Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης του ΟΟΣΑ, οι μαθητές ηλικίας 15-16 ετών από πλευράς επιδόσεων στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες βρίσκονται στην προτελευταία θέση στην ευρωζώνη
→Η κατάσταση της Ελλάδας επιδεινώθηκε κατά την περίοδο που έτρεχαν οι «μεταρρυθμίσεις», καταλαμβάνοντας την 42η θέση σε σχέση με την 25η που κατείχε πριν από 3 χρόνια
Των Κώστα Μοσχονά, Αννας Ανδριτσάκη
Χωρίς τέλος η ελεύθερη πτώση στην οποία έχουν εγκλωβιστεί όλοι οι δείκτες που συνδέονται με την πορεία της εκπαίδευσης στη χώρα μας, σε όλες ανεξαιρέτως τις βαθμίδες, τους τομείς και τις δομές, από την αμιγώς εκπαιδευτική του Δημοτικού σχολείου έως εκείνες που συνδέονται με την αιχμή της έρευνας, της ανάπτυξης, της προοπτικής που προσφέρει το Πανεπιστήμιο.
Εν ολίγοις, όλα όσα αφορούν τη λεγόμενη αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος που στην Ελλάδα έχει ταυτιστεί με τη διάλυσή του.
Κάτω από τον μέσο όρο των 65 χωρών-μελών του ΟΟΣΑ και στις τελευταίες της ευρωζώνης βρίσκεται η Ελλάδα στον τομέα της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης, αυτή τη φορά με την πιστοποίηση των κακών επιδόσεων των μαθητών στην κρίσιμη ηλικία των 15-16 σε βασικά μαθήματα και δεξιότητες, όπως μαθηματικά, ανάγνωση και θετικές επιστήμες.
Το ακόμη χειρότερο; Η Ελλάδα, που κατρακύλησε στην 42η θέση από την 25η την προηγούμενης τριετίας, είναι μία από τις πέντε χώρες της Ε.Ε. όπου η κατάσταση επιδεινώθηκε. Δηλαδή, σε όλο το διάστημα όπου βασικές «μεταρρυθμίσεις» διέτρεξαν όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.
Μεταρρυθμίσεις σε όλες τις βαθμίδες στη βάση της (διαρκούς) συρρίκνωσης, της (διαρκούς) υποχρηματοδότησης και της (διαρκούς) μείωσης των δαπανών για την Παιδεία σε σχέση με το ΑΕΠ.
Ξεκίνησαν με τις συγχωνεύσεις στα Ανώτατα Ιδρύματα και συνεχίστηκαν με τις παρεμβάσεις στις άλλες δύο βαθμίδες, με την τεράστια επιχείρηση καταργήσεων-συγχωνεύσεων σχολείων, την εκδίωξη χιλιάδων εκπαιδευτικών, τη δραματική μείωση των κονδυλίων για τη λειτουργία των σχολείων και, τέλος, το απαύγασμα της… μεταρρυθμιστικής παρέμβασης, τον νόμο για το νέο Λύκειο που έβαλε και τη σφραγίδα στην υποβάθμιση για την οποία προειδοποιεί μέχρι και ο ΟΟΣΑ.
Αναδιάρθρωση που οδηγεί στον αποκλεισμό και την επικράτηση των άριστων με παράλληλα κοινωνικοοικονομικά προσόντα που θα συμβάλουν στην επιβίωση και το κυνήγι της προοπτικής. Ο μέσος όρος θα είναι μακριά πίσω. Εκεί που δείχνει η PISA με τις μετρήσεις της και που επιβεβαιώνει κάθε φορά.
Ολο και περισσότερα τα αρνητικά ρεκόρ των φιλόδοξων πολιτικών στην εκπαίδευση. Κάθε χρόνο και χειρότερα. Μπορεί να χαρακτηριστεί και επίτευγμα. Εγινε τόσο γρήγορα…
Τα αποτελέσματα της μελέτης PISA του ΟΟΣΑ παρουσιάστηκαν, χθες, στις Βρυξέλλες από κοινού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αντικατοπτρίζουν τη διάλυση του εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρα. Οι Ελληνες μαθητές ηλικίας 15-16 ετών βρίσκονται στην προτελευταία θέση στην ευρωζώνη από πλευράς επιδόσεων στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, αφήνοντας την τελευταία θέση στους Κυπρίους…
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στη μελέτη, η Ελλάδα είναι μεταξύ των 5 κρατών-μελών της Ε.Ε. στα οποία η κατάσταση επιδεινώθηκε κατά την περίοδο 2009-2013, καταλαμβάνοντας την 42η θέση σε σχέση με την 25η που κατείχε πριν από τέσσερα χρόνια.
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της μελέτης, το 22,6% των Ελλήνων μαθητών ηλικίας 15-16 ετών αντιμετώπισαν το 2012 μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση. Διαπιστώνεται, λοιπόν, αύξηση του ποσοστού κατά 1,3% σε σχέση με το 2009.
Μας περνούν οι Κύπριοι
Επίσης, το 35,7% είχαν μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. Το ποσοστό αυξήθηκε κατά 5,7% σε σχέση με το 2009. Στις θετικές επιστήμες, μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν το 25,5% από τα Ελληνάκια τής εν λόγω ηλικίας (αύξηση 0,2% σε σχέση με το 2009). Μόνον οι 15χρονοι νεαροί Κύπριοι έχουν χειρότερες επιδόσεις από τους Ελληνες στην ευρωζώνη. Το 32,8% στην ανάγνωση, το 42% στα μαθηματικά και το 38,6% στις θετικές επιστήμες αντιμετωπίζουν προβλήματα.
Γενικά στην Ε.Ε. διαπιστώνεται ότι ένα μεγάλο ποσοστό 15χρονων έχουν σημαντικά μαθησιακά προβλήματα στα μαθηματικά. Η κατάσταση από πλευράς επιδόσεων είναι κάπως καλύτερη στον τομέα των θετικών επιστημών και την ανάγνωση. Η Ε.Ε. έχει θέσει ως στόχο να περιοριστεί το ποσοστό των μαθητών με χαμηλές επιδόσεις κάτω από το 15% το 2020. Ο στόχος φαίνεται προς το παρόν αρκετά μακρινός…
Στη μελέτη αναφέρεται ότι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των μαθητών έχει σημαντική επίπτωση στις επιδόσεις. Οσοι προέρχονται από νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα είναι πολύ πιθανότερο να έχουν χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά, τις θετικές επιστήμες και την ανάγνωση.
ΠΗΓΗ: Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου