Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

ΑΝ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΧΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ( (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021) -ΠΗΓΗ:ΑΥΤ. ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Με το Ν.4692/2020, την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης (26/2/2021) και την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος των σχολικών μονάδων για χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα και Πειραματικά (1/3/2021) η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ξεδιπλώνει μια υπόγεια στρατηγική ενάντια στο δυναμικό μέτωπο των εκπαιδευτικών. Εκτιμώντας πως θα καταφέρει να «ξεγελάσει» την εκπαιδευτική κοινότητα και να την οδηγήσει, με πρόσχημα ότι δεν επιλέγει φαινομενικά τη σύγκρουση, στους σχεδιασμούς της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Η μετατροπή των σχολείων σε πρότυπα και πειραματικά, παρά τις όποιες ιδεολογικές διαφωνίες ως προς το θεσμό των Προτύπων ή τη συμφωνία μας ως προς τον θεσμό των πειραματικών αλλά με διαφορετική βέβαια λειτουργία, φυσιογνωμία και σκοπό, θα επιφέρει σοβαρές συνέπειες στα σχολεία, στους μαθητές-οικογένειες της περιοχής αλλά και στους εκπαιδευτικούς.

Όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν σε Πρότυπα (αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) και Πειραματικά (αφορά τα δημοτικά σχολεία) ουσιαστικά θα υπάρξουν οι εξής αρνητικές ανακατατάξεις:

Α)   Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ΧΑΝΟΥΝ την ΟΡΓΑΝΙΚΗ τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021).

Β)  Αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παρ. 3α του Ν. 4692/202«αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί στην παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει ιδίως από το βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου…».

Γ)  Μετατρέπεται ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σε αξιολογητή αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).

Δ)   Η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση.

Ε)  Στα σχολεία αυτά επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του  κάθε σχολείου.

ΣΤ) Γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες με τις όποιες συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Δε συναινούμε στα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ – ακριβώς γιατί βρίσκονται στον αντίποδα μιας αντίληψης για ενιαία δημόσια δωρεάν εκπαίδευση που θα εκφράζεται και στις σχολικές δομές- και καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να μην εμπλακούν ούτε να αποδεχτούν τα σχέδια της κυβέρνησης που εκτός της διάσπασης θα επιφέρουν αρνητικές συνέπειες σε σχολικές μονάδες, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

ΠΗΓΗ:https://aytonomo-diktyo.gr/%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%87%ce%b5%ce%af%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%b5%cf%8d%cf%81%cf%85%ce%bd%cf%83%ce%b7%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%84%cf%85%cf%80%cf%89%ce%bd/?fbclid=IwAR0x1sBoaOF8JSKyr-pMC-vTxorwv-diJq5Vu8sM5bSQNhlxq9lMReAXFxk

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου