Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017

Το γράμμα του Αλμπέρ Καμύ στον αγαπημένο του δάσκαλο

Το γράμμα του Αλμπέρ Καμύ στον αγαπημένο του δάσκαλο
Ο Καμύ γεννήθηκε το 1913 και τον μεγάλωσε, αυτόν και τον αδερφό του, σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας, η αγράμματη και σχεδόν κουφή μητέρα του και η γιαγιά του, καθώς ο πατέρας του είχε πεθάνει όταν αυτός ήταν 11 μηνών. Στο σχολείο ο Καμύ έλαμψε, με τη βοήθεια του δασκάλου του που του αναγνώρισε κάποιο ταλέντο και τον καθοδήγησε στο μονοπάτι της επιτυχίας.
Το 1957 ο Καμύ κέρδισε το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Λίγο μετά που έμαθε για το βραβείο του έγραψε στο δάσκαλό του το παρακάτω γράμμα, ευχαριστώντας τον για όσα του προσέφερε.
19 Νοεμβρίου 1957
Αγαπητέ Κύριε Ζερμέν
Αφήνω την αναστάτωση που με περιτριγυρίζει αυτές τις μέρες να υποχωρήσει για λίγο, πριν σας μιλήσω από τα βάθη της καρδιάς μου. Μόλις μου δώσανε μια υπερβολικά μεγάλη τιμή, την οποία ούτε επιζητούσα ούτε επιδίωξα.
Αλλά όταν άκουσα την είδηση, η πρώτη μου σκέψη, μετά τη μητέρα μου, ήσασταν εσείς. Χωρίς εσάς, χωρίς το στοργικό χέρι που απλώσατε στο μικρό φτωχό παιδί που ήμουν, χωρίς τη διδασκαλία και το παράδειγμά σας, τίποτα απ’ όλα αυτά δε θα είχε συμβεί.
Δεν νομίζω ότι σημαίνει και πολλά αυτού του είδος η τιμή. Αλλά τουλάχιστον μου δίνει την ευκαιρία να σας πω τι υπήρξατε και ακόμα είστε για μένα, και για να σας διαβεβαιώσω πως οι προσπάθειές σας, η δουλειά σας, και η γενναιοδωρία που αφιερώσατε σε αυτήν, ακόμα επιζούν σε ένα από τα σχολιαρόπαιδά σας το οποίο, παρά τα χρόνια που πέρασαν, δεν έχει παύσει να είναι ο ευγνώμων μαθητής σας. Σας εναγκαλίζομαι με όλη μου την καρδιά.
Αλμπέρ Καμύ

πηγή:http://eranistis.net/wordpress/2017/03/04/albert-camus-gramma-daskalo/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου