Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016

Αιθίοπας Ολυμπιονίκης κινδυνεύει με θάνατο για μια χειρονομία

Αιθίοπας Ολυμπιονίκης κινδυνεύει με θάνατο για μια χειρονομία

Το Πρόσωπο

16:44 | 22 Αυγ. 2016
Πέρασε τη γραμμή του τερματισμού με τα χέρια σταυρωμένα πάνω από το κεφάλι. Λίγοι κατάλαβαν τη χειρονομία του Αιθίοπα μαραθωνοδρόμου Φεϊζά Λιλέσα, ο οποίος κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Ρίο ντε Τζανέιρο, ωστόσο αυτή του η κίνηση στη χώρα του επισύρει το θάνατο.
Όπως εξήγησε ο ίδιος ο Φεϊζά Λιλέσα πρόκειται για μια διαμαρτυρία ενάντια στην καταστολή της κυβέρνησης στους Ορόμο, τη μεγαλύτερη ενιαία  εθνότητα στην Αιθιοπία.
«Ηταν μια διαμαρτυρία, γιατί είμαι Ορόμο και Αιθιοπίας. Είμαστε σε καταστολή από την κυβέρνηση. Μας σκοτώνουν και μας φυλακίζουν, είμαστε ύποπτοι από το απλό γεγονός της ύπαρξης μας σαν Ορόμο. Έχω συγγενείς κρατούμενους και θα διαμαρτύρομαι για το λαό μου όπου κι αν πηγαίνω,» ανέφερε.
«Στην Αιθιοπία, υπάρχουν 15 εκατομμύρια Ορόμο και η κυβέρνηση μάς υποχρεώνει να εγκαταλείψουμε τη γη μας, μας φυλακίζει, μας σκοτώνουν. Ζητώ, από εσάς τους δημοσιογράφους, να μιλήσετε για τη δημοκρατία που δεν υπάρχει στη χώρα μου, και πως τα οικονομικά συμφέροντα υποστηρίζουν την καταστολή των Ορόμο,» ισχυρίστηκε.
Από τα χρόνια του ?70 και μετά  οι Ορόμο,  έχουν οργανωθεί σε διάφορα μέτωπα του ένοπλου αγώνα. Ο αριθμός των  προσφύγων Ορόμο εκτιμάται σε 2,5 εκατομμύρια στις γειτονικές χώρες όπως η Σομαλία και η Ερυθραία.
Ο Λιλέσα παραδέχθηκε ότι  και η δική του ασφάλεια βρίσκεται σε κίνδυνο στην Αιθιοπία. «Αν  γυρίσω πίσω, ξέρω ότι θα μπορούσαν να με φυλακίσουν ή ακόμα και να με σκοτώσουν, είναι κάτι που έχω συζητήσει με την οικογένειά μου. Αλλά εγώ εκπροσωπώ τους ανθρώπους μου και νομίζω ότι θα πρέπει να κάνω γνωστό το τι συμβαίνει σε μας,» δήλωσε ο νικητής του ασημένιου μεταλλίου. «Θα μπορούσαν επίσης να μην μου επιτρέψουν να περάσω από το αεροδρόμιο. Στην πραγματικότητα, δεν έχω αποφασίσει αν θα πάω πίσω στην Αιθιοπία ή προσωρινά σε άλλη χώρα,» είπε.
«Υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα στη χώρα μου, όπου τα πάντα είναι πολύ επικίνδυνα, και θα συνεχίσω να διαμαρτύρομαι για τους Ορόμο κρατούμενους, διότι αυτή είναι η γη μου,» πρόσθεσε ο Αιθίοπας αθλητής.
http://tvxs.gr/news/athlitika/aithiopas-olympionikis-kindyneyei-me-thanato-gia-mia-xeironomia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου