Η παιδεία εκπέμπει SOS
- Γράφτηκε από τον/την Μαριάννα Μιχάλα
Όταν μπαίνεις σε ένα σχολείο του 2014(αν δεν έχει ήδη καταργηθεί ή συγχωνευθεί) νιώθεις αισθητά πως αποκόβεσαι από την υπόλοιπη κοινωνία-πραγματικοτητα.Τι και αν έξω από τα κάγκελα του σχολείου βλέπεις ανθρώπους να πεινάνε ,τι και αν μέσα από τα κάγκελα του βλέπεις τους συμμαθητές σου να ψάχνουν στα σκουπίδια για να φάνε, τι και αν γυρίζοντας στο σπίτι σου θα αντικρίσεις τους άνεργους γονείς για ακόμη μια φορά να ξεφυσάνε και να σκέφτονται πως θα τα βγάλουν πέρα. Εσύ, φοράς καθημερινά τις παρωπίδες σου και μπορείς πια «ελεύθερος» να ξεκινήσεις τη σχολική σου μέρα περπατώντας πάνω στο όμορφο ροζ συννεφάκι ,που με πολλή αγάπη και φροντίδα έφτιαξε και συντηρεί το «υγιέστατο» εκπαιδευτικό σύστημα. Πως καταλήγουμε σε αυτό το συμπέρασμα? Κάθε πολιτική συζήτηση εντός της τάξεως είναι εκτός ύλης και αποτελεί ξεκάθαρα τέχνασμα των τεμπέληδων μαθητών για να χάσουν μάθημα ή ο μαθητής που την προκαλεί αποτελεί όργανο κόμματος και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται από δω και πέρα (η αντίληψη αυτή κυριαρχεί σε μεγάλο μέρος καθηγητών –όχι όμως σε όλους ευτυχώς) . Η αντίληψη αυτή κυρίως όμως καλλιεργείται από όλο το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο στοχεύει στην πλήρη αποδόμηση της όποιας κριτικής σκέψης-ικανότητας διαθέτουν οι μαθητές. Έτσι, λοιπόν, τελειώνοντας και το λύκειο βγαίνεις από το σχολείο ένας εξαιρετικά καλός και υπάκουος πολίτης πλήρως ανενεργός, αν έχει πετύχει το στόχο του το εκπαιδευτικό σύστημα, ακίνδυνος χωρίς καμία πολιτική κριτική σκέψη,(ξέρεις όμως ότι υπάρχουν κάποια δικαιώματα όπως ελεύθερη έκφραση , ισότητα, ισονομία, κλπ -το διάβασες σε ένα βιβλίο αλλά ήταν εκτός ύλης δεν ήταν στα σημαντικά ,στα sos) εσύ πια είσαι ένας καλός παπαγάλος έτοιμος να μπει στο κλουβί του και να αποτελέσει φθηνό εργατικό δυναμικό σιωπώντας και αδρανώντας.
Ας δούμε λίγο και τι καθηγητές θέλει αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα. Υπάκουους και φοβισμένους, ανίκανους να αντιδράσουν. Πώς προσπαθεί να το πετύχει αυτό;H περίφημη «αξιολόγηση» (ήρθε η ώρα να φύγουν αυτοί που εμποδίζουν τη διάδοση της γνώσης με το να απεργούν και να συνδικαλίζονται),απολύσεις καθηγητών και διαθεσιμότητα, βίαιη και τρομοκρατική καταστολή των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών ,που σκοπό έχουν τη φίμωση τους. Ο στόχος είναι εύκολα χειραγωγούμενοι καθηγητές που θα παραδίδουν το δελτίο των 8 στην τάξη αντί για μάθημα, που παραιτούνται από κάθε διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και που διδάσκουν και στα παιδιά αυτή τη λογική του παθητικού ατόμου, του υποχείριου άλλων που άλλοι καθορίζουν το μέλλον του.
Η διάλυση της δημόσιας παιδείας, συνεχίζεται, απολύονται σχολικοί φύλακες, καθαρίστριες και στη θέση τους έρχονται καλοπροαίρετοι αστυνομικοί με απειλές μαθητών, που συμμετείχαν σε καταλήψεις και κινητοποιήσεις, για τη συμμετοχή τους στις πανελλήνιες εξετάσεις. Όλος αυτός ο συνδυασμός τρομοκρατίας από κατασταλτικούς μηχανισμούς-κυβέρνηση-ΜΜΕ και η άγνοια που κυριαρχεί είναι κύριες αιτίες για αυτό το απολιτικ κλίμα που υπάρχει και θέλει το μαθητή έρμαιο των εξελίξεων και των καταστάσεων ακόμα και σε θέματα που τον αφορούν άμεσα. Επιπλέον έχει ως στόχο οι μαθητές να νιώθουν όχι μόνο πως δεν είναι δουλειά τους και στο χέρι τους να αλλάξουν τα πράγματα αλλά και πως η φωνή τους δεν μπορεί να ακουστεί και δεν έχει αξία .
Σε αυτό το γενικό πλαίσιο το σχολείο δυστυχώς δίνει χώρο σε φασιστικές και νεοναζιστικές αντιλήψεις να αναπτυχθούν. Μέσα από τα μαθήματα δεν περνάει τις αξίες της ισότητας της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης. Οι μαθητές επί χρόνια αναλύουν την ιστορία του Βυζαντίου αλλά λίγα έχουν ακούσει για το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ή το ολοκαύτωμα. Με το γεγονός ότι χιλιάδες μαθητές αποκλείονται από την εκπαίδευση τώρα με το νέο λύκειο(πιο ταξικό πιο εξοντωτικό και αυταρχικό από ποτέ), πόσο μάλλον παιδιά μεταναστών θα αντιμετωπίσουν ακόμα μεγαλύτερες δυσκολίες με τις κάθε χρόνο πανελλήνιες εξετάσεις. Με τη διάλυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης , δίνοντας την ευκαιρία μόνο σε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν την εκπαίδευση τους, οι άλλοι…. Οι άλλοι είναι πολλοί. Είναι χιλιάδες και είναι τραγικό ότι τόσο απλά, τόσο παιδιά οδηγούνται στην άγνοια. Κάποιος τους έσβησε το φως χωρίς να τα ρωτήσει και τώρα είναι στο σκοτάδι..
Η δημόσια παιδεία που οραματιζόμαστε εμείς είναι εντελώς διαφορετική. Είναι κυριολεκτικά δωρεάν και παρέχει πρόσβαση σε όλους. Δεν έχει καμία σχέση με ταξικά πανελλαδικά συστήματα που αποκλείουν από την εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές. Δεν καλλιεργεί το φόβο και την άγνοια αλλά τη κρίση του ανθρώπου και τη γνώση. Δεν προάγει το σκοταδισμό αλλά δίνει φως. Δεν παράγει παπαγάλους αλλά ανθρώπους με κρίση, γνώση, αξίες και ιδανικά ,όνειρα για να αγωνιστούν και να δημιουργήσουν έναν καλύτερο κόσμο, ένα καλύτερο αύριο με αξιοπρέπεια, ισότητα, αγάπη, ελευθερία, που αγωνίζονται για να φέρουν αυτό το αύριο πιο κοντά στο σήμερα!
Το μαθητικό κίνημα έχει ρίζες, έχει αφετηρία τόσο για να παλέψει για την παιδεία που ονειρεύεται όσο και για να αγωνιστεί για την ανατροπή αυτού του σάπιου συστήματος . Έχει πίσω του ένα Δεκέμβρη του 2008 που το έκανε να μεγαλώσει απότομα, μεγάλες κινητοποιήσεις σε περιόδους που είχαν συμβεί καταστροφικές αλλαγές στην παιδεία. Εμείς σαν αριστερά οφείλουμε να είμαστε κοντά, πρωτοπόροι κα να στηρίξουμε όλους αυτούς τους αγώνες. Γιατί η αναγκαιότητα ύπαρξης μαθητικού κινήματος είναι μεγαλύτερη από ποτέ! Γιατί η αριστερά μας οφείλει να είναι μια αριστερά των κινημάτων(παρούσα και μέσα στα κινήματα) κοντά στο μαθητή, στον εργαζόμενο, στη γυναίκα ,στο μετανάστη σε όποιον την έχει ανάγκη και να αγωνίζεται μαζί του! Γιατί όταν χτυπάνε την παιδεία χτυπάν το μέλλον και δεν πρόκειται να τους το χαρίσουμε!
Μαριάννα Μιχάλα (μαθήτρια μέλος Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ ΒΑ Αθήνας)
ΠΗΓΗ:http://www.epohi.gr/portal/online-ekdosi/16550-i-paideia-ekpempei-sos
- Γράφτηκε από τον/την Μαριάννα Μιχάλα
Όταν μπαίνεις σε ένα σχολείο του 2014(αν δεν έχει ήδη καταργηθεί ή συγχωνευθεί) νιώθεις αισθητά πως αποκόβεσαι από την υπόλοιπη κοινωνία-πραγματικοτητα.Τι και αν έξω από τα κάγκελα του σχολείου βλέπεις ανθρώπους να πεινάνε ,τι και αν μέσα από τα κάγκελα του βλέπεις τους συμμαθητές σου να ψάχνουν στα σκουπίδια για να φάνε, τι και αν γυρίζοντας στο σπίτι σου θα αντικρίσεις τους άνεργους γονείς για ακόμη μια φορά να ξεφυσάνε και να σκέφτονται πως θα τα βγάλουν πέρα. Εσύ, φοράς καθημερινά τις παρωπίδες σου και μπορείς πια «ελεύθερος» να ξεκινήσεις τη σχολική σου μέρα περπατώντας πάνω στο όμορφο ροζ συννεφάκι ,που με πολλή αγάπη και φροντίδα έφτιαξε και συντηρεί το «υγιέστατο» εκπαιδευτικό σύστημα. Πως καταλήγουμε σε αυτό το συμπέρασμα? Κάθε πολιτική συζήτηση εντός της τάξεως είναι εκτός ύλης και αποτελεί ξεκάθαρα τέχνασμα των τεμπέληδων μαθητών για να χάσουν μάθημα ή ο μαθητής που την προκαλεί αποτελεί όργανο κόμματος και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται από δω και πέρα (η αντίληψη αυτή κυριαρχεί σε μεγάλο μέρος καθηγητών –όχι όμως σε όλους ευτυχώς) . Η αντίληψη αυτή κυρίως όμως καλλιεργείται από όλο το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο στοχεύει στην πλήρη αποδόμηση της όποιας κριτικής σκέψης-ικανότητας διαθέτουν οι μαθητές. Έτσι, λοιπόν, τελειώνοντας και το λύκειο βγαίνεις από το σχολείο ένας εξαιρετικά καλός και υπάκουος πολίτης πλήρως ανενεργός, αν έχει πετύχει το στόχο του το εκπαιδευτικό σύστημα, ακίνδυνος χωρίς καμία πολιτική κριτική σκέψη,(ξέρεις όμως ότι υπάρχουν κάποια δικαιώματα όπως ελεύθερη έκφραση , ισότητα, ισονομία, κλπ -το διάβασες σε ένα βιβλίο αλλά ήταν εκτός ύλης δεν ήταν στα σημαντικά ,στα sos) εσύ πια είσαι ένας καλός παπαγάλος έτοιμος να μπει στο κλουβί του και να αποτελέσει φθηνό εργατικό δυναμικό σιωπώντας και αδρανώντας.
Ας δούμε λίγο και τι καθηγητές θέλει αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα. Υπάκουους και φοβισμένους, ανίκανους να αντιδράσουν. Πώς προσπαθεί να το πετύχει αυτό;H περίφημη «αξιολόγηση» (ήρθε η ώρα να φύγουν αυτοί που εμποδίζουν τη διάδοση της γνώσης με το να απεργούν και να συνδικαλίζονται),απολύσεις καθηγητών και διαθεσιμότητα, βίαιη και τρομοκρατική καταστολή των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών ,που σκοπό έχουν τη φίμωση τους. Ο στόχος είναι εύκολα χειραγωγούμενοι καθηγητές που θα παραδίδουν το δελτίο των 8 στην τάξη αντί για μάθημα, που παραιτούνται από κάθε διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και που διδάσκουν και στα παιδιά αυτή τη λογική του παθητικού ατόμου, του υποχείριου άλλων που άλλοι καθορίζουν το μέλλον του.
Η διάλυση της δημόσιας παιδείας, συνεχίζεται, απολύονται σχολικοί φύλακες, καθαρίστριες και στη θέση τους έρχονται καλοπροαίρετοι αστυνομικοί με απειλές μαθητών, που συμμετείχαν σε καταλήψεις και κινητοποιήσεις, για τη συμμετοχή τους στις πανελλήνιες εξετάσεις. Όλος αυτός ο συνδυασμός τρομοκρατίας από κατασταλτικούς μηχανισμούς-κυβέρνηση-ΜΜΕ και η άγνοια που κυριαρχεί είναι κύριες αιτίες για αυτό το απολιτικ κλίμα που υπάρχει και θέλει το μαθητή έρμαιο των εξελίξεων και των καταστάσεων ακόμα και σε θέματα που τον αφορούν άμεσα. Επιπλέον έχει ως στόχο οι μαθητές να νιώθουν όχι μόνο πως δεν είναι δουλειά τους και στο χέρι τους να αλλάξουν τα πράγματα αλλά και πως η φωνή τους δεν μπορεί να ακουστεί και δεν έχει αξία .
Σε αυτό το γενικό πλαίσιο το σχολείο δυστυχώς δίνει χώρο σε φασιστικές και νεοναζιστικές αντιλήψεις να αναπτυχθούν. Μέσα από τα μαθήματα δεν περνάει τις αξίες της ισότητας της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης. Οι μαθητές επί χρόνια αναλύουν την ιστορία του Βυζαντίου αλλά λίγα έχουν ακούσει για το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ή το ολοκαύτωμα. Με το γεγονός ότι χιλιάδες μαθητές αποκλείονται από την εκπαίδευση τώρα με το νέο λύκειο(πιο ταξικό πιο εξοντωτικό και αυταρχικό από ποτέ), πόσο μάλλον παιδιά μεταναστών θα αντιμετωπίσουν ακόμα μεγαλύτερες δυσκολίες με τις κάθε χρόνο πανελλήνιες εξετάσεις. Με τη διάλυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης , δίνοντας την ευκαιρία μόνο σε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν την εκπαίδευση τους, οι άλλοι…. Οι άλλοι είναι πολλοί. Είναι χιλιάδες και είναι τραγικό ότι τόσο απλά, τόσο παιδιά οδηγούνται στην άγνοια. Κάποιος τους έσβησε το φως χωρίς να τα ρωτήσει και τώρα είναι στο σκοτάδι..
Η δημόσια παιδεία που οραματιζόμαστε εμείς είναι εντελώς διαφορετική. Είναι κυριολεκτικά δωρεάν και παρέχει πρόσβαση σε όλους. Δεν έχει καμία σχέση με ταξικά πανελλαδικά συστήματα που αποκλείουν από την εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές. Δεν καλλιεργεί το φόβο και την άγνοια αλλά τη κρίση του ανθρώπου και τη γνώση. Δεν προάγει το σκοταδισμό αλλά δίνει φως. Δεν παράγει παπαγάλους αλλά ανθρώπους με κρίση, γνώση, αξίες και ιδανικά ,όνειρα για να αγωνιστούν και να δημιουργήσουν έναν καλύτερο κόσμο, ένα καλύτερο αύριο με αξιοπρέπεια, ισότητα, αγάπη, ελευθερία, που αγωνίζονται για να φέρουν αυτό το αύριο πιο κοντά στο σήμερα!
Το μαθητικό κίνημα έχει ρίζες, έχει αφετηρία τόσο για να παλέψει για την παιδεία που ονειρεύεται όσο και για να αγωνιστεί για την ανατροπή αυτού του σάπιου συστήματος . Έχει πίσω του ένα Δεκέμβρη του 2008 που το έκανε να μεγαλώσει απότομα, μεγάλες κινητοποιήσεις σε περιόδους που είχαν συμβεί καταστροφικές αλλαγές στην παιδεία. Εμείς σαν αριστερά οφείλουμε να είμαστε κοντά, πρωτοπόροι κα να στηρίξουμε όλους αυτούς τους αγώνες. Γιατί η αναγκαιότητα ύπαρξης μαθητικού κινήματος είναι μεγαλύτερη από ποτέ! Γιατί η αριστερά μας οφείλει να είναι μια αριστερά των κινημάτων(παρούσα και μέσα στα κινήματα) κοντά στο μαθητή, στον εργαζόμενο, στη γυναίκα ,στο μετανάστη σε όποιον την έχει ανάγκη και να αγωνίζεται μαζί του! Γιατί όταν χτυπάνε την παιδεία χτυπάν το μέλλον και δεν πρόκειται να τους το χαρίσουμε!
Μαριάννα Μιχάλα (μαθήτρια μέλος Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ ΒΑ Αθήνας)
ΠΗΓΗ:http://www.epohi.gr/portal/online-ekdosi/16550-i-paideia-ekpempei-sos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου