Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015

Μαθήματα... άνευ διδασκάλου στα σχολεία

Μαθήματα... άνευ διδασκάλου στα σχολεία

sxoliki_aithousa.jpg

Σχολική αίοθυσαEUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ
Την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015 θα γίνει ο αγιασμός σε όλα τα σχολεία για το νέο σχολικό έτος, ενώ από την 1η έως τις 10 Σεπτεμβρίου του 2015 θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των μετεξεταστέων στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
Αυτά στα χαρτιά, γιατί στην πράξη ο κρίσιμος παράγοντας που λέγεται στελέχωση των σχολείων με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι αυτή τη στιγμή, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, στον αέρα.
Προφανώς γι’ αυτόν τον λόγο το υπουργείο Παιδείας σε πρόσφατο έγγραφό του για τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα στα Γυμνάσια και στα Γενικά Λύκεια «φορτώνει» τις σχολικές τάξεις μέχρι και με 30 μαθητές, καθώς αναφέρει ότι «οι μαθητές σε κάθε τάξη ή τμήμα τάξης Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων δεν μπορεί να υπερβαίνουν τους είκοσι επτά (27).
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δ/θμιας Εκπαίδευσης μπορεί να γίνει προσαύξηση κατά 10%».

Αγνωστος «Χ» οι διορισμοί

Αγνωστος προς το παρόν είναι ο χρόνος που το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Και βέβαια χαμένος στη «μετάφραση» του νέου Μνημονίου είναι ο αριθμός των μόνιμων διορισμών.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, θα διοριστούν 2-2.500 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης καθώς από την αρχική πρόβλεψη για 4-4.500 μόνιμους διορισμούς αφαιρούνται 1.174 θέσεις που καλύφθηκαν από την επανατοποθέτηση των διαθέσιμων υπαλλήλων στα Πανεπιστήμια και περίπου 300 θέσεις από την επανατοποθέτηση των διαθέσιμων καθηγητών τεχνικής εκπαίδευσης, καθώς από το σύνολο των περίπου 2.000 καθηγητών που επανατοποθετήθηκαν οι 1.709 δεν τοποθετήθηκαν μονομερώς από τη νυν κυβέρνηση, αλλά είχαν προβλεφθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Σύμφωνα επίσης με πληροφορίες, αυτή την εβδομάδα αναμένεται να γίνουν μετατάξεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις.
Θα προηγηθούν οι μετατάξεις σε περιφερειακές δομές και στη συνέχεια οι μετατάξεις στην κεντρική υπηρεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ. Παράλληλα στις αρχές Αυγούστου αναμένονται οι αποσπάσεις σε φορείς και από τις 20 Αυγούστου θα ξεκινήσουν οι αποσπάσεις σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ.
Αυτή την εβδομάδα θα ανακοινωθεί και η εγκύκλιος για τις προσλήψεις αναπληρωτών, η οποία κρατάει σε αγωνία περίπου 60.000 αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Και εδώ αρχίζουν τα μεγάλα προβλήματα.
Η Πανελλήνια Ενωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών (ΠΕΑΕ) με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι «η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ, αφού πέντε και πλέον μήνες “διαβουλευόταν” το πολυνομοσχέδιο, ισχυρίζεται τώρα ότι δεν προλαβαίνει πλέον να το ψηφίσει και ενδεχομένως να το αποσύρει, καθώς οι δεσμεύσεις είναι μόνο οι μνημονιακές».
Στο πλαίσιο αυτό, μαζί με ΕΛΜΕ και Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε., καλεί όλους τους αναπληρωτές και αδιόριστους συναδέλφους σε κινητοποίηση την Πέμπτη 23 Ιουλίου στις 12 το μεσημέρι στο ΥΠΟΠΑΙΘ.

Με εγκύκλιο Λοβέρδου

Σχολική αίθουσα, πίνακας, βιβλίαEUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ
Με τις νέες εξελίξεις επανέρχεται η απαράδεκτη μνημονιακή εγκύκλιος πρόσληψης αναπληρωτών-ωρομισθίων που είχε θεσπίσει ο Ανδ. Λοβέρδος.
Με την εγκύκλιο αυτή:
1. Δεν αναγνωρίζεται συνολικά η προϋπηρεσία των αναπληρωτών συναδέλφων κατά την περίοδο 2010-2015, αλλά μόνο κατά το διάστημα 2012-2015, με διπλασιασμό της μοριοδότησής της για τα δυσπρόσιτα σχολεία μόνο κατά την ίδια περίοδο. Αλλωστε οι πίνακες αναπληρωτών-ωρομισθίων είναι «κλειδωμένοι» με απόφαση της προηγούμενης συγκυβέρνησης Σαμαρά, με πρόσχημα τη μη διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ! Ετσι καταδικάζονται σε μόνιμη ελαστική εργασία, περιπλάνηση και ανασφάλεια όλοι οι συνάδελφοι που στελέχωσαν τα σχολεία σε όλη την Ελλάδα τα τελευταία οχτώ χρόνια.
2. Οι εκπαιδευτικοί θα καταταγούν παράτυπα στους πίνακες, αφού από τη μια «καταργείται» μέρος της προϋπηρεσίας και από την άλλη η σειρά στους πίνακες (και στους μηδενικής προϋπηρεσίας) θα διαμορφώνεται με βάση τον βαθμό πτυχίου και όχι με τον χρόνο κτήσης του, εισάγοντας άλλο ένα κριτήριο αξιολόγησης.
3. Τιμωρούνται με δύο χρόνια αποκλεισμό από τους πίνακες όσοι συνάδελφοι για προσωπικούς, οικογενειακούς και άλλους λόγους αρνήθηκαν να αναλάβουν υπηρεσία ή οδηγήθηκαν σε υποχρεωτική παραίτηση όταν κατά κανόνα καλούνταν να εργαστούν σε απομακρυσμένα ή δυσπρόσιτα σχολεία στο μέσο της σχολικής χρονιάς.

Η γκρίζα πραγματικότητα

Σχολική αίθουσαEUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΙΟΣ
Το πρόβλημα της στελέχωσης των σχολικών μονάδων γίνεται εκρηκτικό, αν λάβουμε υπόψη ότι -σύμφωνα με τα στοιχεία- υπάρχουν πάνω από 25.000 κενά!
Ο αριθμός αυτός εξάγεται από το γεγονός ότι τη σχολική χρονιά που πέρασε οι προσλήψεις αναπληρωτών πλησίασαν περίπου τις 20.000 νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές σε γενική εκπαίδευση, ειδική αγωγή και επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό, ενώ υπήρχαν ακάλυπτα κενά ακόμη και μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2014-2015.
Παράλληλα την περίοδο 2010-2014 από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν αποχωρήσει περισσότεροι από 10.000 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, από τη δευτεροβάθμια περί τους 15.000 καθηγητές, ενώ στη διάρκεια του 2015 αναμένονται άλλες 5.000 συνταξιοδοτήσεις (για παράδειγμα, το 2012 είχαμε 4.872 παραιτήσεις, το 2013 5.817 παραιτήσεις και το 2014 5.262 παραιτήσεις).
Στο σημείο αυτό πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι τα περίπου 25.000 κενά αφορούν τις θέσεις του εκπαιδευτικού προγράμματος και σε καμιά περίπτωση δεν υπολογίζονται οι υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές (που έχουν καταρρεύσει τα τελευταία χρόνια), οι οποίες αφορούν την ενισχυτική διδασκαλία για τα Γυμνάσια, την πρόσθετη διδακτική στήριξη για τα Λύκεια, τη λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών, την υποστήριξη των προγραμμάτων για αλλοδαπούς και παλιννοστούντες κ.λπ.
■ Στο θέμα των προσλήψεων αναπληρωτών το υπουργείο Παιδείας έχει κάνει σαφές ότι θα χρησιμοποιήσει και πάλι κονδύλια από το ΕΣΠΑ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την παγίωση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και στην εκπαίδευση.
Αλλά για τη νέα χρονιά (2015/16), όπως έχει γράψει κατ’ επανάληψη η «Εφ.Συν.», τα κονδύλια του ΕΣΠΑ είναι αρκετά λιγότερα από πέρσι (μειωμένα κατά 300 εκατ. ευρώ περίπου), γεγονός που σημαίνει ότι θα χρειαστούν αυξημένες πιστώσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό για να καλυφθούν στοιχειωδώς τα κενά.
http://www.efsyn.gr/arthro/mathimata-aney-didaskaloy-sta-sholeia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου