Το σχολείο της αγοράς ξεκινά από το Δημοτικό
Το σχέδιο για τις εξαγγελθείσες παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση παρουσίασε αναλυτικά, χθες, ο υπουργός Παιδείας, περιλαμβάνοντας αλλαγές σε ύλη-αναλυτικά προγράμματα, γενίκευση του προτύπου των Ολοήμερων (που απέτυχε παταγωδώς), αλλά και σημαντικές μεταβολές στη λειτουργία των σχολείων, τα οποία -κατά τον υπουργό- πρέπει να αποκτήσουν «διοικητική αυτοτέλεια».
Στη βάση των πρόσφατων εξαγγελιών που αφορούν τη μείωση και τη συμπύκνωση της ύλης (με λιγότερα μαθήματα και βιβλία), την προσθήκη δημιουργικής απασχόλησης και την προετοιμασία για την επόμενη μέρα εντός σχολείου, ο κ. Λοβέρδος έδωσε χθες το προφίλ του δημοτικού σχολείου που σχεδιάζει, με πολλές μεν φιλοδοξίες, αλλά με ακόμη λιγότερη χρηματοδότηση και -όπως πάντα- στην πλάτη των εκπαιδευτικών που θα κληθούν να ανταποκριθούν σε ακόμη πιο σκληρές συνθήκες, με ακόμη πιο εντατικό πρόγραμμα, ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει, αν η ενίσχυση της διοικητικής αυτοτέλειας των σχολείων δρομολογεί και τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνουν:
*Αξιολόγηση των πρόσφατων Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών και αναμόρφωσή τους.
*Εξορθολογισμό και αναδιάταξη διδακτέας ύλης και περιεχομένου σπουδών. Βασική κατεύθυνση, η μεταφορά δύσκολων διδακτικών αντικειμένων από μικρότερες σε μεγαλύτερες τάξεις.
*Εμπέδωση και εμβάθυνση της ύλης στο σχολείο με τη διασφάλιση του αναγκαίου διδακτικού χρόνου.
*Δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης των προγραμμάτων από τη σχολική μονάδα, με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε σχολείου (Ειδικής Αγωγής, Νησιωτικά, Ορεινά).
*Αξιοποίηση και εμπλουτισμός της Ευέλικτης Ζώνης-Βιωματικών δραστηριοτήτων.
*Επέκταση του Νέου Σχολείου με τη γενίκευση του προτύπου των Ολοήμερων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).
*Αλλαγή στο πρότυπο διοίκησης, τόσο της σχολικής μονάδας όσο και γενικότερα σε επίπεδο Περιφέρειας και Διεύθυνσης. Ενίσχυση της αυτονομίας, του σχεδιασμού σε όλα τα επίπεδα, του προγραμματισμού, της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και της λογοδοσίας. Ισχυροποίηση των Περιφερειακών Διευθύνσεων με αποκέντρωση, «καθετοποίηση», και αντιστοίχιση υπηρεσιών με κέντρο διαχείρισης προσωπικού την Περιφέρεια Εκπαίδευσης.
*Επιμόρφωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εκπαιδευτικών στις πρακτικές που συνοδεύουν τα νέα προγράμματα σπουδών.
http://www.efsyn.gr/arthro/sholeio-tis-agoras-xekina-apo-dimotiko
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου