17:46 | 17 Μαρ. 2015
Το καθεστώς για τα πρότυπα της εκπαίδευσης, που θέλει τα παιδιά να κάνουν όλο και περισσότερη δουλειά στο σπίτι, ενθαρρύνει «εντελώς άχρηστες εργασίες για τους μαθητές», υποστηρίζει ο Βρετανός εκπαιδευτικός Tom Bennet, καθηγητής φιλοσοφίας και θρησκευτικών μελετών, καθώς και ένας από τους δύο Βρετανούς εκπαιδευτικούς που πρόσφατα προτάθηκαν για το παγκόσμιο βραβείο διδασκαλίας Global Τeacher Prize.
Σε άρθρο του στο περιοδικό των εκπαιδευτικών TES, ο Bennet επισημαίνει ότι δεν είναι κατά της μαθητικής εργασίας στο σπίτι, αλλά είναι κατά του τρόπου με τον οποίο γίνεται.Υποστηρίζει μάλιστα ότι οι μαθητές μετά το σχολείο φορτώνονται με ασκήσεις που δεν περιλαμβάνουν ουσιαστική σκέψη, οπότε το μόνο που καταφέρνει αυτό το σύστημα είναι να ροκανίζει χρόνο από την οικογενειακή ζωή. Για πόσο χρόνο μιλάμε όμως; Οι μαθητές γυμνασίου στην Κίνα έχουν κατά μέσο όρο 13,8 ώρες μελέτης στο σπίτι την εβδομάδα -περισσότερες από κάθε άλλη χώρα. Ακολουθεί η Ρωσία με 9,7 και η Σιγκαπούρη με 9,4 ώρες. Η εκπαίδευση στη Φινλανδία, που θεωρείται από τις καλύτερες στον κόσμο, περιλαμβάνει μόνο 2,8 ώρες μελέτης στο σπίτι την εβδομάδα. Η Ελλάδα έχει μέσο όρο 5,3 ώρες.
Τα σχόλια του T. Bennet έρχονται λίγο μετά από έρευνα του OECD που εξετάζει το κατά πόσο ο τρόπος που γίνεται η μελέτη στο σπίτι διαιωνίζει την ελλειμματική εκπαίδευση. Αφορμή για το σχόλιο του Bennet ήταν το γεγονός πως η έρευνα δείχνει ότι οι Βρετανοί μαθητές παίρνουν περισσότερη δουλειά για το σπίτι από ό,τι τα παιδιά στη Φινλανδία, για παράδειγμα. Όμως τα συμπεράσματα της έρευνας είναι αντικρουόμενα, αφού τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο υστερούν σε επιδόσεις απέναντι σε μαθητές από τη Ρωσία, τη Σιγκαπούρη και την Κίνα, που περνούν τον περισσότερο χρόνο από όλα τα παιδιά πάνω από τα βιβλία τους.
Πηγή: www.doctv.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου