνεύεται και η διαφοροποιημένη σχολική επίδοση με τον ίδιο τρόπο.
Η ερμηνεία αυτή, που σύμφωνα με τον Μπάμπη Νούτσο αποτελεί έκφραση-συνιστώσα της αστικής ιδεολογίας των φυσικών χαρισμάτων, χρησιμεύει ως αιτιολογία και για τη συντήρηση καθιερωμένων και παραδοσιακών μορφών διδασκαλίας και εξεταστικών πρακτικών.
Οσοι δεν βλέπουν στα παιδιά των χαμηλών κοινωνικο-οικονομικών στρωμάτων, στον ίδιο τον τρόπο ύπαρξής τους, παρά μόνον ελλείψεις και μειονεκτήματα, όσοι ενδιαφέρονται για την απρόσκοπτη λειτουργία των μηχανισμών διατήρησης και αναπαραγωγής του ισχύοντος κοινωνικού συστήματος, όσοι βρίσκουν μέσα στην ιδεολογία αυτή μια σαφή νομιμοποίηση των προνομίων τους, που έχουν μασκαρευτεί από κοινωνική κληρονομιά σε ατομικό χάρισμα ή σε «προσωπική αξία», έχουν ήδη ανακοινώσει τα συμπεράσματά τους: Οι «άξιοι», λοιπόν, πρέπει να έχουν μια άλλη εκπαίδευση που δεν «χωράει» τους πολλούς.
http://www.efsyn.gr/arthro/oi-kaloi-mathites-kai-oi-alloi

Ζήστε για πάντα μεταφορτώνοντας τον εγκέφαλο σας σε υπολογιστή

Ζήστε για πάντα μεταφορτώνοντας τον εγκέφαλο σας σε υπολογιστή

Sci-Fi?

16:49 | 28 Μάιος. 2015
Τελευταία ανανέωση 23:42 | 28 Μάιος. 2015
Ίσως το να κατακτήσει ο άνθρωπος την αιωνιότητα να μην είναι πλέον όνειρο επιστημονικής φαντασίας, καθώς μία νευροεπιστήμονας του πανεπιστημίου του Cambridge έρχεται να υποστηρίξει ότι ο άνθρωπος θα έχει ενδεχομένως στο μέλλον τη δυνατότητα να ζήσει για πάντα μεταφορτώνοντας τον εγκέφαλο του σε έναν σκληρό δίσκο.
Οι άνθρωποι θα μπορούσαν «να ζήσουν μέσα σε ένα μηχάνημα» αν μετατρέπαμε τον εγκέφαλο τους σε έναν προγραμματιστικό κώδικα που θα διαβαζόταν από έναν υπολογιστή ικανό να αναπαραγάγει περίπου 100 τρις διασυνδέσεις.
«Οι άνθρωποι θα μπορούσαν πιθανώς να ζήσουν μέσα σε ένα μηχάνημα. Δυνητικά, νομίζω ότι είναι σίγουρα μια δυνατότητα,» είπε η Δρ Hannah Critchlow του τμήματος των Νευροεπιστημών του Cambridge, στο δημοφιλές Hay Festival στην Ουαλία, όπως μεταδίδει η Telegraph.
Αν και ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι εξαιρετικά πολύπλοκος, οι επιστήμονες αρχίζουν να κατανοούν καλύτερα τις λειτουργίες του ανά τμήματα, είπε η Critchlow.περιγράφοντας τον εγκέφαλο σαν έναν περίπλοκο πίνακα κυκλωμάτων.
«Ο εγκέφαλος μας κι εμείς οι ίδιοι είμαστε 100 δισεκατομμύρια νευρικά κύτταρα και ο πιο πολύπλοκος πίνακας κυκλωμάτων που υπάρχει», υποστήριξε η νευροεπιστήμονας, η οποία συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων 100 επιστημόνων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η ίδια έχει επίσης καταρρίψει τον μύθο ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν μόνο το 10% περίπου του εγκεφάλου τους, εξηγώντας ότι ο εγκέφαλος βρίσκεται συνεχώς σε κατάσταση αναμονής με μερικά τμήματα του να εξοικονομούν ενέργεια και να ενεργοποιούνται μόνο όταν χρειάζεται. Σημείωσε επίσης ότι παρά το γεγονός ότι ο εγκέφαλος ζυγίζει μόνο 1,5 κιλό και αποτελεί μόλις το 2% της μάζας του σώματος μας, «καταναλώνει περίπου το 20% της συνολικής ενέργειας που δέχεται ο οργανισμός μας».
Η διακεκριμένη νευροεπιστήμονας επιβεβαίωσε επίσης ότι τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου –δεξιό και αριστερό– έχουν διαφορετικές λειτουργίες και υποστήριξε επίσης  ότι υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι οι αριστερόχειρες και οι αμφιδέξιοι είναι πιο δημιουργικοί από τους υπόλοιπους ανθρώπους.
Όπως είπε, είναι πλέον γνωστό ότι το δεξιό ημισφαίριο του εγκεφάλου, που σχετίζεται με τη δημιουργικότητα, είναι πιο ενεργό στους αριστερόχειρες και τους αμφιδέξιους. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν μάλιστα ότι η δημιουργική σκέψη μπορεί να βελτιωθεί εξωτερικά με την χρήση ειδικών συσκευών που διεγείρουν εκείνο το μέρος του εγκεφάλου.
«Σήμερα μπορεί κάποιος να αγοράσει με 80 δολάρια ένα από αυτά τα καπέλα με ηλεκτρόδια για να τονώσει αυτή την περιοχή του εγκεφάλου του», κατέληξε η Critchlow.
Στο μεταξύ, αν και η μεταφόρτωση του εγκεφάλου σε υπολογιστή απέχει πολύ από το να γίνει πραγματικότητα, κομμάτια της ζωής μας είναι εύκολο να αποτυπωθούν ψηφιακά. Ήδη στην Αμερική λειτουργεί ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός - αποθήκη μνήμης, όπου άνθρωποι μπορούν να αποθηκεύσουν «αρχεία του εγκεφάλου τους» τα οποία στην ουσία είναι η ψηφιακή ζωή ενός ατόμου, όπως οι αναρτήσεις και οι αναζητήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο. 'Ετσι όταν τα λογισμικά εξελιχθούν στον επιθυμητό βαθμό, ένα μεγάλο μέρος των σκέψεων και των αναμνήσεων μας θα είναι εκεί, έτοιμα να «φορτωθούν» ξανά στο κεφάλι μας…

Ο John Dewey και άλλες 9 προσωπικότητες μιλούν για την εκπαίδευση

Ο John Dewey και άλλες 9 προσωπικότητες μιλούν για την εκπαίδευση

16:25 | 29 Μάιος. 2015
Ο John Dewey και άλλες 9 προσωπικότητες μιλούν για την εκπαίδευση...
Δώστε στους μαθητές κάτι να κάνουν , όχι κάτι να μάθουν! Κάνοντας πράγματα η σκέψη ενεργοποιείται και η μάθηση επιτυγχάνεται αυτομάτως.
John Dewey
Οι δάσκαλοι σου ανοίγουν την πόρτα , αλλά πρέπει να μπεις μέσα από μόνος σου.
George Bernard Shaw 
Τα εννιά δέκατα (9/10) της εκπαίδευσης είναι ενθάρρυνση.
Anatole France 
Η εκπαίδευση είναι το πιο ισχυρό όπλο που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει για ν’ αλλάξει τον κόσμο.
Nelson Mandela 
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επιτύχουν ανέφικτους στόχους με ανεπαρκή μέσα. Το θαύμα είναι ότι μερικές φορές το καταφέρνουν.
Dr. Haim Ginott 
Το σπουδαιότερο αποτέλεσμα της εκπαίδευσης είναι η ανεκτικότητα.
Helen Keller 
Η εκπαίδευση αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ανάπτυξη της ευφυϊας και στην ελευθερία της σκέψης.
Bertrand A. Russell
Η αποτυχία μας διδάσκει. Το άτομο που πραγματικά σκέφτεται μαθαίνει τόσο από τις αποτυχίες του όσο και από τις επιτυχίες του!
John Dewey
Μόρφωση είναι η ικανότητα ν’ ακούς σχεδόν τα πάντα χωρίς να χάνεις την ψυχραιμία σου ή την αυτοπεποίθηση σου.
Robert Frost
Το να γεμίζουμε το κεφάλι των παιδιών με πολλές πληροφορίες μόνο και μόνο για να περάσουν κάποιες εξετάσεις , είναι ο πιο ανόητος τρόπος εκπαίδευσης.
Jiddu Krishnamurti

Wikileaks: Γιατί οι ΗΠΑ ήθελαν Καραμανλή κι όχι Παπανδρέου -Απόρρητο

Wikileaks: Γιατί οι ΗΠΑ ήθελαν Καραμανλή κι όχι Παπανδρέου

Απόρρητο

19:18 | 29 Μάιος. 2015
Τελευταία ανανέωση 19:40 | 29 Μάιος. 2015
Τους λόγους για τους οποίους οι ΗΠΑ προτιμούσαν την παραμονή του Κωνσταντίνου Καραμανλή το 1978 στην πρωθυπουργία της Ελλάδας έναντι της ανερχόμενης «απειλής» του ηγέτη της αντιπολίτευσης Ανδρέα Παπανδρέου, αναλύει σε έγγραφο προς την Ουάσινγκτον η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα. Το έγγραφο έδωσε στη δημοσιότητα το Wikileaks.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των Αμερικάνων το 1978 ο Παπανδρεόυ πιθανόν να μην γινόταν ποτέ πρωθυπουργός. Δύο πράγματα ήταν όμως σίγουρτα για εκείνους: ότι θα έκανε τα πάντα για να αναλάβει τα ηνία της χώρας κι ότι κανείς δεν ήταν σε θέση να προβλέψει τι θα έκανε αν όντως πετύχαινε τον στόχο του. «Έτσι, είναι ασφαλές να πούμε ότι τα συμφέροντα των ΗΠΑ θα εξυπηρετηθούν καλύτερα εάν η φιλοδοξία του να γίνει πρωθυπουργός δεν εκπληρωθεί», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
«Στην παρούσα φάση δεν έχουμε καλύτερο άνθρωπο στην Ελλάδα από τον Καραμανλή. Παραμένει ακόμη ο ισχυρότερος  ηγέτης αυτής της χώρας και ένας άνθρωπος που έχει πολλά κοινά με τους δικούς μας στόχους. Το πρόβλημα είναι πώς να το πάμε στην κατεύθυνση που θα θέλαμε να πάει. Ο πειρασμός είναι να το πιέσουμε αλλά με αυτόν τον τρόπο κινδυνεύουμε να του προκαλέσουμε αρνητικά συναισθήματα. Εξάλλου δεν υπάρχει απόδειξη ότι η πίεση θα λειτουργούσε. Ειναι πεισματάρης και ενδιαφέρεται μόνο όταν υπάρχει κέρδος για τα ελληνικά συμφέροντα. Ειναι γεγονός ότι τώρα είναι αντιμέτωπος με μια αποτελεσματική αντιπολίτευση οπότε πρέπει να είμαστε προσεχτικοί, σημειώνουν στον αντίποδα οι Αμερικανοί πρέσβεις στην Αθήνα.
Τα συμφέροντα που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αμερικανικής πρεσβείας ο Καραμανλής θα εξυπηρετούσε καλύτερα από τον Παπανδρέου είχαν να κάνουν κυρίως με θέματα οικονομίας αλλά και εξωτερικής πολιτικής. «Τα συμφέροντα των ΗΠΑ στην Ελλάδα είναι σαφή, θέλουμε να δούμε να σταθεροποιηθεί η δημοκρατία, να μειωθεί η ένταση στις ελληνο-τουρκικές σχέσεις και να ενισχυθεί η ασφάλεια αλλά και η οικονομική και πολιτική σχέση της Ελλάδας με τη Δύση», αναφέρουν στην επιστολή του οι Αμερικανοί. «Ο Τζόν Φόστερ Ντουλες δήλωσε ότι η Ελλάδα “είναι ένα ψάρι γαντζωμένο στο αγκίστρι”, χωρίς καμία εναλλακτική λύση στην αμερικανική συμμαχία. Ακόμα και σήμερα η Ελλάδα δεν έχει καμία εύκολη εναλλακτική λύση και οι Σοβιετικοί κλίνουν σαφέστατα προς την Τουρκία και όχι την Ελλάδα», συνεχίζουν. «Αλλα οι σχέσεις ΗΠΑ-Ελλάδας μπορεί να έχουν καθοδικοί πορεία με την σκιά του Παπανδρέου ως υπενθύμιση για τους κινδύνους που μπορεί να ακολουθήσουν», είναι το μήνυμα του 1978 προς την Ουάσιγκτον.
Χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις 4 χρόνια μετά την Μεταπολίτευση και με τη συμβολή των ΗΠΑ στο πραξικόπημα των Συνταγματαρχών να είναι γνωστή, οι Αμερικανοί αξιωματούχοι αναφέρονται στην ετοιμότητα των ενόπλων δυνάμεων για μία νέα επέμβαση στην πολιτική σκηνή της χώρας, σε περίπτωση που κριθεί«αναγκαίο». «Παραμένουν οι πιθανοί κριτές της Ελληνικής πολιτική. Ουσιωδώς συντηρητικές και έντονα δεμένες με το ΝΑΤΟ, τη Δύση και τις ΗΠΑ, παραμένουν έτοιμες να παρέμβουν για να σώσουν το Ελληνικό Έθνος εάν το κρίνουν απαραίτητο. Σήμερα, όπως και στο παρελθόν, εχθροί τους: οι διαταραχές, οι κομμουνιστές, και ο Ανδρέας Παπανδρέου», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο απόρρητο τηλεγράφημα.
Διαβάστε αναλυτικά τι αναφέρει το απόρρητο έγγραφο που έφερε στη δημοσιότητα το Wikileaks:
1. Ο Πρωθυπουργός Καραμανλής και ο ηγέτης της αντιπολίτευσης Ανδρέας Παπανδρέου, φαίνεται να συμφωνούν σε ένα πράγμα  - οτι  η Ελλάδα είναι ένα έθνος σε αναζήτηση εθνικής ταυτότητας.
2. Τα συμφέροντα των ΗΠΑ στην Ελλάδα και στην ανατολική Μεσόγειο είναι  κατά ένα μεγάλο μέρος εξαρτημένα στην επίλυση αυτής της αβεβαιότητας. Η Ελλάδα θα μπορούσε να επιλέξει την Δύση, κάτι που θα εξασφάλιζε τα δικά μας [των ΗΠΑ] πολιτικά, οικονομικά και αμυντικά συμφέροντα. Αλλα για να κινηθεί αποφασιστικά η Ελλάδα προς την Δύση θα πρέπει οι ηγέτες της

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2015

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ-Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της 3ης Ιουνίου,

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΚΙΝΗΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  Π.Ε.  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
           
Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι
Την Τετάρτη στις 3 του Ιούνη,  στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας, καλούμαστε όλοι να παραβρεθούμε για να συζητήσουμε και να πάρουμε αποφάσεις για την πορεία του Συλλόγου και της Δ.Ο.Ε.
Καλούμαστε να ψηφίσουμε για το Δ.Σ. του Συλλόγου μας και για τους αντιπροσώπους που θα αναδείξουν το νέο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στην 84η Γ. Συνέλευση  του κλάδου μας που έχει προγραμματιστεί για το χρονικό διάστημα 21-24 Ιουνίου στην Αθήνα.
Στο χέρι μας είναι να ανατρέψουμε το συνδικαλιστικό κατεστημένο που οδήγησε τον κλάδο στην αδράνεια και στην απαξίωση των Συλλόγων και του συνδικάτου από τη μεριά των συναδέλφων.
Στο χέρι μας είναι να παραμερίσουμε όλους εκείνους που υποτίθετο ήτανε η «φωνή» μας και δεν ήτανε τίποτε άλλο παρά κομματικοί και παραταξιακοί εγκάθετοι με στόχο τη χειραγώγηση και τον έλεγχο.

Ήρθε η ώρα ν’ ακουστεί η δική μας φωνή!

Αύριο Παρασκευή το μεσημέρι θα καταθέσουμε το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της 3ης  Ιουνίου, το οποίο μέχρι τότε παραμένει ανοιχτό και σε άλλες συμμετοχές.


Για Δ.Σ.
Γκάμα Σταματία του Γεωργίου
Δέλλας Ιωάννης του Αθανασίου
Θεοδωρακόπουλος Δημήτρης του Νικολάου
Καλλίνικου Κων/να του Βασιλείου
Κοντοπούλου Αλεξάνδρα του Ιωάννη
Κοντοπούλου Ιωάννα  του Φωτίου
Κορμά Σουλτάνα (Τάνια) του Θεοδώρου
Μπέλλος Σταύρος του Αθανασίου
Παπαδάκης Αθανάσιος του Σταύρου
Παπαδάμος Κων/νος του Στεργίου
Σμπόνιας Βασίλης του Γεωργίου
Χατζηφωτιάδης Κων/νος του Δημητρίου

Για την Ε.Ε.
Παπαδόπουλος Αντώνης του Παύλου
Τηλκερίδης Στυλιανός του Σάββα
Τσιάρας Κων/νος του Νικολάου


Αντιπρόσωποι για τη Δ.Ο.Ε.
Δέλλας Ιωάννης του Αθανασίου
Θεοδωρακόπουλος Δημήτρης του Νικολάου
Κορμά Σουλτάνα (Τάνια) του Θεοδώρου
Μπέλλος Σταύρος του Αθανασίου
Παπαδάκης Αθανάσιος του Σταύρου
Χατζηφωτιάδης Κων/νος του Δημητρίου


Είκοσι οκτώ παιδιά που διδάσκουν τους δασκάλους τους [ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ]

Είκοσι οκτώ παιδιά που διδάσκουν τους δασκάλους τους [ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ]

17:17 | 29 Μάιος. 2015
Τελευταία ανανέωση 17:54 | 29 Μάιος. 2015
Απίθανες απαντήσεις παιδιών που μας δείχνουν ότι έχουμε πολλά ακόμα να μάθουμε.
Πατήστε πάνω στις φωτογραφίες για να τις δείτε καθαρά.
1. Μία άκρως κατατοπιστική απάντηση
2. Οι αλήθειες να λέγονται
3. Αυτό το εφυές μοναχοπαίδι
4. Μια απάντηση που αποτυπώνει την πατριαρχική κοινωνία
5. Αυτό το παιδί πρέπει να ακολουθήσει την ερευνητική δημοσιογραφία και όχι τα μαθηματικά
6. Πάνω απ' όλα γνωρίζει τον γυναικείο πληθυσμό
7. Αυτός ο μελλοντικός δικηγόρος
8. Αυτός ο αλχημιστής
9. Αυτό το παιδί που μάλλον διάβαζε Harry Potter
10. Αυτός ο υπαρξιστής.
10. Αυτός ο υπαρξιστής
11. Αυτό το παιδί που πιστεύει ότι τα σημαντικά ζητήματα πρέπει να μπαίνουν πρώτα
12. Αυτός ο εξαιρετικά χαρισματικός μαθητής βιολογίας
13. Αυτό
14. Πάνω απ' όλα υπάρχει αυτογνωσία
15. Αυτός ο κριτικός θεάτρου
16. Αυτός ο εξαιρετικός ιστορικός
17. Γιατί οι χαζές ερωτήσεις χρειάζονται χαζές απαντήσεις
18. Κατατοπιστική απάντηση
19. Αυτός ο σύμβουλος
20. Αυτό το παιδί που καταλαβαίνει ότι η πιο σημαντική χημεία είναι μεταξύ δύο ανθρώπων
21. Αυτό
22. Αυτός ο απελπιστικά ρομαντικός
23. Είναι αλήθεια
24. Αυτός ο κομμουνιστής
25. Πάνω απ' όλα κατανοεί τη σημασία των επιλογών
26. Αυτός ο κριτικός τέχνης
27. Αυτός ο σεναριογράφος που εξηγεί τα κίνητρα των χαρακτήρων
28. Αυτός ο μηδενιστής
Πηγή: Left.gr