ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΑΛΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Χριστόφορος Δουλγέρης

Κυριακή, 30 Νοεμβρίου 2014

ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΣΙΤΉΡΙΌ ΣΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΤΕΛ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΛΥΒ ΚΑΙ ΝΤΑΗΛΑΚΗ

ΜΟΛΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΗΚΑ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΝΤΑΗΛΑΚΗ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕ ΑΝΤΙΤΙΜΟ 0,70 ΛΕΠΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ , ΓΙΑΤΙ ΛΕΕΙ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ 4 ΧΜ ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ . ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΙΝΑΙ 3,8 ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΓΟΝΕΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 1,40 ΕΥΡΩ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ!!!
ΤΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ??

Μια μαθήτρια γράφει: «Σήκω πάνω, αν θες να μας βοηθήσεις»

Μια μαθήτρια γράφει: «Σήκω πάνω, αν θες να μας βοηθήσεις»

16:41 | 30 Νοε. 2014
Μία 17χρονη μαθήτρια από την Κρήτη γράφει για την περίοδο του νεοπλουτισμού μέσα στην οποίο μεγάλωσαν τα παιδιά της γενιάς της, και καλεί τους γονείς, τους δασκάλους αλλά και τους ενεργούς πολίτες να μην μένουν στην παραδοχή των λαθών που έγιναν αλλά να σηκωθούν και να βοηθήσουν τη γενιά της.
Ακολουθεί η επιστολή της όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδαΠατρίς:
Όταν εγώ, η γενιά του '97, '98, '99, γεννιόμουν, εσύ, μαμά, μπαμπά, καθηγητή, δάσκαλε, γείτονα χαιρόσουν μες τον νεοπλουτισμό σου, έπαιρνες απερίσκεπτα τα δάνεια σου, άνοιγες- έκλεινες μαγαζιά, δήλωνες αντιστασιακός-αντάρτης με πνεύμα πολυτεχνείου και όταν έφτανες στην κάλπη, κάτι σαν δαιμόνιο σε ωθούσε να ψηφίσεις τελικά αυτό που σου 'πανε, αυτό που σε βόλεψε μια μέρα γιατί σου έκανε το χατίρι.
Όταν εγώ πήγα σχολείο, σε απασχολούσε η μάρκα στα παπούτσια μου, σε ένοιαζε πώς θα φανώ “ανώτερος”, πώς θα επιδείξεις το “ήθος” σου. Δεν έπρεπε να κάνω παρέα με αλλοεθνείς, έπρεπε να φέρομαι πολιτισμένα, να υπακούω χωρίς να φέρνω αντίρρηση και να είμαι το ''καλό'' παιδί.
Όταν πήγα γυμνάσιο, απόρησες που ήθελα τα παπούτσια μου να είναι nike, η τσάντα μου polo και το φούτερ πανάκριβο. Και σου κινούσε την περιέργεια το γιατί θέλω πεντηντάρικα για μια βόλτα στο κέντρο. Ήταν βλέπεις τότε που η οικονομική κρίση έκανε αισθητή την παρουσία της και άρχισες να συνειδητοποιείς πως άλλα πράγματα έχουν σημασία, ακριβώς επειδή σε έτσουζε η τσέπη σου. Εμένα όμως με γαλούχησες έτσι και ξέρεις, δυσκολεύτηκα πολύ να απογαλακτιστώ.
Στο Λύκειο, τώρα, που έχω την ανεξαρτησία μου, όλως περιέργως σε άφησα πίσω μου και κατάλαβα τι συνέβη. Παραδόξως δεν εξακολούθησα να ζω στο συννεφάκι του νεοπλουτισμού μες στο οποίο με ανέθρεψες, άρχισα να είμαι ανυπάκουος σε ό,τι με ξενίζει και μου φαίνεται λάθος, άρχισα να επιλέγω, να βλέπω, να ακούω, να καταλαβαίνω και να ξεσηκώνομαι. Έπρεπε βλέπεις να ξεσηκωθώ, ήταν αναγκαίο. Η κρίση είχε φτάσει στο κόκκινο, η επιχείρηση σου και τα δάνεια που πήρες 'γίναν φτερό στον άνεμο γιατί δεν ήξερες να τα διαχειριστείς. Η ψήφος σου δεν έμπαινε μόνο μες στην κάλπη, έφτανε ξέρεις ως τη Βουλή, κι από ' κει στο σχολείο μου μέσω του Υπουργείου Παιδείας.
Τώρα λυπάσαι, όλοι λυπάστε γιατί παραδέχεστε πως κάνατε λάθος. Επίτρεψέ μου τώρα να σου ασκήσω κι εγώ για μια φορά στη ζωή μου κριτική, να σε νουθετήσω, αν θέλεις, γιατί παρατηρώ με μεγάλη λύπη πως στην πορεία κάτι δεν πήγε καλά. Επίτρεψέ μου να σου εκφράσω την απογοήτευση και το θυμό μου για τα λάθη σου, που μου γκρεμίζουν το μέλλον και τα όνειρα.
Το ξέρω μαμά, μπαμπά, καθηγητή, δάσκαλε, γείτονα, πως ήθελες πάντα το καλύτερο για εμένα και για τη νεολαία σου, μα κάπου χάθηκες, ανθρώπινο είναι, το καταλαβαίνω και είναι ευτυχές το γεγονός πως και συ ο ίδιος τώρα πια το παραδέχεσαι.
Το να λες όμως ένα απλό “έχεις δίκιο” και ένα σκέτο “συγνώμη παιδί μου” δεν αρκεί. Το να περιμένεις από εμένα να καθαρίσω το αχούρι που δημιούργησες και απ' το κουβάρι σου να βρω την κλωστή που θα με σώσει, δε μου φτάνει και το θεωρώ και άδικο. Έχω την όρεξη να αγωνιστώ μα έτσι όπως τα κατάφερες δε μπορώ μόνος μου, πρέπει να έρθεις μαζί μου, έχεις χρέος να έρθεις μαζί μου.
Μπορεί να είσαι άνεργος και κατεστραμμένος ψυχικά, μπορεί να δουλεύεις σαν σκυλί για ένα κομμάτι ψωμί που πρέπει να θρέψει την πενταμελή σου οικογένεια, μπορεί, ακόμη χειρότερα, να είσαι ακόμη ένας απ' τους λίγους νεόπλουτους που πάλιωσαν και βολεύτηκαν.
Δε με νοιάζει τι είσαι, ούτε πόσο ζορίζεσαι, δε με νοιάζει γιατί έμαθα να μην κοιτάω την πάρτη μου, και τώρα πρέπει να φτιάξω το μέλλον μου.
Αν λοιπόν θες να με βοηθήσεις ΣΗΚΩ ΠΑΝΩ.
Ξύπνα και πιάσε μου το χέρι, ξύπνα και διόρθωσε το λάθος σου.
Γιατί να πληρώσω εγώ τα πέντε λεπτά που αφιέρωσες για να ψηφίσεις;
Γιατί να χρεωθώ εγώ τις αποφάσεις και την αδράνεια σου;
Γιατί να υποφέρω εγώ τις συνέπειες του εγωισμού σου;
Είναι καθήκον σου να με βοηθήσεις, όχι να με προστατέψεις, αυτό το έχασες με την αδιόρθωτη συμπεριφορά σου, μα να σταθείς δίπλα μου και να φωνάξεις, να απαιτήσεις να μη χαθεί και το δικό μου μέλλον. Το δικό σου μπορεί να το έχασες, το έκανες όμως συνειδητά, και με λάθη που ήταν δικά σου, πλήρωσες εσύ ο ίδιος το δικό σου ατομικό τίμημα. Εγώ αντίθετα πληρώνω και χάνω το μέλλον μου εξ΄ αιτίας σου.
Οφείλεις να νιώσεις τύψεις, ενοχές και να σηκώσεις το ξέπνοο σώμα σου απ' τον καναπέ, στον όσο χρόνο σου απομένει και να με στηρίξεις, να με βοηθήσεις.
Τι λόγια πρέπει να σου πω για να σε πείσω;
Έχεις ακόμα χρόνο. Πάντα υπάρχει χρόνος και χώρος για κάποιον που θέλει να διορθωθεί. Μπορεί να είμαι πολύ τσατισμένος μαζί σου, μα θα σε καταλάβω, αν, έστω και τώρα, έρθεις μαζί μου. Γι' αυτό έλα, είναι κρίμα να με εγκαταλείψεις τώρα, τώρα που σε χρειάζομαι πιο πολύ από κάθε άλλη φορά.
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΑΜΑ, ΜΠΑΜΠΑ. ΚΑΘΗΓΗΤΗ, ΔΑΣΚΑΛΕ, ΓΕΙΤΟΝΑ, ΣΗΚΩΘΕΙΤΕ!
* Η Κατερίνα Παπαδάκη είναι μαθήτρια Γ’ Λυκείου
http://tvxs.gr/news/paideia/mia-mathitria-grafei-siko-pano-thes-na-mas-boithiseis

Τα σχολεία της ντροπής στα Χανιά

Τα σχολεία της ντροπής στα Χανιά

Του Μάριου Διονέλλη

16:47 | 29 Νοε. 2014
Χωρίς ουσιαστική λύση μένουν τα προβλήματα στέγης στο σχολικό συγκρότημα του κέντρου των Χανίων όπου στεγάζονται δύο δημοτικά σχολεία και τρία νηπιαγωγεία, με άμεσο κίνδυνο για τον τραυματισμό παιδιών και εκπαιδευτικών. Πλέον οι ελπίδες των γονέων, μετά και την ευρεία δημοσιότητα που δόθηκε στο θέμα, στηρίζονται στις διακοπές των Χριστουγέννων παρακαλώντας για ουσιαστικές και μόνιμες τεχνικές παρεμβάσεις από τις υπηρεσίες του Δήμου Χανίων.
Το CandiaNews βρέθηκε στο 12ο και στο 18ο δημοτικά σχολεία των Χανίων και μίλησε με τους διευθυντές και τους εκπροσώπους των δύο συλλόγων γονέων για την καθημερινή τους αγωνία μπροστά στο ενδεχόμενο ατυχήματος. Χαρακτηριστικές είναι οι εικόνες όπου φαίνεται το βομβαρδισμένο τοπίο του σχολείου, με ένα μεγάλο μέρος του προαυλίου να έχει περιφραχτεί με συρματόπλεγμα και ταινίες ασφαλείας που προσπαθούν να κρατήσουν μακριά τους μικρούς μαθητές. Στο σημείο έχουν πέσει σοβάδες από τον παρακείμενο τοίχο του γυμναστηρίου, ενώ όπως μας εξηγούν οι δάσκαλοι οι ζημιές είναι τόσο μεγάλες που πρέπει ολόκληρη η μετώπη του κτηρίου να ξηλωθεί και να αντικατασταθεί αφού υπάρχει φόβος να πέσει πάνω στα κεφάλια των παιδιών.
chania_scholeio_4
«Ζούμε με την αγωνία σε κάθε διάλειμμα και έχουμε εφαρμόσει διπλές βάρδιες επιφυλακής των δασκάλων για να μην πλησιάσει κάποιο παιδί εκεί» λέει ο Γιάννης Μαστορακάκης, διευθυντής του 12ου Δημοτικού. «Τα κτήρια είναι 40 χρόνων και οι όποιες εργασίες αποκατάστασης γίνονται με το σταγονόμετρο. Μετά τις τελευταίες διαμαρτυρίες μας ήρθαν οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου και ξεκίνησαν κάποιες εργασίες αλλά είναι βέβαιο πως το σχολείο πρέπει να μείνει για αρκετές μέρες κλειστό για να ολοκληρωθούν. Ήδη με τις τελευταίες νεροποντές έπεσε ένα μεγάλο κομμάτι του τοίχου και ήμασταν τυχεροί που αυτό έγινε Σαββατοκύριακό και όχι σε μέρα που το σχολείο ήταν ανοιχτό», προσθέτει ο ίδιος.
Ο διευθυντής του 18ου Δημοτικού Δημήτρης Τερτίπης αναφέρει: «Λεφτά για επισκευές δεν υπάρχουν. Οι προηγούμενες διευθύνσεις του σχολείου αν και υπήρχε ένα σχετικό κονδύλι δεν το αξιοποίησαν και έτσι επεστράφη στο Δήμο με αποτέλεσμα να διατεθεί σε άλλα κτήρια. Ελπίζουμε τα Χριστούγεννα οι υπηρεσίες να οργανωθούν και να προλάβουν να μας παραδώσουν ένα ασφαλές σχολείο. Μέχρι τότε κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν έχοντας να αντιμετωπίσουμε και τις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες των γονέων για τις απαράδεκτες συνθήκες τις οποίες βιώνουν κάθε μέρα τα παιδιά τους».
chania_scholeio_1
Εκ μέρους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου η κ. Ειρήνη Γρυλλάκη τονίζει στο CandiaNews: «Περιμένουμε ακόμα να στεγνώσουν οι τάξεις από τις βροχές. Σε κάποιες αίθουσες μπήκαν νερά και χρειάζεται μεγάλης έκτασης παρέμβαση για να ξαναγίνει πραγματικά λειτουργικό το σχολείο. Την ίδια στιγμή, στα Χανιά τα κονδύλια που διατίθενται είναι 250.000 το χρόνο για 150 σχολεία. Δηλαδή κάθε σχολείο πρέπει να αντιμετωπίσει τα λειτουργικά του έξοδα και τις τυχόν ζημιές με λίγο περισσότερα από 1500 ευρώ για όλο το χρόνο. Αυτή είναι η εκπαίδευση που παρέχει το κράτος λίγο πριν το 2015…»
chania_scholeio_3
Στο συγκεκριμένο κτηριακό συγκρότημα στεγάζονται περισσότερα από 300 παιδιά και οι ελπίδες όλης της σχολικής κοινότητας πλέον πέφτουν στις γιορτές των Χριστουγέννων έχοντας αποσπάσει υποσχέσεις από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Χανίων κ. Κεμεσίδη για ευρείας έκτασης παρεμβάσεις.
chania_scholeio_2
«Εμείς κάναμε και κάνουμε ό,τι μπορούμε. Πέρυσι μέχρι και χρήματα από την τσέπη τους για το βάψιμο του σχολείου έβαλαν οι γονείς», λέει ο διευθυντής κ. Τερτίπης και συμπληρώνει: «Τώρα όμως η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο. Δεν περιμένουμε μετά τα Χριστούγεννα να δούμε ένα καινούριο σχολείο, αλλά απαιτούμε να αισθανόμαστε ασφάλεια για τα παιδιά μας και για τους συναδέλφους…»
chania_scholeio-620x330
Πηγή: candianews.gr
http://tvxs.gr/news/paideia/ta-sxoleia-tis-ntropis-sta-xania

Αμανατίδης: Τα πρώτα μέτρα που θα πάρουμε στην εκπαίδευση - Τι θα καταργήσουμε, τι θα γίνει με προσλήψεις, αξιολόγηση, πανελλήνιες

Συνέντευξη του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην alfavita.gr
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συνέντευξη που πήρε ηalfavita.gr από τον κ. Γιάννη Αμανατίδη, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην Α Θεσσαλονίκης και εκπαιδευτικό.
 
Όπως δείχνουν και οι δημοσκοπήσεις ο ΣΥΡΙΖΑ, εκφράζοντας τη λαϊκή αγανάκτηση για την οικονομική κρίση και δείχνοντας έναν άλλον δρόμο για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στη χώρα, στις επόμενες βουλευτικές εκλογές θα είναι η νέα κυβέρνηση. Σε αυτά τα πλαίσια θέσαμε στο Βουλευτή κ. Γιάννη Αμανατίδη ερωτήσεις για τις πρώτες ημέρες που τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ θα αναλάβουν το υπουργείο Παιδείας! Ποιο θα είναι το πρώτο μέλημα; 
Εχει σημασία να δούμε ποια είναι η θέση τους για την αξιολόγηση και τι στάση θα κρατήσουν, τι θα γίνει με τις προσλήψεις και το εκπαιδευτικό προσωπικό, τι θα αλλάξει στο σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση, και ποια θα είναι τα πρώτα μέτρα των πρώτων ημερών, δηλαδή, τι θα καταργηθεί άμεσα!
Ο Βουλευτής κ. Γ. Αμανατίδης απαντά σε καίρια και καυτά ερωτήματα για τις πρώτες μέρες του ΣΥΡΙΖΑ στο τιμόνι της εκπαίδευσης.

Ένα από τα πιο βασικά ζητήματα του εκπαιδευτικού κινήματος είναι η  αντιμετώπιση της αξιολόγησης που με ταχύτατους ρυθμούς προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.
Ποια είναι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών;
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας μας έχουμε δεσμευτεί ότι θα καταργήσουμε τους Νόμους 4024/11, 4142/13 και 3848/10 και το Προεδρικό Διάταγμα 152/13, δεν  θα επικυρώσουμε εκ των υστέρων τετελεσμένα που απορρέουν από την εφαρμογή αυτού του αυταρχικού νομοθετικού πλαισίου, θα προχωρήσουμε, σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, σε μια δημοκρατική αναδιάρθρωση του πλαισίου διοίκησης και οργάνωσης της εκπαίδευσης και θα επαναπροκηρύξουμε  όλες τις θέσεις.
Με τη θεσμοθέτηση της ΑΔΙΠΠΔΕ η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου έγινε ο κυριότερος μοχλός διαμόρφωσης της εσωτερικής ζωής του σχολείου, με αποτέλεσμα να υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή του σχολείου, στις μαθητικές δραστηριότητες και στον τρόπο εργασίας του εκπαιδευτικού. Οι εκπαιδευτικοί  μετατρέπονται σε συμβολαιογράφους επιδόσεων, σε κυνηγούς χαρτιών -το paper disease- και οι μαθητές ωθούνται να διαβάζουν μόνο ό,τι είναι χρήσιμο για τις εξετάσεις.
Είναι ανάγκη να υπάρξει από το κράτος στήριξη, εμπιστοσύνη και η αναγκαία επιμόρφωση στον εκπαιδευτικό, αναβάθμιση του κύρους και αναγνώριση του σημαντικού του έργου και όχι απαξίωση και τιμωρία υπό τη δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης-χειραγώγησης και του πειθαρχικού δικαίου. Η ελληνική κοινωνία και η εκπαίδευση χρειάζονται ελεύθερους εκπαιδευτικούς, που θα κρίνονται με διαδικασίες που δεν θα στηρίζονται στην ανασφάλεια, στο φόβο και στις απολύσεις, αλλά θα συνδέονται με αναβαθμισμένη και μακράς διάρκειας επιμόρφωση αντί για τη συλλογή βεβαιώσεων στην οποία επιδίδονται τα τελευταία χρόνια. Απαιτούνται διαδικασίες που θα λαμβάνουν υπόψη τους τις κοινωνικές ιδιαιτερότητες των σχολείων και των μαθητών τους και δεν θα συνδέονται με τις επιδόσεις των μαθητών, που πνίγουν κάθε ενδιαφέρον κι αγάπη για τη γνώση και στραγγαλίζουν τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να την εμφυσήσουν.

Η μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών μέσω της πολιτικής των μηδενικών προσλήψεων τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα στην πλήρωση των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικό προσωπικό και έχει αποψιλώσει τις υποστηρικτικές δομές του εκπαιδευτικού συστήματος (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη, βιβλιοθήκες κ.ά).
Πώς θα απαντήσει ο ΣΥΡΙΖΑ σε αυτό το πρόβλημα και τι μέτρα σχεδιάζει να πάρει;
Η απάντηση είναι σαφής: Πρέπει να επανέλθουμε στην πρακτική των μόνιμων διορισμών, έτσι ώστε να καλυφθούν τα κενά και  στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ως ΣΥΡΙΖΑ έχουμε δεσμευτεί ότι πρώτιστο μέλημά μας θα είναι να ξεκινούν τα μαθήματα στα σχολεία με επάρκεια σε διδακτικό προσωπικό, βιβλία και λοιπά αναγκαία υλικά. Επίσης, σκοπεύουμε να δώσουμε προτεραιότητα στα σχολεία που λειτουργούν στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της χώρας καθώς και στα παιδιά που συναντούν δυσκολίες στη μαθησιακή τους πορεία, επιδιώκοντας να αντισταθμίσουμε ουσιαστικά ελλείψεις και κενά που σχετίζονται με ευρύτερους κοινωνικούς παράγοντες. Τέλος, σε ό,τι αφορά τις σχολικές βιβλιοθήκες, θα επιδιώξουμε την άμεση και απρόσκοπτη επαναλειτουργία τους και την περαιτέρω ενίσχυσή τους, καθώς τις θεωρούμε θεσμό κομβικής σημασίας για όλη τη σχολική κοινότητα.

Είναι γνωστή η θέση του ΣΥΡΙΖΑ για το λεγόμενο νέο Λύκειο. Ωστόσο δεν είναι το ίδιο γνωστό και το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για τη μέση εκπαίδευση και το σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση. Μπορείτε να μας δώσετε ένα περίγραμμα των θέσεών σας;
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ εντάσσει τη σημερινή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο πλαίσιο μιας ενιαίας 12χρονης δημόσιας εκπαίδευσης, που θα καλύπτει το σύνολο των παιδιών της αντίστοιχης ηλικίας (ως τα 18 τους χρόνια), ενώ παράλληλα προβλέπει δίχρονη δημόσια προσχολική για όλα τα νήπια 4-6 ετών. Δομικό στοιχείο των προτάσεών μας είναι η συνολική αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών σε όλο το εύρος της 12χρονης εκπαίδευσης με τρόπο που θα συμβάλλει σε μια πολυδιάσταση διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού και του νέου πολίτη.  Στο επίπεδο του Λυκείου προωθούμε το Ενιαίο Λύκειο Θεωρίας και Πράξης, που θα ολοκληρώνει τη γενική μορφωτική συγκρότηση του νέου ανθρώπου παρέχοντας συνδυασμό θεωρητικών και πρακτικών αντικειμένων και δραστηριοτήτων. Σε αυτή τη διαδικασία - που θα προβλέπει ασφαλώς ένα μεταβατικό στάδιο συνύπαρξης των δύο τύπων Λυκείου, ουσιαστικά αναβαθμισμένων - θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια ουσιαστικού διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους αρμόδιους φορείς.
Σε ό,τι αφορά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχουμε ταχθεί υπέρ της αποδέσμευσης του Λυκείου από αυτή τη διαδικασία και της μετακίνησης του συστήματος προς την ελεύθερη πρόσβαση.
Η πρότασή μας για ελεύθερη πρόσβαση στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:
1.     Καταργεί οριστικά τον σημερινό χαρακτήρα του λυκείου ως μηχανισμού «προγύμνασης» των νέων για την πρόσβασή τους στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
2.     Αναβαθμίζει τον μορφωτικό ρόλο του λυκείου, γιατί το απελευθερώνει από τις εισαγωγικές εξετάσεις.
3.     Απαλλάσσει την οικογένεια από τις δυσβάσταχτες δαπάνες για φροντιστήρια.
4.     Δημιουργεί προϋποθέσεις για να αγαπήσουν οι νέοι τη γνώση χωρίς τον ανταγωνισμό των εξετάσεων αλλά και να αξιοποιήσουν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους ανακαλύπτοντας κλίσεις και δεξιότητες αλλά και να χαρούν τα χρόνια της εφηβείας τους.
Βασικές προϋποθέσεις για την καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι αφενός η αξιοποίηση και ανάπτυξη υφιστάμενων υποδομών και του επιστημονικού δυναμικού των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων και αφετέρου η μετά το Ενιαίο Λύκειο συγκρότηση ενός δημόσιου και δωρεάν συστήματος μεταλυκειακής τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, με ανοικτές βέβαια διόδους προς τα ΑΕΙ. Αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία σε αυτό δίκτυο της δημόσιας μεταλυκειακής τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, γιατί πεποίθησή μας είναι πως το δημόσιο πρέπει να παρέχει το σύνολο των αντίστοιχων ειδικοτήτων που χρειάζεται η ελληνική κοινωνία. Καμιά οικογένεια δεν πρέπει να εξαναγκάζεται να πληρώνει δίδακτρα για την εξειδίκευση των παιδιών της.

Κάτι τελευταίο. Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει Κυβέρνηση μπορείτε να μας πείτε κάποια μέτρα του Υπουργείου Παιδείας τα οποία θα καταργήσει άμεσα;
Θα υπάρξουν  άμεσες ενέργειες σε θεσμικό - διοικητικό και λειτουργικό επίπεδο.
 Επιγραμματικά θα μπορούσα να αναφέρω:
1. Κατάργηση των μνημονιακών νόμων που αφορούν την παιδεία. Θέσπιση μεταβατικού δημοκρατικού θεσμικού πλαισίου λειτουργίας όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
2. Επαναπρόσληψη όλων όσοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα ή απολύθηκαν. Κατάργηση της «εργασιακής εφεδρείας» και των ευέλικτων μορφών εργασίας στην εκπαίδευση. Κανένας εκπαιδευτικός και κανένας σχολικός φύλακας δεν περισσεύει.
3. Τήρηση της νομιμότητας στη λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων σε αυτά.
4. Πάγωμα των καταργήσεων– συγχωνεύσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και επαναλειτουργία σχολικών μονάδων που καταργήθηκαν (νηπιαγωγεία- δημοτικά-γυμνάσια-λύκεια) βάσει αντικειμενικών κριτηρίων.
5. Κατάργηση του σημερινού χαρακτήρα του λυκείου ως μηχανισμού «προγύμνασης» των νέων για την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
6. Κατάργηση του εξετασιοκεντρικού  συστήματος και αντικατάστασή του με ένα διαρκή πολύπλευρο έλεγχο των γνώσεων.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ   θα πάρει  άμεσα μέτρα για να μην καταρρεύσει η δημόσια εκπαίδευση με στόχο να διασωθούν και να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία και η Ανώτατη Εκπαίδευση και να τεθούν οι βάσεις για την εκπαιδευτική ανασυγκρότηση.
Σήμερα, με μια κοινωνία φτωχοποιημένη, επιβάλλεται να εγγυηθούμε ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μπορούν να καλύψουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες δωρεάν στα δημόσια σχολεία και να παρθούν αποτελεσματικά μέτρα για την πρόληψη της σχολικής αποτυχίας και μαθητικής διαρροής. Επιβάλλεται να μειωθούν οι εξετάσεις, ώστε να αυξηθεί ο διδακτικός χρόνος, όπως και  να γενικευθεί το ολοήμερο σχολείο στο δημοτικό και το γυμνάσιο ώστε οι μαθητές να μένουν στο σχολείο και να ασχολούνται με μουσική, καλλιτεχνικές δραστηριότητες, αθλητισμό, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ξένες γλώσσες. Απαιτείται να λειτουργούν τα σχολεία ως κέντρα πολιτισμού και δραστηριοτήτων όχι μόνο για τους μαθητές αλλά και για τη γειτονιά. Ταυτόχρονα απαιτείται να αντιμετωπίσουμε άμεσα τον υποσιτισμό των  παιδιών και  τη χειμαζόμενη οικογένεια με συσσίτια  στα σχολεία και πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλα τα παιδιά.
Βέβαια, στον περιορισμένο χώρο μιας συνέντευξης είναι αδύνατο να περιγραφούν αναλυτικά όλα όσα περιλαμβάνονται στην πολιτική πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία (Νηπιαγωγεία- ειδική εκπαίδευση- ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό –ιδιωτική εκπαίδευση κ.ά.), ωστόσο προσπάθησα να δώσω τα κύρια σημεία της.
Επιτρέψτε μου τέλος  να προσθέσω ότι η διαδικασία για μια μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει έναν ξεκάθαρο στόχο: τη καθολικότητα του δικαιώματος στη μόρφωση σε ένα  δημόσιο ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα  με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και ενιαία 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.
Ο πραγματικός  και όχι προσχηματικός διάλογος με όλους τους εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς φορείς, τους μαθητές, φοιτητές και γονείς για την αναγέννηση της παιδείας του τόπου μας είναι απαιτούμενο και η ικανή και αναγκαία συνθήκη  για την μεταρρύθμιση αυτή η οποία χωρίς επαρκείς δαπάνες δεν θα μπορεί να υλοποιηθεί.

Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2014

Οργισμένος Άδωνις με την τρόικα - δεν ψηφίζει τον ΦΠΑ για τα βιβλία!

Οργισμένος Άδωνις με την τρόικα - δεν ψηφίζει τον ΦΠΑ για τα βιβλία!

ΈΚΤΑΚΤΟ «ΠΑΜΕ ΛΟΥΚΕΤΟ»
Από όλους τους Έλληνες τα μέτρα χτυπάνε πιο πολύ τον Άδωνι Γεωργιάδη. Γιατί είναι τηλεβιβλιοπώλης και αυξάνεται η τιμή των βιβλίων. Έκοψε και την καλημέρα ακόμη με τους τροϊκανούς. 
Άσε που είναι ο πρώτος που δεν θα ψηφίσει τα μέτρα ( λέμε καμιά μπιπ να περνάει η ώρα).
Το είδαμε και αυτό. Μετά από συνάντηση, κρίσιμη εννοείται, με τον Σαμαρά ο Βενιζέλος δεν έκανε δηλώσεις!
Το Σάββατο γινόταν της πουτάνας με τις αυξήσεις και ο Πρετεντέρης  μας έλεγε λέει ότι «σήμερα τα πράγματα είναι πιο ήσυχα». Ησυχία - τάξις - ασφάλεια που έλεγαν σε μια άλλη εποχή. 
Στο Μέγκα η παρουσιάστρια ρωτάει τη ρεπόρτερ «τι στάση θα κρατήσει η κυβέρνηση στην τρόικα;». «Στα τέσσερα» ήταν η σωστή απάντηση, αλλά απάντησε λάθος.
Στον Μεσαίωνα τα βιβλία τα έκαιγαν, στα Μνημόνια τα ακριβαίνουν.
Η αύξηση του κατώτατου ΦΠΑ πλήττει πιο πολύ τη νησιώτικη Ελλάδα. Η μνημονιακή κυβέρνηση θα πετύχει κι αυτό. Να κάνουν διαδήλωση στην Αθήνα ακόμα και οι Μυκονιάααααααατες. 
Στα φάρμακα θα εφαρμοσθεί ό,τι και για την εστίαση. Αν πάρεις το φάρμακο όρθιος και το καταπιείς μέσα  στο φαρμακείο ο Φ.Π.Α. θα είναι μικρότερος. Αν το πιεις στο σπίτι ασφαλώς θα είναι μεγαλύτερος.

Ραντίζουν με χλωρίνη τρόφιμα στα σκουπίδια ώστε να μην τα παίρνουν οι άποροι

Ραντίζουν με χλωρίνη τρόφιμα στα σκουπίδια ώστε να μην τα παίρνουν οι άποροι

Αναλγησία

19:27 | 28 Νοε. 2014
Τελευταία ανανέωση 21:22 | 28 Νοε. 2014
Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα Patrastime η διοίκηση αλυσίδας καταστημάτων στην Πάτρα έδωσε εντολή στους υπαλλήλους της να ρίχνουν χλωρίνη πάνω στα τρόφιμα και τα προϊόντα, που δεν έχουν διατεθεί και πετιούνται στα σκουπίδια, ώστε να μην τα παίρνουν οι άποροι.
Όπως αναφέρει το Patrastimeκαθημερινά έξω από την αλυσίδα καταστημάτων τροφίμων, άνθρωποι αναζητούν κάτι να φάνε μέσα στα σκουπίδια, όπου έχουν πεταχτεί ποσότητες τροφίμων (πχ ψημένα κοτόπουλα) και άλλων ειδών που δεν έχουν διατεθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας ή είναι ληγμένα, όπως αλλαντικά, τυροκομικά κλπ.
Η ίδια πηγή αναφέρει πως οι υπεύθυνοι της αλυσίδας έχουν δώσει εντολή στους υπαλλήλους , να ρίχνουν πάνω στα προϊόντα που πετάνε χλωρίνη προκειμένου να αποτρέπουν με αυτό τον τρόπο τους άπορους να τα καταναλώνουν. Μάλιστα έχουν καταγραφεί περιπτώσεις, που άποροι έχουν πάρει από τους κάδους κοτόπουλα και αλλαντικά, τα οποία έχουν ραντιστεί με χλωρίνη και το αντελήφθησαν αφού πρώτα δοκίμασαν
Εργαζόμενοι – αντίθετα προς τις εντολές της επιχείρησης – αντί να πετάνε αυτά τα προϊόντα , τα βάζουν σε σακούλες και τα κρεμάνε σε συγκεκριμένα σημεία. προκειμένου να τα βρίσκουν τα άτομα που αναζητούν τροφή.
* Φωτογραφία Patrastime
http://tvxs.gr/news/topika-nea/rantizoyn-me-xlorini-trofima-sta-skoypidia-oste-na-min-ta-pairnoyn-oi-aporoi

Απάτη είναι το κείμενο για την κλοπή των πληροφοριών σας στο Facebook!

Απάτη είναι το κείμενο για την κλοπή των πληροφοριών σας στο Facebook!

Δεν σας προστατεύει αλλά αποτελεί άλλο ένα hoax...

Δεν υπάρχει περίπτωση την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου να μην κατέκλυσε το timeline σας στο Facebook, ένα… «βαρύγδουπο» κείμενο με «νομική» ορολογία, το οποίο σας ζητά να το κάνετε share ώστε κατ’ αυτόν τον τρόπο να προστατέψετε τα προσωπικά σας δεδομένα και πληροφορίες.
Όσοι το αναδημοσιεύσατε, κακώς το κάνατε, καθώς αποτελεί άλλο ένα internet hoax, κοινώς άλλη μια απάτη του ίντερνετ.
Άλλωστε, το να υπερασπιστείτε με ένα κλικ και ένα share τα νομικά σας δικαιώματα, κατοχυρώνοντας κατ΄αυτόν τον τρόπο τα προσωπικά σας δεδεομένα, είναι ΑΔΥΝΑΤΟ κατ΄αυτόν τον τρόπο.
facebool.jpg
Κατ’ αρχάς, να σημειώσουμε πως δεν υπάρχει «κώδικας πνευματικής ιδιοκτησίας», ούτε επίσης «άρθρα L.111,112 και 113».
Επίσης, δεν υπάρχει νόμος «UCC 1 1-308-308 1 έως 103 και του Καταστατικού της Ρώμης».
Ακόμα πιο σημαντικό, είναι να τονίσουμε πως το εν λόγω «νομικό κείμενο», μπάζει από παντού.
Μια επίσκεψη πάντως στο Hoax Slayer θα σας πείσει για του λόγου το αληθές, καθώς το κείμενο που είδαμε να αναδημοσιεύεται σε πολλούς λογαριασμούς από το πρωί της Πέμπτης, έχει κυκλοφορήσει πολλές φορές στο παρελθόν στο Διαδίκτυο, με κάποιες… παραλλαγές.
Μάλιστα το Hoax Slayer τονίζει ότι το εν λόγω μήνυμα είναι η απόλυτη ανοησία, δεν έχει καμία νομική χροιά, και ποστάροντάς το σίγουρα δεν θα σας βοηθήσει να προστατέψετε τα προσωπικά σας δεδομένα.
Αντιθέτως, κάνοντας το share, το μόνο που καταφέρνετε είναι να διαδίδετε την παραπληροφόρηση και να γεμίζετε το Facebook και τα timelines σας με Διαδικτυακά «σκουπίδια».
- See more at: http://left.gr/news/apati-einai-keimeno-gia-tin-klopi-ton-pliroforion-sas-sto-facebook#sthash.Pt4zmrk1.dpuf

Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

Υπουργική απόφαση κλείνει τα «Παιδικά Χωριά SOS»

Υπουργική απόφαση κλείνει τα «Παιδικά Χωριά SOS»

19:23 | 27 Νοε. 2014
Τελευταία ανανέωση 19:24 | 27 Νοε. 2014
Σε άμεσο κίνδυνο βρίσκεται η συνέχιση της λειτουργίας των Παιδιών Χωριών SOS λόγω υπουργικής απόφασης που δημοσιεύθηκε στις αρχές Οκτωβρίου και με την οποία στην ουσία «καταργείται στην πράξη η λειτουργία στη χώρα μας των ήδη υπαρχόντων Παιδικών Χωριών SOS – και φυσικά κάνει απαγορευτική τη δημιουργία νέων – εφόσον στις προϋποθέσεις της νέας ρύθμισης δεν συμπεριλαμβάνεται καμιά διάταξη που να διέπεται από την αντίληψη "κάθε παιδί να μεγαλώνει σε μία οικογένεια, σε ένα σπίτι, με τα φυσικά του αδέλφια"»
Ειδικότερα στην ανακοίνωση αναφέρεται: «Σε άμεσο κίνδυνο βρίσκεται η συνέχιση της  λειτουργίας  των Παιδικών  Χωριών  SOS με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στις αρχές Οκτωβρίου σε σχετικό ΦΕΚ, με το οποίο αναθεωρείται, με καθυστέρηση είκοσι ετών, ο τρόπος ίδρυσης και οργάνωσης των Μονάδων Προστασίας παιδιών (Ι.Δ.) και συγχρόνως τίθενται νέες προϋποθέσεις για τα ήδη λειτουργούντα κοινωνικά προγράμματα.
Μετά την παγκόσμια πρωτοτυπία να φορολογούνται στη χώρα μας τα κοινωφελή Ιδρύματα και Σωματεία, με τη νέα υπουργική απόφαση, καταργείται στην πράξη η λειτουργία στη χώρα μας των ήδη υπαρχόντων Παιδικών Χωριών SOS – και φυσικά κάνει απαγορευτική τη δημιουργία νέων – εφόσον στις προϋποθέσεις της νέας ρύθμισης δεν συμπεριλαμβάνεται καμιά διάταξη που να διέπεται από την αντίληψη "κάθε παιδί να μεγαλώνει σε μία οικογένεια, σε ένα σπίτι, με τα φυσικά του αδέλφια"
Η υπουργική απόφαση:
  • υποχρεώνει το διαχωρισμό ανά ηλικίες των παιδιών σε διαφορετικά κτήρια και αφαιρείται η δυνατότητα στα φυσικά αδέλφια να μεγαλώνουν στον ίδιο χώρο όπως γίνεται στις οικογένειες των Παιδικών Χωριών SOS.
  • οι χωροταξικές και κτηριολογικές προδιαγραφές που απαιτούνται, έρχονται σε πλήρη αντίθεση με βασική θέση της παιδαγωγικής μας αντίληψης και πρακτικής που επικρατούν στην Ευρώπη για την απο-ιδρυματοποίηση.
Παρά το γεγονός ότι τα Παιδικά Χωριά SOS ανταποκρίθηκαν από την πρώτη στιγμή στο κάλεσμα της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους –ειδικά σε ότι αφορά τις ποιοτικές προδιαγραφές λειτουργίας – καμία από αυτές δεν συμπεριελήφθη στη σχετική απόφαση.
Τα Παιδικά Χωριά SOS ζητούν, έστω και αυτή τη στιγμή, διάλογο και συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, όχι μόνο για να αλλάξει η σχετική υπουργική απόφαση λαμβάνοντας υπόψη το σεβασμό του δικαιώματος των παιδιών να μεγαλώσουν σε ένα οικογενειακό και όχι ιδρυματικό περιβάλλον, αλλά και να συμπεριληφθούν ποιοτικές προδιαγραφές για την πιστοποίηση και την εν γένει λειτουργία όλων των φορέων παιδικής προστασίας».
Σημειώνεται πως «Τα Παιδικά Χωριά SOS» έστειλαν και επιστολή στον υφυπουργό Πρόνοιας Βασίλη Κεγκέρογλου, την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
ΠΗΓΗ:http://tvxs.gr/news/ellada/ypoyrgiki-apofasi-kleinei-ta-paidika-xoria-sos