Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

Πρώτες βοήθειες και μετά... τομές στη δημόσια Παιδεία

Πρώτες βοήθειες και μετά... τομές στη δημόσια Παιδεία

ypourgeio_paideias.jpg

Σύμφωνα με τη νέα ηγεσία του υπουργείου, τα πρώτα νομοθετήματα θα αφορούν «διορθωτικές παρεμβάσεις» για Τράπεζα Θεμάτων, πανελλαδικές εξετάσεις σε Α' και Β' Λυκείου, «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών και ρυθμίσεις για «λιμνάζοντες» φοιτητές | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
Για την επόμενη σχολική χρονιά παραπέμπονται οι «σοβαρές αλλαγές» από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Αμεσα όμως ξεκινούν οι «διορθωτικές παρεμβάσεις» σε όλες τις βαθμίδες, σύμφωνα με τα όσα επιφυλάσσουν τα πρώτα νομοθετήματα που έρχονται. Σύμφωνα με πληροφορίες, τον δρόμο ανοίγουν πρώτες -από τις εξαγγελθείσες αλλαγές- οι επείγουσες ρυθμίσεις για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και των εξετάσεων πανελλαδικού τύπου σε Α’ και Β’ λυκείου, η παύση της τρέχουσας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια και, τέλος, η ρύθμιση για τους «αιώνιους» φοιτητές, η οποία δεν έχει προσλάβει ακόμα την τελική μορφή της, ωστόσο θα συμπεριληφθεί στις άμεσες ενέργειες, λόγω της πίεσης χρόνου, που επιβάλλει το ισχύον απαγορευτικό πλαίσιο.
«Αιώνιοι φοιτητές»
Στη βάση της κατάργησης της διάταξης του νόμου Διαμαντοπούλου για το χρονικό όριο του «ν+2» και κατ’ επέκταση της περιοριστικής τελευταίας διάταξης που έδινε παράταση μέχρι την παρούσα εξεταστική περίοδο, στο υπουργείο μελετάται ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει το άνοιγμα στους «αιώνιους». Η αρχική σκέψη είναι να δοθεί εύλογο χρονικό διάστημα, ίσως διάρκειας δύο εξαμήνων, εντός του οποίου οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να εμφανιστούν και να επιβεβαιώσουν την πρόθεσή τους για την ολοκλήρωση των σπουδών τους.
Αυτό θα γίνεται με τη συμπλήρωση μιας σχετικής δήλωσης-εγγραφής. Ακολούθως, θα έχουν όσο χρόνο χρειάζονται, προκειμένου να συμμετάσχουν στις εξετάσεις και να αποκτήσουν το πτυχίο τους. Με άλλα λόγια, δεν θα υπάρχει περιορισμός στην εξεταστική προσπάθεια, θα υπάρξει -ωστόσο- ένα καθορισμένο διάστημα εκδήλωσης ενδιαφέροντος άμα τη καταθέσει της σχετικής τροπολογίας.
Την ίδια στιγμή, θα αρχίσουν να δρομολογούνται και οι περαιτέρω παρεμβάσεις. Μία από αυτές, η σύσταση -το συντομότερο δυνατόν- επιστημονικών ομάδων για την επανεξέταση της διδακτέας ύλης και τη συγγραφή νέων βιβλίων. Αυτό, άλλωστε, συζητήθηκε και επιβεβαιώθηκε χθες, κατά τη συνάντηση που είχε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, με τη βουλευτή των ΑΝ.ΕΛΛ. και υπεύθυνη για τα εκπαιδευτικά ζητήματα του κόμματός της, Σταυρούλα Ξουλίδου.
Διδασκαλία Θρησκευτικών
Στην ίδια συνάντηση, συζητήθηκε και το θέμα της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ο αναπληρωτής υπουργός επισήμανε στην κ. Ξουλίδου πως δεν πρόκειται να αλλάξει ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος. Θα υπάρξουν, ωστόσο, ρυθμίσεις προς διευκόλυνση των αλλόθρησκων. Αν και δεν φαίνονται διαφορές ακόμα και από την τελευταία εγκύκλιο –μόλις δυο μέρες πριν από τις εκλογές- του υπουργείου Παιδείας, κύκλοι του νέου υπουργού επισημαίνουν πως είναι πολύ πιο ανοιχτό το νέο πλαίσιο των προϋποθέσεων, οι οποίες και θα ανακοινωθούν αναλυτικά σήμερα. Στο ίδιο πλαίσιο, πάντως, εντάσσεται και το καθεστώς απασχόλησης (και βαθμολόγησης) όσων μαθητών θα ζητούν απαλλαγή.
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΠΑΛΤΑΣ, υπουργός Παιδείας
«Δεν θέλουμε να αναστατώσουμε τα παιδιά»
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
«Πρώτα οι διορθωτικές παρεμβάσεις, προκειμένου να λυθούν άμεσα κάποιοι κόμποι, και μετά οι σοβαρότερες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες». Με αυτή την επισήμανση δίνει το στίγμα της τακτικής που προτίθεται να ακολουθήσει ο νέος υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, μιλώντας στην «Εφ.Συν.». Αποφεύγοντας να προσδιορίσει τις άμεσες και μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις, σπεύδει να κάνει τις δέουσες επισημάνσεις.
Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τονίζει: «Δεν θέλουμε να αναστατώσουμε τα παιδιά. Είναι ήδη επιβαρημένα. Οι σοβαρές αλλαγές θα αφορούν την επόμενη χρονιά», ενώ για την τριτοβάθμια, οι «αιώνιοι», ο θεσμός των Συμβουλίων στα Ιδρύματα, οι διαδικασίες εκλογής/εξέλιξης των μελών ΔΕΠ, αλλά και η διαθεσιμότητα των διοικητικών θα αποτελέσουν προτεραιότητες.
Οπως μας αναφέρει, θα υπάρξουν ρυθμίσεις προτεραιότητας με μεταβατικές διατάξεις και αμέσως μετά διαδικασίες εξέτασης του ισχύοντος πλαισίου με ευρύ διάλογο που θα ξεκινήσει, για να οδηγήσει σε μια ουσιαστική αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για την ανώτατη εκπαίδευση. Οι άμεσες παρεμβάσεις θα περιλαμβάνονται στις προγραμματικές δηλώσεις και είτε θα αναφέρονται ρητά είτε θα προσδιορίζεται το πλαίσιό τους
http://www.efsyn.gr/arthro/protes-voitheies-kai-meta-tomes-sti-dimosia-paideia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου