Αρβανιτόπουλος: Αδιαπραγμάτευτη η απρόσκοπτη διεξαγωγή των πανελλαδικών
Προ του φάσματος της επιστράτευσης βρίσκονται πλέον οι εκπαιδευτικοί μετά την άκαρπη συνάντηση της συνδικαλιστικής τους ηγεσίας με τον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, το απόγευμα της Τετάρτης.
«Σε όλα τα βασικά αιτήματα του κλάδου δεν υπήρξε καμία ουσιαστική απάντηση. Η κυβέρνηση εμμένει στην αρχική της θέση. Υπό αυτή την έννοια δεν έχουμε καμία θετική εξέλιξη», δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος μετά την ολοκλήρωση της εν λόγω συνάντησης, προσθέτοντας ότι οι εκπαιδευτικοί «δεν φοβούνται το ενδεχόμενο επιστράτευσης», καθώς σε μία τέτοια περίπτωση «θα γυρίσουν στα σχολεία με ψηλά το κεφάλι».Ο κ. Παπαχρήστος πρόσθεσε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας θα συνεδριάσει αύριο Πέμπτη προκειμένου να καθορίσει την στάση του.
Στη δήλωσή του ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος σημείωσε:
«Την ώρα που όλες οι ελληνικές οικογένειες έχουν κάνει θυσίες για την έξοδο από την κρίση, ζήτησα από τους εκπαιδευτικούς να βάλουν και αυτοί πλάτη.
Με δεδομένο τον σχεδιασμό να μην υπάρξουν κενά στην αρχή της επόμενης εκπαιδευτικής χρονιάς, πήραμε ανάμεσα σε άλλα μέτρα απόφαση για αύξηση του ωραρίου κατά δύο ώρες.
Πιστεύω ότι η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών θα συμβάλει στην εθνική προσπάθεια. Ενα πράγμα παραμένει αδιαπραγμάτευτο. Η ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων. Πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει εκπαιδευτικός που θα βάλει σε κίνδυνο τους μόχθους των μαθητών».
Κεντρικό σημείο τριβής μεταξύ υπουργείου και καθηγητών είναι η θεσμοθετηθείσα μέσω του πρόσφατου πολυνομοσχεδίου αύξηση του διδακτικού ωραρίου κατά δύο ώρες την εβδομάδα, και οι τροποποιήσεις στις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Στο τραπέζι της συζήτησης ετέθησαν επίσης και θέματα όπως η αξιολόγηση και οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.
Αντιδρώντας στις προβλέψεις αυτές, στην πρόσφατη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις πλην του ΠΑΜΕ εισηγήθηκαν πενθήμερη απεργία από την πρώτη μέρα των πανελλαδικών στις 17 Μαΐου χωρίς ωστόσο να λάβουν οριστική απόφαση λόγω διαφωνιών σε διαδικαστικά ζητήματα.
ΜΕΛΕΤΗ
Οι αποφάσεις για την αύξηση του χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών ενισχύονται και από σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ, η οποία είχε παραδοθεί τον Αύγουστο του 2011 στην κυβέρνηση. Στη μελέτη του ΟΟΣΑ για την κατάσταση της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «οι καθηγητές δουλεύουν λιγότερο συγκριτικά με τον μέσο όρο της Ευρώπης» και ότι «το κόστος ανά μαθητή στην Ελλάδα είναι υψηλό. Και αυτό εξαιτίας κυρίως της αναλογίας μαθητών-εκπαιδευτικών, αφού ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 14,4 όταν στην Ελλάδα (στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) είναι 10,1 μαθητές ανά δάσκαλο». Για τους λόγους αυτούς ο ΟΟΣΑ είχε κάνει και πρόταση: «Η Ελλάδα θα πρέπει να αυξήσει την εβδομαδιαία υποχρεωτική διδασκαλία κατά μέσο όρο τέσσερις με πέντε ώρες». Οπως υπογραμμίζει πάντως η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, «η κυβέρνηση δεν λαμβάνει υπόψη της μελέτη της UNESCO (2012) ότι ''κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου'', δηλαδή ότι 21 ώρες διδασκαλίας ισοδυναμούν με 84 ώρες δουλειάς. Οτι οι Ελληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται πάνω από τον Μ.Ο. της ΕυρώπηςΤι ισχύει στην Ευρώπη
14 ώρες εβδομαδιαίως σε Πολωνία, 24 σε Βουλγαρία
Στην έκθεση του ΟΟΣΑ για το ωράριο των εκπαιδευτικών στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης φαίνεται ότι θα στηριχθεί η κυβέρνηση προκειμένου να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας δασκάλων και καθηγητών από το ερχόμενο σχολικό έτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ και του Δικτύου Ευρυδίκη, «Αριθμοί-κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη» ο μέσος όρος διδασκαλίας στην ΕΕ είναι 19,1 για την κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (γυμνάσια) και 18,4 για την ανώτερη ΔΕ (λύκεια). Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αντίστοιχος διαχωρισμός με τον μέσο όρο διδασκαλίας να διαμορφώνεται στις 18,5 ώρες ανά εβδομάδα. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες υποστηρίζουν ότι οι καθηγητές στην Ελλάδα δεν έχουν να εκπληρώσουν μόνο τα διδακτικά τους καθήκοντα αλλά και διοικητικά.Στοιχεία «27»
Σύμφωνα με στοιχεία που υπάρχουν διαθέσιμα για 27 χώρες και έχει επεξεργαστεί το Κέντρο Μελετών της ΟΛΜΕ τις περισσότερες ώρες διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε Βουλγαρία (24), Εσθονία (έως 24), Μάλτα (26), Σκοτία (23). Τις λιγότερες ώρες οι εκπαιδευτικοί στην Πολωνία (14), Σλοβενία (15), Γαλλία (14-17), Τσεχία (16-17). Στη Φινλανδία οι ώρες διδασκαλίας στα γυμνάσια και τα λύκεια κυμαίνονται από 11 έως 17.Οπως προβλέπεται στον νόμο για την επικαιροποίηση του μεσοπρόθεσμου, όσον αφορά στις μισθολογικές παρεμβάσεις, προβλέπεται η μείωση των αναπληρωτών και αύξηση του ωραρίου εργασίας για τους εκπαιδευτικούς με συνολική εξοικονόμηση 103 εκατομμυρίων ευρώ για το 2013-14 (για το 2015 και 2016 δεν υπάρχει πρόβλεψη). Γενικότερα η μείωση των δαπανών για την παιδεία προβλέπει επίσης: μείωση δαπανών κεντρικών και περιφερειακών υπηρεσιών 23,1 εκατομμύρια για το 2013, μείωση λειτουργικών δαπανών ΑΕΙ-ΤΕΙ με συγχωνεύσεις 67,4 εκατομμύρια ευρώ για το 2013-14, μείωση επιχορηγήσεων για πολιτισμό και αθλητισμό 39 εκατομμύρια για το 2013.Από το Εθνος της 19/2
-Ρεπορτάζ Νικολ. Τρίγκα - Μιχ.Νιβολιανίτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου