Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Xωρίς τέλος οι αντιδράσεις για το σχέδιο «Αθηνά

Xωρίς τέλος οι αντιδράσεις για το σχέδιο «Αθηνά»

 
Της Αννας Ανδριτσάκη

getFile (13)«Το σχέδιο «Αθηνά» είναι ανεπαρκές και πλήττει ευθέως, και ουσιαστικά μονομερώς, την Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση» δηλώνει η Σύνοδος των προέδρων των ΤΕΙ ύστερα από έκτακτη συνεδρίασή της μπαίνοντας και επισήμως στο χορό των αντιδράσεων ο οποίος δεν έχει τέλος.

Την προχειρότητα του σχεδίου διαδέχονται οι αποσπασματικές διορθώσεις που έχουν μετατρέψει την αναδιάρθρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε φαρσοκωμωδία επεισοδίων. Το καινούργιο επεισόδιο υπογράφει το ΤΕΙ Σερρών, το οποίο με το αρχικό σχέδιο ήταν υπερευνοημένο, ενώ μετά τις αντιδράσεις (κομματικές, τοπικές κ.ά.) διαμαρτύρεται ότι συρρικνώνεται! Συνεχίζονται αμείωτα οι αντιδράσεις σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ η Στατιστική Υπηρεσία προσδιορίζει τη συγκυρία της συρρίκνωσης των ΤΕΙ. Οι σπουδαστές τους αυξάνονται, ενώ οι «αιώνιοι» μειώνονται!

«Στις προτεινόμενες μετακινήσεις Τμημάτων, μεγάλος αριθμός φοιτητών των ΤΕΙ δεν θα ολοκληρώσει τις σπουδές του, κάτω από την πίεση της σημερινής οικονομικής συγκυρίας» αναφέρει στην απόφασή της η Σύνοδος των προέδρων των ΤΕΙ, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «αποδομούνται προγράμματα σπουδών και επαγγελματικά δικαιώματα που δημιουργήθηκαν σε βάθος χρόνου και με υψηλό κόστος, ενώ οι πολλαπλές συγχωνεύσεις και η φανερή πλέον υποβάθμιση των τίτλων καταδεικνύουν την μονομερή κατεύθυνση του «Σχεδίου Αθηνά»».

Οι πρόεδροι των ΤΕΙ, μεταξύ άλλων, ζητούν: Ολοκλήρωση διαλόγου με θεσμικές διαδικασίες (συμμετοχή ΑΔΙΠ) και Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας), αποσύνδεση της ολοκλήρωσης του σχεδίου από τις εισαγωγικές εξετάσεις του 2013, εφαρμογή κοινά αποδεκτών ακαδημαϊκών και αναπτυξιακών κριτηρίων χωρίς εξαιρέσεις και διακρίσεις κ.ά. Την ίδια στιγμή, το ΤΕΙ Σερρών καταγγέλλει ότι η νέα πρόταση που έλαβε από το υπουργείο Παιδείας, πριν από λίγες ημέρες, εν τέλει το απαξιώνει:

«Το πραγματικό σχέδιο «Αθηνά» οδηγεί σε μία σχολή Διοίκησης- Οικονομίας με 2 τμήματα και ένα ανεξάρτητο τμήμα Πληροφορικής, αποκομμένο από τα υπόλοιπα τμήματα και στερημένο από το μισό του γνωστικό αντικείμενο (των Επικοινωνιών). Η ΣΤΕΦ του ΤΕΙ Σερρών διαλύεται κι όχι η ΣΤΕΦ του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Στο ΤΕΙ Σερρών των 7 πλήρως λειτουργούντων τμημάτων απομένουν 3 τμήματα, απαξιώνεται η τεράστια για τα ελληνικά δεδομένα υπερεικοσαετής επένδυση σε εξοπλισμό, κτιριακές εγκαταστάσεις και υλικοτεχνική υποδομή».

Στον Πύργο, οι σπουδαστές των υπό κατάργηση δύο τμημάτων ξεκίνησαν κατάληψη διαρκείας στο δημαρχείο της πόλης, στην Κρήτη οι φοιτητές μετέχουν στα ευρεία μέτωπα αντιδράσεων στις γενικότερες παρεμβάσεις, άλλα ΤΕΙ προσπαθούν μέσω της πολιτικής-κομματικής προσέγγισης να περισώσουν ό,τι μπορούν.

Αύξηση κατά 15% το 2010-2011 σε σχέση με το 2009-2010 (από 97.310 σε 111.909) παρουσίασε ο αριθμός των σπουδαστών στα ΤΕΙ, σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία. Παράλληλα, οι αιώνιοι (χρωστούν μαθήματα) μειώθηκαν κατά 4,5% (110.922 έναντι 116.097 το 2009-2010) με εξαίρεση τα ΤΕΙ Σερρών, Θεσσαλονίκης, Χαλκίδας. Μείωση όμως (μικρότερη) είχαν και οι πτυχιούχοι (3,7% αλλά με εξαιρέσεις), μείωση και στο διδακτικό προσωπικό (9,6%) η οποία, φυσικά, θα διευρυνθεί.

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Εξετάσεις άνευ αποστήθισης στα πειραματικά

Το νέο πλαίσιο για τη λειτουργία των πειραματικών σχολείων ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Η εισαγωγή στα νηπιαγωγεία θα γίνεται με κλήρωση, ενώ στα Γυμνάσια και Λύκεια με εξετάσεις, όπως είχε γίνει γνωστό.

Ειδικότερα, από την επόμενη σχολική χρονιά (2013-2014) σε ό,τι αφορά την εισαγωγή σε Γυμνάσιο-Λύκειο θα γίνεται με ειδική δοκιμασία (τεστ δεξιοτήτων), ανεξάρτητα από το σχολείο αποφοίτησης των ενδιαφερόμενων μαθητών.

Οι μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε Πρότυπο-Πειραματικό Γυμνάσιο θα αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη φοίτησή τους στο Δημοτικό, σχετικές με την Κατανόηση Κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας, τα Μαθηματικά και τη Φυσική. Για το Λύκειο θα εξετάζονται στην Κατανόηση Κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και στα Μαθηματικά. Για το τεστ δεξιοτήτων δεν θα ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης και σε καμία περίπτωση δεν θα ελέγχονται γνώσεις οι οποίες προϋποθέτουν απομνημόνευση.

Το υπουργείο μελετά την επέκταση του θεσμού των πειραματικών και στην επαγγελματική εκπαίδευση. Επίσης σχεδιάζει την ίδρυση προτύπων-πειραματικών και στις Περιφέρειες: Θεσσαλίας, Πελοποννήσου, Ιονίων Νήσων, Στερεάς Ελλάδας, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Ηπείρου και Βορείου Αιγαίου.

……………………………………………………………………………………………………………………………….

«To μέτρο δεν θα περάσει» διαμηνύουν οι καθηγητές

Της Αννας Ανδριτσάκη

Τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι έριξε η ψήφιση του επικαιροποιημένου Μεσοπρόθεσμου, την περασμένη Δευτέρα, με τα μέτρα αύξησης του ωραρίου διδασκαλίας, αφανισμό των αναπληρωτών και περικοπές δαπανών σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης.

«Το μέτρο δεν θα περάσει, έρχεται καταιγίδα κινητοποιήσεων» προειδοποιούν καθηγητές και δάσκαλοι, που ήδη έχουν προγραμματίσει τις πρώτες απεργιακές δράσεις τον επόμενο μήνα (εβδομάδα πανεκπαιδευτικής δράσης, 48ωρη, συλλαλητήρια). Η αντίδραση είναι έντονη και από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων ακόμα και των φιλοκυβερνητικών παρατάξεων. Σκληρότερη αυτής που πρόσκειται στη Ν.Δ. (ΔΑΚΕ). Κατηγορεί ευθέως τον υπουργό ότι ψεύδεται. «Δεν έχουν περάσει παρά λίγοι μόνο μήνες από την κατηγορηματική τοποθέτηση ότι κάτι τέτοιο δεν υφίσταται» αναφέρει η παράταξη σε ανακοίνωσή της, για να δηλώσει: «Σήμερα η πολιτική ηγεσία διαψεύδεται και επισήμως! Οποία αξιοπιστία!!!»

«Η όποια σκέψη για αύξηση των ωρών διδασκαλίας θα πρέπει να εγκαταλειφθεί άμεσα. Σε αντίθετη περίπτωση η κυβέρνηση θα έρθει αντιμέτωπη με όλο τον οργανωμένο κλάδο» αναφέρει η Διδασκαλική Ομοσπονδία (ΔΟΕ), ακολουθώντας την ΟΛΜΕ που ήδη έχει καταγγείλει τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Οπως επισημαίνει η ΔΟΕ, «τόσο το διδακτικό (21-25 ώρες την εβδομάδα) όσο και το εργασιακό (30 ώρες την εβδομάδα) ωράριο των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας είναι στα πλαίσια του μέσου όρου ωραρίου των εκπαιδευτικών της Ευρώπης των χώρων του ΟΟΣΑ. Ο Ελληνας εκπαιδευτικός, για άλλη μια φορά, στοχοποιείται -σκόπιμα- ως ο μοναδικός υπεύθυνος των δεινών στην εκπαίδευση. Καλείται να εργαστεί με μισθούς εξαθλίωσης, με υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, δίχως ή με «δανεικά» βιβλία, με τη «δαμόκλειο σπάθη» της αξιολόγησης-χειραγώγησης- απόλυσης πάνω από το κεφάλι του, οδηγείται σε συσσίτια, και τώρα «απειλείται» με αύξηση των ωρών διδασκαλίας και αντιμετωπίζει το ορατό φάσμα της ανεργίας των αναπληρωτών».

«Η όποια σκέψη για αύξηση ωρών θα μείνει στα χαρτιά» δηλώνει και η ΠΑΣΚ δασκάλων.

Ο υπουργός πάντως, σε δήλωσή του στο ραδιόφωνο του Alpha, άφησε το θέμα ανοιχτό επικαλούμενος ωστόσο το φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Αυτό που τους έχει απομείνει, όπως λένε και οι ίδιοι. Θέλει κι άλλο. «Αν χρειαστεί σ” αυτή τη δύσκολη συγκυρία να βάλουν πλάτη για 1-2 ώρες, νομίζω ότι θα το κάνουν» είπε ο υπουργός.
21/02/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου