ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Χριστόφορος Δουλγέρης

Πέμπτη, 21 Μαΐου 2015

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ενός σκανδάλου μύρια προβλήματα έπονται

Ενός σκανδάλου μύρια προβλήματα έπονται

ekapideftikoi.jpg

EκπαιδευτικοίΠέρα από τις διαφωνίες, ακόμα και στο εσωτερικό των Ομοσπονδιών κοινό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι να μη λυθούν οι κακές επιλογές της τότε ηγεσίας του υπουργείου με τη συνολική ακύρωση όλων των μετατάξεων | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ
Δέσμευση όχι για απόσυρση, αλλά για αλλαγές στην εισήγηση σχετικά με την ανάκληση των μετατάξεων, προκειμένου να μην προκληθούν νέες αδικίες και να αρθούν και οι στρεβλώσεις που χαρακτήρισαν τις προ διετίας υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια.
Αυτή ήταν η εικόνα των προθέσεων της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας χθες, όπως διαμορφώθηκε μετά τη συνάντηση που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ αλλά και των μεταταχθέντων, οι οποίοι είχαν οργανώσει παράλληλα και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο.
Η ηγεσία του υπουργείου δεν φαίνεται να παραιτείται από τον στόχο της που είναι η θεραπεία των στρεβλώσεων και η αντιμετώπιση των παρατυπιών και της αδιαφάνειας που σημάδεψαν τις μετατάξεις του 2013, για τις οποίες είχε βουίξει το εκπαιδευτικό σύμπαν. Κραυγαλέο σημείο τριβής, τα μόρια τα οποία «μετρήθηκαν» κατά δήλωση των ενδιαφερομένων και ουδέποτε ελέγχθηκαν. Εξ ου και οι περισσότερες από 1.000 ενστάσεις που έγιναν και που, πάλι, εξετάστηκαν και αντιμετωπίστηκαν σε καθεστώς αδιαφάνειας.
Ωστόσο, δύο χρόνια μετά, η πλειονότητα των 3.800 εκπαιδευτικών (ειδικότητες ξένων γλωσσών και Πληροφορικής), που εν τέλει μετατάχθηκαν, δεν θέλουν να γυρίσουν πίσω. Υπενθυμίζουμε ότι οι αιτήσεις είχαν ξεπεράσει τις 5.000. Από την άλλη όμως, υπάρχει κι ένας αριθμός εκπαιδευτικών που αδικήθηκε (δεν ικανοποιήθηκε το αίτημά τους προς όφελος άλλων, δικαιούνταν να πάρουν μετάθεση, αλλά δεν πήραν κ.ά.).
Γι’ αυτό, πέρα από τις διαφωνίες ακόμα και στο εσωτερικό των Ομοσπονδιών (κυρίως στη ΔΟΕ), κοινό αίτημα της κοινότητας είναι να μη λυθούν οι κακές επιλογές της τότε ηγεσίας του υπουργείου με τη συνολική ακύρωση όλων των μετατάξεων, «δημιουργώντας για μια ακόμα φορά προβλήματα», όπως επισημαίνει η ΟΛΜΕ, η οποία έχει καταθέσει «ρεαλιστικές προτάσεις».
Τι προτείνει η ΟΛΜΕ
Σημαντικό ρόλο στην εξεύρεση λύσεων διαδραματίζει η σύσταση οργανικών θέσεων, που όμως δεν είναι τόσο σίγουρη. Μεταξύ των προτάσεων της ΟΛΜΕ, οι οποίες θα συζητηθούν στην επιτροπή που συγκρότησε το υπουργείο, είναι:
•Ελεγχος νομιμότητας των μορίων των μεταταγμένων, δημοσιοποίηση και επιστροφή στη δευτεροβάθμια όσων έχουν κάνει ψευδή δήλωση.
•Δυνατότητα επιστροφής στη δευτεροβάθμια σε όσους εκπαιδευτικούς το επιθυμούν με παράλληλη κατοχύρωσή τους. Οσοι είχαν οργανική θέση, είτε σε διαθέσιμη οργανική θέση είτε σε προσωποπαγή μέχρι το άνοιγμα της πρώτης οργανικής. Οσοι ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ παραμένουν στη διάθεση.
•Σύσταση οργανικών θέσεων σε κάθε σχολείο για όλα τα διδακτικά αντικείμενα με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
•Αμεση τοποθέτηση βάσει μορίων των εκπαιδευτικών σε ειδικότητες που δεν προϋπήρχαν στην πρωτοβάθμια.

Διαλέξτε: απόλυση ή... αναγκαστική μετακίνηση

Το θέμα «ξετυλίγεται» το καλοκαίρι του 2013, όταν με τον Ν.4172/13, η συγκυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ οδήγησε στη διαθεσιμότητα-απόλυση χιλιάδες εκπαιδευτικούς και άλλους δημόσιους υπαλλήλους. Ταυτόχρονα, η αύξηση του ωραρίου εργασίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το κλείσιμο περισσότερων από 1.500 σχολείων, καθώς και οι μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων λόγω της αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, δημιούργησαν μια τεράστια δεξαμενή με πλεονάζοντες χιλιάδες εκπαιδευτικούς της Δ.Ε., οι οποίοι υπό την απειλή της διαθεσιμότητας-απόλυσης εξαναγκάστηκαν σε μετάταξη, άλλοι σε διοικητικές θέσεις της εκπαίδευσης (180) και άλλοι για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών της Π.Ε. (3.655 συνολικά μέχρι τα τέλη του 2014).
Οι υποχρεωτικές μετατάξεις, επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου και Λοβέρδου, στηρίχθηκαν σε παντελώς αυθαίρετους αριθμούς εκπαιδευτικών που θεωρήθηκε ότι πλεόναζαν στη Δ.Ε. ή έλειπαν από την Π.Ε., έγιναν (με ευθύνη του υπουργείου) με αδιαφανή κριτήρια και χωρίς ποτέ να δημοσιοποιηθούν τα μόρια μετάταξης και βέβαια δεν συνοδεύτηκαν από την ίδρυση των ανάλογων οργανικών θέσεων σε συγκεκριμένα σχολεία και οι μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί έμειναν στη διάθεση (και την αυθαιρεσία) των Δ/νσεων Π.Ε.
Στην κατεύθυνση αυτή μοναδική δίκαιη λύση για τα προβλήματα και των διορισμένων στην Π.Ε. και των προερχόμενων από τη Δ.Ε. εκπαιδευτικών ειδικοτήτων είναι η ικανοποίηση της ίδιας της πραγματικής εκπαιδευτικής ανάγκης, της θεσμοθέτησης των αναγκαίων οργανικών θέσεων για κάθε διδακτικό αντικείμενο του δημοτικού σχολείου, αφού στις συγκεκριμένες (και σε συγκεκριμένα σχολεία) χιλιάδες οργανικές θέσεις μπορούν να τοποθετηθούν (με βάση τα μόριά τους και διαφανή κριτήρια) η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών που ζητούν μετάθεση (Π.Ε.) ή μετάταξη (Δ.Ε.).
Μόνο για τη λειτουργία των 1.330 σχολείων ΕΑΕΠ χρειάζονται σήμερα περισσότεροι από 6.000 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων επιπλέον των ήδη υπηρετούντων με οργανική θέση (ενδεικτικά 1.300 θέσεις γυμναστών, 1.000 εικαστικών, 1.300 πληροφορικής, 1.300 αγγλικών κ.ά.).
Αν δε στους παραπάνω προσθέσουμε τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που απαιτούνται για τη λειτουργία των κλασικών ολοήμερων, τη διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας (γαλλικά, γερμανικά) στα υπόλοιπα δημοτικά σχολεία αλλά και τις ανάγκες που θα προκύψουν από τον χωρισμό των υπεράριθμων τμημάτων (2.636 τη φετινή χρονιά), τη μείωση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα κ.ά., τότε ο αριθμός των νέων οργανικών θέσεων που πρέπει να ιδρυθούν ώστε να υπάρχουν οι αναγκαίοι εκπαιδευτικοί για κάθε διδακτικό αντικείμενο του Δημοτικού Σχολείου φαίνεται να αγγίζει τις 8.000!
http://www.efsyn.gr/arthro/enos-skandaloy-myria-provlimata-epontai

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου